Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladeplasser over grensa?

Startet av Go-carter, tirsdag 09. august 2011, klokken 11:17

« forrige - neste »

Go-carter

Hei,

Er det noen som vet om det finnes noen ladestasjoner over grensa, f.eks. på Nordbysenteret?
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Arha

Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Rilum

#2
Gledelig nyhet til alle som liker å ta en harry-tur til svindesund for å handle, Norby shoppingcenter har nå fått 3 ladeplasser  ;D
De er både med vanlig kontakt og sånn blå kontakt.

Edit: Nordby heter det vist ;-)
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

Rasmus.B

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Rilum

Sitat fra: Rasmus.B på mandag 19. mars 2012, klokken 10:03
Supert. Hvor er de plassert?

De er i "kjellern" på "parkeringshuset", helt innerst i hjørnet.
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

RuneW

Sitat fra: Rilum på mandag 19. mars 2012, klokken 09:41
Gledelig nyhet til alle som liker å ta en harry-tur til svindesund for å handle, Norby shoppingcenter har nå fått 3 ladeplasser  ;D
De er både med vanlig kontakt og sånn blå kontakt.

Edit: Nordby heter det vist ;-)

Hva slags elbil er det på plassen helt til høyre?

Men for å være seriøs: Disse blå kontaktene - det 3-fas?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Joachim

Dette er topp. Jeg fikk ikke svar på min forespørsel, men det har antakelig ikke skadet å spørre :)

Rilum

Sitat fra: RuneW på mandag 19. mars 2012, klokken 11:07
Sitat fra: Rilum på mandag 19. mars 2012, klokken 09:41
Gledelig nyhet til alle som liker å ta en harry-tur til svindesund for å handle, Norby shoppingcenter har nå fått 3 ladeplasser  ;D
De er både med vanlig kontakt og sånn blå kontakt.

Edit: Nordby heter det vist ;-)

Hva slags elbil er det på plassen helt til høyre?

Men for å være seriøs: Disse blå kontaktene - det 3-fas?

Den til høyere er nok bare elektrisk om de ikke får start og kjører den på startmotoren  ;)
Ettersom det sikkert er veldig få som vet om disse plassene så er nok bruken liten så langt, men det skal jo endres på nå  ;D

Må innrømme at jeg ikke tittet så mye på de blå kontaktene, tenkte automatisk at det var 1 fas kontakter ettersom de kontaktene vistnok er standard campingbil kontakter nedover i europa.
Men er vel noen som skal inneom der iløpetav en uke eller to som kan ta en titt  ;)
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

gbzdoc

Det ser vedig ut som vanlig 1-fas blå 16A "philip hauge".

Men er litt skeptisk til at det ser ut som alle tre uttakene er kobla i parallell på samme kurs??

Rilum

Sitat fra: gbzdoc på mandag 19. mars 2012, klokken 13:22
Det ser vedig ut som vanlig 1-fas blå 16A "philip hauge".

Men er litt skeptisk til at det ser ut som alle tre uttakene er kobla i parallell på samme kurs??

Jeg lurer også litt på hvordan det er koblet, men håper hovedkablen innholder 3 par med ledere sånn at det er egen 16A kurs pr parkering (om den deles på de 2 kontaktene er jo greit da man ikke skal bruke begge samtidig).

Har et par gratis biletter med colorline sandefjord-strømstad liggende om noen av dere skal ta dere en tur å sjekke  ;)
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

sven erik

vi drar  stadig over å jeg kan prøve å skjekke   når jeg er der  drar muligens denne uka

Olofm

Det er etablert 4 ladeplasser ved Tøcksfors Handelspark som åpnet forrige uke. Ingen var i bruk når jeg var der.

Neste gang kjører vi elbil til harryhandel
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

Arha

Tror ikke ladeplassene er klare ennå, fikk følgende svar fra Tøcksfors i går på spørsmål om muligheter for lading:


"Vi har det ikke i dag, men om kun kort tid! Det er bestillt av elektriker og installeres i nær fremtid.
Jeg skal sende deg et varsel når dette er gjort 

Med vennlig hilsen,
Lars Erik Erøy
Centerchef"
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Olofm

Sitat fra: Arha på mandag 02. april 2012, klokken 10:40
Tror ikke ladeplassene er klare ennå, fikk følgende svar fra Tøcksfors i går på spørsmål om muligheter for lading:


"Vi har det ikke i dag, men om kun kort tid! Det er bestillt av elektriker og installeres i nær fremtid.
Jeg skal sende deg et varsel når dette er gjort 

Med vennlig hilsen,
Lars Erik Erøy
Centerchef"


Lars Erik Erøy står som senterleder for Tøcksfors Shoopingsenter. Dette er det gamle senteret. Det stemmer nok at det ikke er ladeplasser her enda.

På det nye senteret som åpnet forrige uke, Tøcksfors Handelspark var det 4 stolper som virket å være fullt fungerende ladeplasser til elbil. Jeg spurte dessverre ikke om disse virket, og finner heller ikke noen kontakt info på hjemmesiden til senteret.

Skal prøve å få bekreftet dette på en eller annen måte før jeg reiser over grensen neste gang.
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

jkirkebo

Sitat fra: bkv på onsdag 04. april 2012, klokken 13:51
Får man ladet nok til å komme seg hjem igjen da? Det er ca 11 mil fra Tøcksfors og hjem til meg. Uansett i lengste laget for min i-Miev, tror jeg.

Selv om den er fulladet ? Nå, som det ikke trengs varme, hadde jeg ikke betenkt meg et øyeblikk på å kjøre 11 mil med Leafen selv om batteriet var ladet kun til 80%. Med 100% ladet batteri har jeg igjen ca. 40% etter 96km kjørt på motorvei. Med 80% lading (som egentlig er 82%) ville jeg hatt igjen ca. 13% etter 110km.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA