Ladehastighet på hurtiglader med 40 Kwh batteri

Startet av Reodor, fre 16. mar 2018, kl. 07:55

« forrige - neste »

leafnor

Hjelp!. Kan ikke noen få gitt de LeafSpy så de får noe mer kvantitativt å prate om.
Men det er vell med slike "youtubere" at de er mer ekstrovert og lite introvert, og dermed unngår alt som krever 5 minutt stillhet og ro foran en PC.

Men en "youtuber" holder på å nærme seg noe, han har LeafSpy og prøver på sin måte å finne ut av det.
https://www.youtube.com/watch?v=OMx3JbvQ9iU&lc=z221ehlgpxe3trtt2acdp435uvuiozw0ruav51hmwndw03c010c.1522181614025928

https://www.youtube.com/watch?v=0Yqz1VbBRU0

Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

hemi

har en odbii dongle, skal se om jeg rekker finne den før langtur i morgne

leafnor

Sitat fra: hemi på ons 28. mar 2018, kl. 12:25
har en odbii dongle, skal se om jeg rekker finne den før langtur i morgne
Dobbelsjekk at LeafSpy er satt opp for å lagre log-fil.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

hemi

btw, lurte på hvorfor F det tok så lang tid å lade, klemte på ampermeter, og jaggu var den nede i 9A på 94%

på 97% var den helt nede på 1A

Bjoris

Sitat fra: hemi på ons 28. mar 2018, kl. 17:41
btw, lurte på hvorfor F det tok så lang tid å lade, klemte på ampermeter, og jaggu var den nede i 9A på 94%

på 97% var den helt nede på 1A

Slik er Leafene:) Det er en teori her på at en får mer strøm inn ved at den lader veldig sakte på slutten. Ladingen stopper faktisk også i perioder og skår inn igjen med 0,5 kW har jeg sett

elekTrond

@hemi: Hva er full pupp på din lader? 10-16-32A? Jeg gjetter ukvalifisert på at batteriet nærmer seg balanseringsmodus, spesielt ved 97%. Når de første cellene stanger i taket, må BMSen la de blø til de ikke lengre er like kjepphøye. Forøvrig kjenner jeg overhodet ikke til løvets irrganger, gjøren eller laden.  ::)
'13 Mjau

leafnor

Inne i batteriet på e-NV200 har de satt en fordamper knyttet til AC og en vifte.
Det kjøler godt. Sikkert samme løsning/komponenter som kommer på 60 kWt Leaf.
https://evobsession.com/nissan-e-nv200-uses-air-conditioning-cool-battery/
Leaf 2019/Jan 42.000 km

gigafactory

Håper virkelig de går for væskekjølt. Teslabjønn fikk opp varmen bra midtvinters i Nord-Norge på e-NV200. Hvis de skal unngå ny rapidgate med 100(+) kW lading, så må de gjøre det ordentlig.

leafnor

Virker som guden(e) i denne høytid hører. I morgen kjører Bjørn Nyland Oslo-Trondheim-Oslo, 1000km i et jafs, med LeafSpy som logger skal en tro hva som står på FB.
Da blir det endelig litt mer kjøtt på beina omkring hva som skjer når han har slik logg-fil mellom fingrene.
Har kjørt på vinter med 24 kWt Leaf tur/retur Oslo, men da over Dovre. Ble ikke noe problem med varmgang i batteriet som det ble på sommers tid, selv om jeg måtte lade mer.
Om han starter første lading på Rena og ikke lader over 65% der, så har han kanskje 35 grader ut derfra om han ankom med 20 i batteriet.
Kaldt er det, rundt null i morgen, så det hjelper.
Om han lader to ganger til før Trondhiem, så tipper jeg han er på 46 grader i batteriet etter siste lading.
Retur til Oslo kan bli en lang tur, for da er batteriet blitt så varmt at det lader bare på ca 25 kW og han må tanke omlagg 75kWt for å komme hjem igjen. Tre timer @25 kW det.   
Blir gøy å se hva det blir tll.
Leaf 2019/Jan 42.000 km

Joltus

elekTrond

Ooooh_Shiiiiiiiiet! That was scary!! Let's not try that again, mkay?

*hente popcorn og øl*
'13 Mjau

elekTrond

BTW: Ladepause = Tissepause
(Bjørn er på Koppang  (",)
'13 Mjau

elekTrond

44kW inn og 41°C(?) battTemp etter ~20 min *burgerBjørnPause* :P
'13 Mjau

elekTrond

ladestart Koppang: ~11:35'ish
76% SOC (i dash? +1min prating med Ioniq eier)
49°C battTemp

GOM: 177 km ved avreise Koppang kl 12:16'ish
Neste stopp Alvdal
'13 Mjau

elekTrond

'13 Mjau

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA