Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vedlikehold/renhold av understell

Startet av Joakim Bastian Skomsvoll, tirsdag 27. mars 2018, klokken 18:10

« forrige - neste »

Joakim Bastian Skomsvoll

God påske, alle sammen!

Er på utkikk etter redskap/verktøy som lar meg holde salt og skitt unna understellet på nybilen, fortrinnsvis på hjemmebane, slik at jeg slipper å dra innom vaskehall eller bensinstasjon hver gang behovet melder seg.

En kollega anbefalte Kärchers understellsvasker (chassis cleaner), men det later til at Kärcher av en eller annen mystisk grunn har valgt å fase ut dette tilsynelatende geniale produktet. Jeg har i hvert fall ikke klart å oppdrive et eksemplar på norsk jord, verken i butikk eller på nett  ::)

Hva bruker dere? Holder det med høytrykkspyler med vanlig underspylingsrør?  :o




Joltus

Sjekk obs bygg. Kjøpte en sånn for to mnd siden. Men som du sier så er den ute av produksjon. Rart for den er amazing!

Peraeile

Testa broderen sin kärcher underspyler for en uke siden. Fungerte flott den, med egen tank du kan ha avfetting i

Joltus

Det at man kan justere høyden og har lang nok arm til å kjøre hele bredden fra en side er genialt.

Første gang eg brukte denne på mondeoen var det jo flak som kom ned. Så det er et av de bedre kjøpene mine.

Løve

Tilgjengelig på Amazon UK og Jernia rundt Oslo og i Tromsø.

trondhla

Eventuelt kan man kjøpe et 90 graders munnstykke slik som dette:

https://www.youtube.com/watch?v=oEn94-5rpBs

Kan også vaske inne hjulhusene og da spesielt ytterkanten mot skjermen der det alltid samles saltskitt som ligger og fukter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA