Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forsikring på Tesla Loaner

Startet av VanOrton, søndag 25. mars 2018, klokken 10:40

« forrige - neste »

VanOrton

Noen som vet hvilke forsikring det er på Tesla Loaner?
Var i trafikkuhell igår med lånebil og ser på forum fra Danmark at bilene bare har ansvarsforsikring?

Tesley

Det har de helt sikkert ikke. Garantert kasko.

Men det kan være egenandelen er relativt høy. Måtte selv ut med 10k til en merkeforhandler da jeg kjørte på et rådyr.
S75D - bekreftet 20. august

Counterpointer

Fikk vite det var 25 tusen i egenandel sist jeg lånte bil på Rud.
Jeg hadde ikke noe uhell da.

VanOrton

25 tusen blir ihvertfall bedre enn alternativet, som jeg tror vil bli mye dyrere.

Sitat fra: knut.aulie på søndag 25. mars 2018, klokken 11:06
Fikk vite det var 25 tusen i egenandel sist jeg lånte bil på Rud.
Jeg hadde ikke noe uhell da.

petersv

Å kræsje med egen bil blir nok dyrere ja, siden bonustap kommer I tillegg. Lykke til, håper og tror det ordner seg fint.

VanOrton

Tenkte egentlig mer på det at alternativet til egenandel er at en eventuelt må betale hele skaden dersom det stemmer at det bare er ansvarsforsikring.


Sitat fra: petersv på søndag 25. mars 2018, klokken 13:08
Å kræsje med egen bil blir nok dyrere ja, siden bonustap kommer I tillegg. Lykke til, håper og tror det ordner seg fint.

Tuxedo

Har du helårs reiseforsikring, og skaden ikke skjedde på vei mellom hjem og arbeidssted/skole?  Da bør du sjekke vilkårene i forsikringsavtalen.  Enkelte forsikringsselskaper vil kunne dekke deler av denne egenandelen.

VanOrton

Takk for tips. Det skal jeg sjekke

Sitat fra: Tuxedo på søndag 25. mars 2018, klokken 18:06
Har du helårs reiseforsikring, og skaden ikke skjedde på vei mellom hjem og arbeidssted/skole?  Da bør du sjekke vilkårene i forsikringsavtalen.  Enkelte forsikringsselskaper vil kunne dekke deler av denne egenandelen.

Chris Neumann Ruud

#8
Ble påkjørt (altså ikke skyld) i en Tesla Loaner fra Drammen, og der fikk jeg opplyst at det er en egenandel på 5000 ved bruk av kasko, men dette går uansett på motpartens ansvarsforsikring.
Hvis dette er en flåteforsikring så er det ikke uvanlig med egenandel på ansvarsforsikring også
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA