Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Brukererfaring Revai

Startet av Kito76, onsdag 10. august 2011, klokken 13:38

« forrige - neste »

Kito76

Hei,
Jeg er både ny her på forumet og ny bruker av "elbil". Har nettopp kjøpt en brukt Revai fra 2007 som har byttet batteripakke i slutten av mai 2011, bilen har gått 9000 km. Har lest gode tips her på forumet, men ønsker forsatt å lære mer om Revai. Vi er godt fornøyd med bilen, men synes rekkevidde er litt for kort. Vi kjører ca 30 km pr dag og må lade hver dag. Kanskje fordi vi kun har tatt 30 ladesyklus?. Har tatt equ ladning og fyller vann før lampa lyser. Er det noe annet vi bør passe på? Bilen har sms styring og har hørt rykter om at det er mye feil med dem. Er det noen her på forumet som har erfaringer Revai? Alle tips mottas med stor takk.
Vi håper at bilen varer i 2 år....optimistisk?

Med vennlig hilsen

Kim

tigergutten

Jeg kan fortsatt ikke fårstå at du ikke kommer lengre en 30 km. Etter 30 ladinger skal batteriene være godt innkjørte. Kjørte du den nesten tom og lot den lade seg helt opp de første 10 - 15 gangene?
Som jeg nevnte i et annet innlegg. Du kjører ikke full fart i B modus? Dette forkorter både kjørelengde og levetid på batteriene. Normalstilling er F og B bør kun brukes til forbikjøring og bakker der du trenger litt ekstra (B)oost.
Oransje Reva 2008 model
Bærums verk, Akershus

Kito76

Hei,

Vår Revai går ikke mer enn 40 km i timen på en grei oppover bakke. Er det normalt? Er det pga kulden?

Takk for eventuelt svar.

sven erik

om du har kjpr den  der man må fylle vann  ja da hres 40 km opp en bakke ok ut men kjøre lengde ja om du kjører som en vanlig bil er ca 3-4 mil ca det du får ut av bilen  du skal kjre meget pent om du skal komme de 8 mila den kan gå maks  da  må du køjre med egg på pedalen hele tiden å  maks 30 km i timen   ellers har jeg hvert meget fornøyd med min  men husk bilen burde stå varmt å helt rett når du skal fylle vann på batteriet

Kito76

Takk for svar Sven Erik.
Hyggelig å få råd fra en Reva eier. Vi kjøpte bilen vår for 2 måneder siden, en Revai som hadde gått 1400 km. Vi klarer ca 25 km før det er på gult. Problemet er 40 km i timen opp Trondheimsveien i Oslo. Var innom Enviro tidligere i uka for å fikse problemet med batterinåla som ikke reagerte med en gang vi starter bilen. Da vi hentet bilden igår, hadde den plutselig gått 10.000 km mer. Tekniker`n hadde byttet en del med en annen bil, men jeg skulle få byttet til en ny del når den ankommer fra India. Må si at jeg er meget skeptisk til måten garanti reperasjon blir utført på. Ny del vil også resulterer til at km stand vil starte på 0 :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA