Model 3 - norske priser

Startet av georglu, man 26. mar 2018, kl. 00:34

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Sitat fra: georglu på ons 15. aug 2018, kl. 10:01
Det riktige er vel å si at det er begge deler. Den amerikanske dollaren har styrket seg og oljeprisen har gått ned. Begge deler svekker den norske kronen. Og hittil har ikke planlagt norsk renteheving bidratt til en mindre svak krone.

Spørs jo hvilken horisont man snakker om. Men mot EUR har kronen vært stabil i år.

fonberg

Ny batteri-opsjon «mid range», kun med rwd til 45k
LR får dual som standard, til 54k.

https://electrek.co/2018/10/18/tesla-model-3-mid-range-battery-pricing-structure/
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

georglu

Sitat fra: fonberg på fre 19. okt 2018, kl. 06:53
Ny batteri-opsjon «mid range», kun med rwd til 45k
LR får dual som standard, til 54k.

https://electrek.co/2018/10/18/tesla-model-3-mid-range-battery-pricing-structure/

Det ser ut som jeg må røske litt opp i regnearket igjen og legge inn i støtte for mid-range. Jeg får se om jeg rekker å gjøre det før de norske prisene blir offentliggjort. ;)
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

JorEl

:+1: :+1:Sjekket det i går. Flott regneark.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Tiger123

Sitat fra: JorEl på tir 23. okt 2018, kl. 13:32
:+1: :+1:Sjekket det i går. Flott regneark.

Enig, supert med et sånt oppsett, fant ikke noe ellers på nett.

Spørsmål: Performance Upgrade ser jeg inneholder 20" hjul, men inneholder den pakka vinterdekk? Gjelder forsåvidt hele regnearket og alle alternativer; vinterdekk (og ikke noe annet?) kommer i tillegg?

HKS

Sitat fra: Tiger123 på fre 26. okt 2018, kl. 18:19
Spørsmål: Performance Upgrade ser jeg inneholder 20" hjul, men inneholder den pakka vinterdekk? Gjelder forsåvidt hele regnearket og alle alternativer; vinterdekk (og ikke noe annet?) kommer i tillegg?
Ingen av Tesla sine biler kommer med vinterdekk, men det kan bestilles i tillegg.

I USA har Tesla følgende priser på vinterdekk (etter levering):
$2000 - 18" Aero Wheel and Winter Tire Package
$3500 - 19" Sport Wheel and Winter Tire Package

Når Model 3 kommer til Norge regner jeg med at vi får noe liknende valg av vinterdekk som på Model S og X.
Tesla Model 3 Long Range

Tiger123

Nå når Kina åpnet for bestillinger i dag, skal vi tro det er store sjanser for at Europa og Norge åpner til uka..?

Spent på prisene.., blir nok uansett billigere enn i Kina hvor det vel er 100 000 dollar for Performance.

samotholt

Prisene blir vel litt over amerikansk som for de andre modellene (S,X). Tipper rundt amerikansk dollarpris x 8,5.
Xpeng G9, Polestar 2, A8 3.0 Tdi

Counterpointer

Kjenner at jeg er mer spent på priser på nytt utstyr (hengerfeste, vinterpakke og luftfjæring) enn prisen på selve bilen. Og kanskje enda mer OM det kommer.

Bjoris

Ja, 65.000 for 100 km ekstra rekkevidde, 1 sek raskere 0-100 og da 4*4. Hmm, det var jo planen å få en billig Tesla, men det spørs om det er så lurt da å kjiipe ned. Samtidig er det nok veldig mange flere som kan hoste opp litt over 400.000 vs opp mot 500.000 så tipper 2. håndsverdien blir bra på begge utgavene.

Frister jo med AWD og det er jo selvsagt kjekt å ha lang rekkevidde, men det er absolutt ikke nødvendig for oss så jeg hadde nok valgt en Mid range med AWD om det var ett valg, samtidig er det jo slik at om AWD koster 40.000 så blir det for dumt å ikke legge på 25.000 for å få 100 km ekstra rekkevidde. Ihft S75 og S100 er det jo langt, langt mer i forskjell (over 160.000).

Nei, det er jo slik at en bare MÅ velge LR med AWD om prisene blir slik som dette... Evt å drite i det og velge Niro, men det er fryktelig trist da ifh...

Ahm

Eg er sjølv i tvil om eg skal strekke meg til long range med AWD i ribba versjon (utan autopilot og 19" hjul), eller gå for ein mid range utan AWD men med autopilot og 19" hjul.

Hadde i utgangspunktet ikkje tenkt å bruke pengar på AWD, og eg vil halde meg under 500k.
Vanskelig....

samotholt

Du får finne ut hva du kommer til å ha mest glede av: Autopilot eller AWD.

Vi bor slik at AP ikke blir brukt særlig mye (har det på vår MS), og AWD er "helt nødvendig". Her er dermed valget enkelt. AP er overhodet ikke noe vi trenger. Blir dyre minutter for selvkjøring for å si det slik.

Kjøringen vår er også slik at det ikke nødvendigvis er så enkelt/ønskelig med lading, så LR er heller ikke et vanskelig valg. Selv med den økte prisen. Skinn og felger osv. får man ta om man føler for det og har råd.
Xpeng G9, Polestar 2, A8 3.0 Tdi

Bjoris

Sitat fra: samotholt på man 26. nov 2018, kl. 21:01
Du får finne ut hva du kommer til å ha mest glede av: Autopilot eller AWD.

Vi bor slik at AP ikke blir brukt særlig mye (har det på vår MS), og AWD er "helt nødvendig". Her er dermed valget enkelt. AP er overhodet ikke noe vi trenger. Blir dyre minutter for selvkjøring for å si det slik.

Kjøringen vår er også slik at det ikke nødvendigvis er så enkelt/ønskelig med lading, så LR er heller ikke et vanskelig valg. Selv med den økte prisen. Skinn og felger osv. får man ta om man føler for det og har råd.

På Xen vi solgte hadde vi både AP og FSD så nei, det blir ikke noe AP til 41.000 igjen. Dette er altfor dyrt ifht hva du får. Det triste er jo at en ikke får adaptiv cruisecontroll.

Skinn får en vel ikke valgt bort sålenge premium er standard... Hadde delskinn på Xen og ville valgt det igjen

turfsurf

Sitat fra: Bjoris på man 26. nov 2018, kl. 21:53
På Xen vi solgte hadde vi både AP og FSD så nei, det blir ikke noe AP til 41.000 igjen. Dette er altfor dyrt ifht hva du får. Det triste er jo at en ikke får adaptiv cruisecontroll.
Nå er det vel en stund siden dere solgte Xen. AP2 er noe helt annet nå enn den var for 8-9 måneder siden. I tillegg virker det som om de har fått fart på utviklingen.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA