Levering Mai, tidligJuni 2018

Startet av Henning Tveiten Østeby, søn 08. apr 2018, kl. 11:56

« forrige - neste »

glenn.sollid

Jeg ble ringt i dag. Bilen står i Belgia. Forventet levering i slutten av Juni :)

AhmerS

Sitat fra: eques på ons 23. mai 2018, kl. 10:12
Hvorfor ringer ikke Tesla til meg? Det virker som de ringer til alle men ikke til meg! Vil de ikke ringe med meg? Den eneste gang jeg har snakket med delivery var fordi jeg ringte... og sendte flere epost, men de har ikke tatt initiativ en gang!

Jeg har heller ikke blitt ringt. Status på MyTesla er fortsatt at bilen er på vei til en havn i USA. Tesla har ikke svart meg på mail heller. Selgeren trodde at jeg fikk min i midten av juni, da det er flere biler som ankommer Bergen, og det var helt tilfeldig hvor i køen bilen min stod

Kim-André Knive

Jeg ble oppringt ca 2 uker etter at status ble endret til "Din Tesla har ankommet Europa..". Dette er kanskje 4 uker siden nå. Estimert leveringstid slutten av mai/tidlig juni. Bestilt 09.02.
Sitat fra: AhmerS på ons 23. mai 2018, kl. 15:24
Hvorfor ringer ikke Tesla til meg? Det virker som de ringer til alle men ikke til meg! Vil de ikke ringe med meg? Den eneste gang jeg har snakket med delivery var fordi jeg ringte... og sendte flere epost, men de har ikke tatt initiativ en gang!

Jeg har heller ikke blitt ringt. Status på MyTesla er fortsatt at bilen er på vei til en havn i USA. Tesla har ikke svart meg på mail heller. Selgeren trodde at jeg fikk min i midten av juni, da det er flere biler som ankommer Bergen, og det var helt tilfeldig hvor i køen bilen min stod

Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk

Nasatech

Omtrent som meg. Bestilt 31. januar. Levering midten av juni.

eques

Sitat fra: AhmerS på ons 23. mai 2018, kl. 15:24

Største forskjellene er at jeg bestilte i januar og at bilen har allerede vært i Europa i en uke  ;)

lolam

De har aldri ringt meg heller. Det var meg som ringte dem. Det virker som at de ikke ville ringe dem som må vente lenge på levering. Dårligste av alt er selgeren som var superhyggelig når vi skulle bestille bilen, men etter at bilen ble bestilt var det ikke noe respons å få fra ham, verken tlf eller e-post.

Pekster

Ringte DS idag selv for å høre hvordan vår bil ligger ann i løypa. Den står fortsatt i Belgia fikk jeg beskjed om, og der har den vel stått nå i to uker, så det bør vel være mulig å få den ferdig snart...

På SC i Drammen fikk jeg også vite at bilene klargjøres ferdig i Belgia og så vil gutta fra Elvebyen bilpleie stå for siste finishen her før den leveres ut. Mao burde jo bilene kunne rulles ut raskt når de faktisk kommer til landet....

DS kunne forøvrig ikke svare meg på om man kan spore bilene på nettsidene til UECC eller ikke...

MajorSmith

Sitat fra: Pekster på ons 23. mai 2018, kl. 21:54
Ringte DS idag selv for å høre hvordan vår bil ligger ann i løypa. Den står fortsatt i Belgia fikk jeg beskjed om, og der har den vel stått nå i to uker, så det bør vel være mulig å få den ferdig snart...

På SC i Drammen fikk jeg også vite at bilene klargjøres ferdig i Belgia og så vil gutta fra Elvebyen bilpleie stå for siste finishen her før den leveres ut. Mao burde jo bilene kunne rulles ut raskt når de faktisk kommer til landet....

DS kunne forøvrig ikke svare meg på om man kan spore bilene på nettsidene til UECC eller ikke...

Min har også stått i Zebrugge siden 7/5 og minst to UECC båter har vært innom på vei til Drammen, men den står der altså fortsatt.
My Tesla sier fortsatt levering sen Mai/ Tidlig Juni, men DS sier tidligst 15 Juni.
Dvs at bilen har brukt lengre tid fra Belgia til Norge enn fra California til Belgia.
Det vitner om særs dårlig logistikk!

Rapid

Sitat fra: MajorSmith link=topic=39082.msg68
/quote]

Eventuelt at de har utfordringer med klargjøring.

MajorSmith

Sitat fra: Rapid på tor 24. mai 2018, kl. 09:57
Sitat fra: MajorSmith link=topic=39082.msg68
/quote]

Eventuelt at de har utfordringer med klargjøring.

Nå ringte DS og sa at bilen var klar for levering :)
Fikk mail senest igår om at den fortsatt stod i Belgia, men nå får jeg bilen om en uke, så jeg er happy!

Pekster

Heldige dere som skal ha S... :P

Får vente litt lengre jeg som venter på X.........
(det er jo ingen pine å vente mener jeg...)

Henning Tveiten Østeby

Om 14 timer skal jeg få overlevert min nye TMS.
Gleder meg sykt.
4 måneder fra bestilling til levering av helt ny bil er fader i meg supert
Vet også at det er folk som har ventet kortere enn meg.

Dette blir spennende.

Første gangs elbil eier, og går all inn.
Ønsker dere andre lykke til med bilen deres.

Sola skinner

From Cayenne V8 to Tesla Model S 75D
Life is good

GeirHM

AhmerS

Jeg fikk en tlf fra Tesla idag. De sa at bilen TMX-en min blir lastet på et skip i Baltimore idag. Forventet levering nå er endret til slutten av juni - begynnelsen av juli.

Pekster

Da fikk jammen vi beskjed om at vår bil var kommet til Norge og kunne overleveres neste fredag! Bare en ukes ventetid igjen nå. :)

PS: Glemte å nevne det, men da jeg ringte DS forleden dag, så tok det knappe to ring før jeg kom igjennom. Passet på å skryte av de for det, og fikk til svar at de har utvidet kapasiteten på callsenteret også, så det skal være lettere å komme igjennom. :) Tydelig at ting endres til det bedre!

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA