Ultrahvite skinnseter - misfarging og tips

Startet av Simmelim, torsdag 22. mars 2018, klokken 18:03

« forrige - neste »

Simmelim

Da prøver jeg å spraye på blårens og ser om jeg får et annet resultat. Hva bør jeg tørke med?

Simmelim

Ingen bedring ved å spraye blårens på og tørke av med mikrofiber. Har bestilt Allclean så da satser jeg på at det gjør susen. Ellers blir det nok opp til Tesla og klage.

Cirion

Sitat fra: Simmelim på fredag 23. mars 2018, klokken 09:18
Da prøver jeg å spraye på blårens og ser om jeg får et annet resultat. Hva bør jeg tørke med?
Jeg bruker Mesoft
https://www.vitusapotek.no/mesoft-kompress-10-x-10-cm-100-stk/p/880757

De blir fort farget av det som er på setet. Jeg går alltid i blå dongeri, så det farger litt, men ikke alltid. Tror det har med fuktighet og temperatur å gjøre.

Setene blir helt hvite igjen,men sømmene er det ikke noe å gjøre med.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Øyvind.h

Sitat fra: Simmelim på fredag 23. mars 2018, klokken 13:14
Ingen bedring ved å spraye blårens på og tørke av med mikrofiber. Har bestilt Allclean så da satser jeg på at det gjør susen. Ellers blir det nok opp til Tesla og klage.
Klage til Tesla? Fordi tøysverte er synlig på kritthvite seter og kan bli vanskelig å få av?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Simmelim

Oioi, beklager om jeg har fornærmet deg. Men ja jeg mener jo at man bør kunne klage når man følger rådene/løsningen som
Tesla selv har og så fungerer det ikke. Det jeg ønsker å oppnå er jo bare en løsning. Sier ikke jeg vil heve kjøp eller kreve nye seter men jeg synes ikke det er for mye å kreve at det er mulig å holde setene rene.

Øyvind.h

Ble ikke fornærmet. Var bare usikker på om du var seriøs og hva du mente med å klage til Tesla på merker på kritthvite bilseter.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

m1chaelt

Her er før og etterbilde når jeg tok mine seter i går

Sent from my iPhone using Tapatalk

AJ82

- 2024 Polestar 3
- 2022 Kia EV6
x 2022 Mercedes EQE 43 AMG
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

m1chaelt

(null)
Usikker, aldri prøvd.
Men Maguiars interiørshampo og Chemical Guys AllClean+ er dokumentert at fungerer . Begge deler setter deg tilbake ca 200kr og du har de lenge

JorEl

Jeg har desverre ingen tesla enda, men en benk i stua som er hvit og av "jukse-skinn" :)
Det jeg synes er genialt, er våtserviett for barn. 20-30kr pakken med ca 10-20 servietter. Det som er kjekt er at man forstår at her er det ingen sterke stoffer som ødelegger, siden de er ment for barnerumper. De løser opp skitt og man trenger ikke vaske hendene etterpå. De virker veldig bra på 90% av alminnelig skitt. Prøv, dere har ingenting å tape.

Edit; Her er en "gammel" video;
https://youtu.be/xzN5d7r-j6o
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

m1chaelt

Sitat fra: Simmelim på fredag 23. mars 2018, klokken 13:14

Tror Allclean vil gjøre susen. Vær obs på blandingsforhold. Interiør: 1/20, eksteriør/motor: 1/10.

Spray på, la stå et lite minutt før du børster lett med børste, f.eks skobørste eller malekost (selvølgelig ubrukt 8)). Tørk av med mikrofiberklut og spray på med vann og tørk av. Sitter det veldig godt er det bare å gjenta prosessen til flekken er borte. Har ikke opplevd bruksflekker som ikke har gått bort pt. med dette produktet.

Cirion

Når alt annet feiler og det fortsatt misfarging, er det et produkt jeg bare må skryte opp i skyene...
Ikke testet på setene enda, da jeg ikke har hatt behov. Men disse er hva jeg har som grunn til å ha null frykt for hvitt plast skinn.

https://www.maritim.no/kmi-wipe-shine-wipes-50st#.Wrlnnb08w1I

Får dem i bøtter også litt billigere. Men i bil trenger man ikke en bøtte.

Jeg har brukt disse på båt. Fender, rekkevaier, plastputer osv blir kritthvite igjen. Jolla blir helt ny. Jeg kjøpte en brukt jolle med puter i lysgrå plast skinn som var så jævlig stygge at jeg bestilte nye, og hadde med en. Jeg hadde testet å vaske de med mikrofiber og diverse vaskemidler uten hell. En gammel mann på Maritim så på puten jeg hadde med og tok meg med bort til KMI wipes hylla. Han tok fingeren sin i en bøtte og så på puten. Litt gnukk og så var fingeren svart og området på puta han gnukket på som nytt. Så jeg gikk for en bøtte og gikk bananas på jolla og seilbåten. Dette er vidundermiddel!

En kompis som har hvitt interiør i sin Scanddynamic hadde også forsøkt alt på sitt nå grå svarte interiør. Alt av vaskemidler, isopropanol, skrubbesvamp, stålull osv. Han fikk en wipe av meg og kunne ikke tro det han så... Wipen ble sort og puta ble hvit..
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

m1chaelt

Hei, er spent på hvordan resultatet ble

Simmelim

Skrev ingenting her inne da jeg ble så frustrert over resultatet. Kan ikke se nevneverdig forbedring. Får gå for de wipes'ene fra maritim som siste forsøk. Hvis de også ikke fungerer går jeg til noen proffe.

AJ82

Sitat fra: Simmelim på torsdag 05. april 2018, klokken 17:50
Skrev ingenting her inne da jeg ble så frustrert over resultatet. Kan ikke se nevneverdig forbedring. Får gå for de wipes'ene fra maritim som siste forsøk. Hvis de også ikke fungerer går jeg til noen proffe.

Jeg kjøpte de wipes'ene og brukte de på gummibåt og fendere. Der fungerte de veldig bra ihvertfall
- 2024 Polestar 3
- 2022 Kia EV6
x 2022 Mercedes EQE 43 AMG
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA