Model 3 - norske priser

Startet av georglu, man 26. mar 2018, kl. 00:34

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Sitat fra: georglu på man 26. mar 2018, kl. 11:54
For min egen del er EAP "must", men kom gjerne med forslag til kombo-er jeg kan legge inn i regnearket. Hva prioriterer du i stedet for EAP f.eks.? Uten lakk og med sporthjul? Eller omvendt?

Sånn for oversiktens del kunne man jo gjerne lagt inn SR uten noe tillegg. Og  LR uten noe tillegg. Selv om SR uten tillegg også står til venstre. Hvis jeg personlig måtte velge ville heller valgt PUP enn EAP. Men summen blir jo den samme enten man PUP eller EAP. Det er jo uansett ikke mulig å liste alt av kombinasjoner...

Amoss

Sitat fra: georglu på man 26. mar 2018, kl. 11:58
Veldig godt poeng! På Model 3 er LR et tilbehør mens det for Model S er to basispriser. Sånn sett gir det mer mening med kun én basispris for Model 3 og LR som tilbehør i regnearket. Jeg oppdaterer regnearket og bruker faktoren for 75D som sikkert blir mer riktig.

Flott :)  Men nå ser det litt rart ut at det er krysset av for både SR og LR i tabellen :p  SR er da "base price" og behøver ikke listes separat i eksempeltabellene, evnt. benevnes som "base car"/"Model 3" eller noe slikt...
Model S 85D

georglu

Sitat fra: Amoss på man 26. mar 2018, kl. 12:21
Sitat fra: georglu på man 26. mar 2018, kl. 11:58
Veldig godt poeng! På Model 3 er LR et tilbehør mens det for Model S er to basispriser. Sånn sett gir det mer mening med kun én basispris for Model 3 og LR som tilbehør i regnearket. Jeg oppdaterer regnearket og bruker faktoren for 75D som sikkert blir mer riktig.

Flott :)  Men nå ser det litt rart ut at det er krysset av for både SR og LR i tabellen :p  SR er da "base price" og behøver ikke listes separat i eksempeltabellene, evnt. benevnes som "base car"/"Model 3" eller noe slikt...

Ja, enig. Det trengs litt opprydding. ;)
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Magnus Hansen

Sitat fra: Amoss på man 26. mar 2018, kl. 12:21

Personlig synes jeg det er helt topp å ha SR uten tillegg i tabellen.

Magnus Hansen

Skal man ta det et steg videre, så kan man krysse selv av bortover i kolonnene og så regner regnearket ut totalprisen  :)

trykkertor

Sitat fra: georglu på man 26. mar 2018, kl. 00:34
Jeg har laget et lite regneark (delt tidligere i andre tråder, men oppdatert litt siden) som beregner Model 3-priser i Norge:

http://bit.ly/2uiIwHB

Kommentarer mottas med takk, enten her eller direkte i regnearket.
Jeg får bare opp et tomt regneark hvor det står:
Tidsmerke   Spørsmål uten tittel

georglu

Sitat fra: trykkertor på man 26. mar 2018, kl. 12:59
Sitat fra: georglu på man 26. mar 2018, kl. 00:34
Jeg har laget et lite regneark (delt tidligere i andre tråder, men oppdatert litt siden) som beregner Model 3-priser i Norge:

http://bit.ly/2uiIwHB

Kommentarer mottas med takk, enten her eller direkte i regnearket.
Jeg får bare opp et tomt regneark hvor det står:
Tidsmerke   Spørsmål uten tittel

Jeg må ha fått laget en ny fane for prisene var kommet til fane 2. Det burde være fikset nå.

Amoss

Sitat fra: Magnus Hansen på man 26. mar 2018, kl. 12:33
Skal man ta det et steg videre, så kan man krysse selv av bortover i kolonnene og så regner regnearket ut totalprisen  :)

Jepp :)
Model S 85D

Magnus Hansen

Veldig oversiktlige nå. Ny liten detalj er at SW er inkludert i stort sett alle konfigurasjoner. Personlig ville jeg aldri gått opp til 19" på denne bilen uten luftfjæring. En annen ting er at prisen for "oppgradering" er såpass høy at jeg heller ville kjøpt de et annet sted. Jeg tenker selv å kjøpe uoriginal 18" sett annet sted. Sannsynligvis flyttet vinterdekk til originalfelg for å få maks rekkevidde på vinter. Men det ble vel en avsporing. Uansett nysgjerrig på hvor mange som kommer til å betale ekstra for 19" fra Tesla.

JorEl

Når man betaler 12k for oppgradering for 19", får man da bare ett sett med hjul, 4stk? Man må kjøpe vinterhjul utenom?
Edit; Er det slik å forstå at oppgradering, kun gjelder de fire hjulene som allerede er på bilen?

Takk til trådstarter for et fint tiltak :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Amoss

Sitat fra: JorEl på man 26. mar 2018, kl. 14:27
Når man betaler 12k for oppgradering for 19", får man da bare ett sett med hjul, 4stk? Man må kjøpe vinterhjul utenom?
Edit; Er det slik å forstå at oppgradering, kun gjelder de fire hjulene som allerede er på bilen?

Ja.
Model S 85D

Vesel

Bra tiltak.  :+1:
Jeg ville lagt til originale vinterhjul i oversikten. Koster visst nok $1700 for 18" aerofelger med vinterdekk og $2500 for 19" sportsfelger med vinterdekk. https://electrek.co/2018/01/03/tesla-model-3-winter-wheels-and-tires-packages/
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

georglu

Jeg har gjort en liten revisjon av regnearket:

• Ryddet litt opp og satt opp to tabeller med tilsvarende konfigurasjoner for LR og SR slik at man lettere kan se prisforskjellen med samme konfigurasjon
  • Vinterhjul er lagt inn i oversikten med ikke pt. lagt til i tabellene med konfigurasjoner

Prøver å unngå for mange rader, så derfor er FSD tatt ut nesten over alt. Personlig kommer jeg nok ikke til å velge den med mindre det skjer betydelige ting på det området i løpet av året og jeg tror ikke det er så mange som vil velge denne nå.

georglu

Oppdatert med prisen på P-utgaven i USD. Fortsatt kan det se ut som en P-utgave til ca 700.000 kr er innen rekkevidde.

EDIT: Glemte i farten AWD. Lagt på den nå. Med FSD kommer vi såvidt over 700.000 kr på P-utgaven.

georglu

Gjort en ny revidering. Var en del feil i tallene og byttet faktor for P-oppgraderingen slik at den bedre matcher forholdstallet mellom USD og NOK (7,55) for oppgraderingen fra Model S 100D til P100D.

Bomma ikke så mye på P-prisen i USD, så spennende å se hva de norske prisene lander på. Har fortsatt god tro på at P-utgaven av Model 3 skal koste ca 700.000 kr i Norge.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA