Begrensninger på s

Startet av Stein123, ons 14. mar 2018, kl. 21:23

« forrige - neste »

hELgenen

Sitat fra: P85TMS på tor 15. mar 2018, kl. 11:55
Så får vi som har kontrakt på S med det nå utilgjengelige utstyret bare vente og se hva som skjer.
Min konfigurasjon økte med 70.000,- nå og det er hvertfall helt uaktuelt. Jeg syns jeg har strekt meg langt nok når prisen bikker 750k, og nå nærmer den seg Model X og e-Tron. Så ringer Jaguar og ikke kan levere iht. kontrakt, så blir det ikke I-Pace på meg.

Er i lignende situasjon - har mest lyst til å hoppe på model X nå.

ludwig_holberg

Audi indikerer på pris ca kr. 650.000,- justert for momsfritak, og 500 km rekkevidde, men etter NEDC-syklus...det gir ikke grunn til å forvente at E-Tron skal ta innersvingen på I-Pace.

hELgenen

Sitat fra: ludwig_holberg på tor 15. mar 2018, kl. 12:52
Audi indikerer på pris ca kr. 650.000,- justert for momsfritak, og 500 km rekkevidde, men etter NEDC-syklus...det gir ikke grunn til å forvente at E-Tron skal ta innersvingen på I-Pace.

Tja - e-tron til 650.000 + litt utstyr - la oss si 750.000 og så sammenligner en det med I-Pace og model X for tilsvarende pris....e-tron er jo en større bil enn i-pace. Kvaliteten er sikkert på plass. Dersom en godt ustyrt
e-tron kommer under 700.000 så er den definitvt en svært god utfordrer til i-pace og model X. Spesielt nå som I-Pace kommer med begrensninger på hvordan en kan spesifisere en S. I den gamle løsningen for S kunne jeg velge å vrake akkurat slik jeg ville og havne på rett over 700.000 for det jeg trengte. MEN jeg skulle gjerne hatt større hengervekt og litt større plass - det får jeg med e-tron - og dersom jeg kan få en e-tron med vinterdekk, hengerfeste og kanskje litt småtteri til for rundt 700.000 - ja så kan det fort fremstå som en bedre deal.....

snoemann

Irriterer meg litt at de tok bort black pack ... i tillegg fjernet de :

- Cold climate package
- Berøringsfri bakluke
- Speilpakken
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

GreenBeHH

Jeg endret nesten min Launch Edition bestilling til en S-specet bil.  I forrige uke kunne det blitt en god deal, bla. med en karbonpakke som manglet en null i prisen og at bilen ville vært mer slik jeg ønsket.  Jaguar fant nok ut at de hadde gjort en dårlig kvalitetssikring på priser ved lansering.  Jeg er i grunnen glad for at det er rettet opp nå.
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

JaguarPace

Sitat fra: GreenBeHH på tor 15. mar 2018, kl. 21:15
Jeg endret nesten min Launch Edition bestilling til en S-specet bil.  I forrige uke kunne det blitt en god deal, bla. med en karbonpakke som manglet en null i prisen og at bilen ville vært mer slik jeg ønsket.  Jaguar fant nok ut at de hadde gjort en dårlig kvalitetssikring på priser ved lansering.  Jeg er i grunnen glad for at det er rettet opp nå.

Jeg var litt frem og tilbake på "Black pakken" og carbon pakken på min bestilte Firenze røde HSE. Endte opp med "Black pakke". Vet ikke om jeg skal si jeg angrer, men hadde nok vurdert carbon pakken enda sterkere om jeg visste den ville stige med 30 000 kr denne uken. ;)
TM3 reservasjon avbestilt 2018, og I-Pace HSE mottatt 10.05.19 :-)

Nordlands

Sitat fra: snoemann på tor 15. mar 2018, kl. 20:52
Irriterer meg litt at de tok bort black pack ... i tillegg fjernet de :

- Cold climate package
- Berøringsfri bakluke
- Speilpakken
Hvor ser du dette? Cold climate, gesture bakluke og foldbare speil er alle enda synlige for S for meg, og markert som opsjoner i prisliste.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

snoemann

Wow okey...  høres ut som at de kanskje har problemer med konfiguratoren?

Et øyeblikk hadde jeg nemlig tilgang til å velge Black pack før det forsvant igjen....
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

chargedup

Jeg bestilte en S igår. Jeg fikk høre fra flere av selgerne på Insignia at de som hadde bestilt S med de nå umulige valgene, skulle få det slik de hadde spec'et bilen. Dessverre var jeg 1-2 dager for sent ute for å få med carbon pakke og sorte lister :'(
Fikk forøvrig også inntrykk av at forhandlerne helst skulle sett at de kun solgte de 3 ferdigbygde pakkene de første månedene og at noen kunder som bestilte før mars hadde uttrykt sterk misnøye med at det allerede i mars var mulig å spec'e bilen selv.
EQE 43AMG
Bestilt ix3
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Counterpointer

Det er postet i andre tråder sammenligning mellom kjente størrelser som I-Pace og X.
Uten å se på detaljer som sikkert kan diskuteres, så havnet de veldig nær hverandre i pris, likt spesifisert med utstyr.

Tror E-Tron også vil legge seg nærme i pris. Tre motorer og 600 hester vil være priset omtrent som Tesla P, 70 kWh som S75/ I-Pace S

Produsentene har en fast rutine på å legge seg tett opptil hverandre. Valget er om en vil ha en tysker, amerikaner eller engelskmann. Alle har plusser og minuser, enhver må velge hva en selv vil legge mest vekt på.

Vind

Sitat fra: knut.aulie på fre 16. mar 2018, kl. 15:29
Valget er om en vil ha en tysker, amerikaner eller engelskmann. Alle har plusser og minuser, enhver må velge hva en selv vil legge mest vekt på.
Valget er vel Tysker, Amerikaner eller Østeriker (med sterke engelske aner og en indisk fetter).
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Elbildilla

Sitat fra: P85TMS på tor 15. mar 2018, kl. 10:31
Nå har de begynt å tulle med konfiguratoren. Nå koster karbonpakken 31.200,-.
Karbonpakken koster nå som du skriver 31 200,- i Norge (opp fra 2 200,-)
Det rare er at i Sverige og Danmark er fremdeles karbonpakken "rimelig", henholdsvis 2 600 sek og 2700 dkr. Så det vil si at denne pakken har hatt samme prismodell i Skandinavia, men at denne har vært annerledes enn i resten av verden. Men i Sverige og Danmark selger de vel så få I-Pace'r at de ikke har giddet å oppdatere prisene på karbonpakken.

Det er heller ingen andre land av de jeg har sjekket (Tyskland, Danmark, Nedeland, Sverige etc) som har lagt inn begrensninger på valgmuligheter for S-varianten. Dette skyldes nok at "riktig" pris fra importør for S, skulle være rundt 629', men at de har valgt å prise grunnmodellen aggressivt for å kunne vise til en gunstig fra-pris i forhold til konkurrentene.

I UK koster karbonpakken £ 3000. En liten digresjon, men i UK har de valgt en helt annen prisstruktur på pakkene enn i Norge. Dette er jo også hjemmemarkedet til Jaguar. Men som man ser, er det HSE'en som er aggressivt priset i UK (brukt dagens kurs på £=10,75):
- UK S: 568 800 (u/mva, 634 200 ink mva og elbil-fradrag på £ 4500)
- NO S: 599 900
Differanse: S er 31 100 dyrere i Norge uten mva

- UK HSE: 666 900 (u/mva, 752 000 ink mva og elbil-fradrag)
- NO HSE: 746 900
Differanse: HSE er 80 000 dyrere i Norge uten mva, men nesten helt lik med engelsk mva og fradrag)

I UK får man ganske gromme biler for £ 70 000 som HSE'en koster ink el-fradraget. Så da må de vel gjøre noe med prisen for at man skal velge denne. I USA er prisstrukturen også ganske annerledes som noen har nevnt i en annen tråd.

Poenget er å vise at Jaguar har valgt ganske forskjellige prisstrukturer i de forskjellige markedene. Men det er kun i Norge at man har lagt begrensninger på valgmulighetene på S'en.

Nordlands

Sitat fra: Elbildilla på man 19. mar 2018, kl. 16:27
Men som man ser, er det HSE'en som er aggressivt priset i UK
Slik jeg ser det er det bare S som er aggressivt priset i Norge, mens prisene i UK følger normal prisstruktur hvor man får en rabatt på utstyr ved å gå til neste trinn opp i stedet for å bygge fra lavere versjon. Om pris på S i Norge hadde vært 639', ville Norsk pris vært ganske nøyaktig 10x for S, SE og HSE, mens FE har et lite ekstra påslag.

Utstyrsnivået i USA er litt annerledes, bla. standard med luft og glasstak, men ikke mulig med Matrix lys.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA