Begrensninger på s

Startet av Stein123, ons 14. mar 2018, kl. 21:23

« forrige - neste »

Stein123

Har spekket en S modell til mine behov, var en tur i Geneve i går for å få en bedre titt pluss litt annet og se også. Var innom  Jaguar iOslo idag for en del oppklarende spørsmål, og fikk info om at config sidene ville bli oppdatert ila dagen med begrensninger i valg av utstyr til s. Har ikke fått opp de nye kriteria enda, men de kommer nok.

hELgenen

Sitat fra: Stein123 på ons 14. mar 2018, kl. 21:23
Har spekket en S modell til mine behov, var en tur i Geneve i går for å få en bedre titt pluss litt annet og se også. Var innom  Jaguar iOslo idag for en del oppklarende spørsmål, og fikk info om at config sidene ville bli oppdatert ila dagen med begrensninger i valg av utstyr til s. Har ikke fått opp de nye kriteria enda, men de kommer nok.

Useriøst spør du meg. Kanskje de ble skremt av hvor mange som ville bygge fra S? Så nå skal de tvinge folk til å velge ting de ikke trenger for å få noe de vil ha? Snakk om å melke kundene

AJ82

Blir spennende å se hva de gjør. Jeg sendte over spec på en S til forhandler idag og venter på konkret tilbud. Irriterende hvis de begynner å endre på alt mulig nå.

Fikk du vite noe annet interessant?

A.J.
- 2024 Polestar 3
- 2022 Kia EV6
x 2022 Mercedes EQE 43 AMG
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Stein123

Kan ikke velge utv karbon, koster forøvrig 22T.
Ikke forandre hovedlys.
Ikke 20" hjul
Ikke annet taktrekk
Ikke svarte utv listverk.
Ikke adativ dynamics
Ikke utvidet skinn int

Levering ant i november.

Krabbe 2

2017 e-Golf Exclusive sort. Januar 2017.
2018: På jakt etter bil nummer 1

Stein123

JaguarPace

TM3 reservasjon avbestilt 2018, og I-Pace HSE mottatt 10.05.19 :-)

Stein123

Her i hvit med 22"

lr-80

Det går ihvertfall an å bestille svart optikk, vinterpakke/setevarme og luftfjæring. Vinterhjul kunne jeg til og med få med.
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

hELgenen

Bilen jeg hadde specet er ikke mulig å bestille lenger. Når en har mulighet til å kjøpe en premium bil synes jeg det er synd at en ikke får frie tøyler til å sy den sammen akkurat som en selv vil. Jeg trodde faktisk det var et poeng i seg selv. Isteden må kundene nå velge om en vil kjøpe dyrt utstyr som en ikke vil ha, men få mulighet til å smykke seg med betegnelser som f.eks HSE, eller leve med skammen i å sitte med en S og sluke kameler over manglende utstyr en gjerne skulle hatt, men ikke får lov å kjøpe. Personlig vil jeg f.eks IKKE ha 20" eller større - prioriterer komfort. Dernest vil jeg ikke ha noe dyrt skinn - føler at jeg kaster bort pengene her. Sort tak interiør vil jeg gjerne ha - fordi det er mest praktisk og ser helhetlig ut. Dernest vil jeg gjerne ha karbondetaljer og selvfølgelig det beste lyset som er å oppdrive på bilen med tanke på sikkerhet - har små barn og firer ikke en tomme på sikkerheten! Men neida - ikke mulig!!!!!!

4Matic Fanatic

Akkurat de karbondetaljene var jeg inneforstått med var noe som måtte bestilles fort, før Jaguar så feilen de hadde gjort i norsk prisliste...
Noe som koster over 3000 pund i UK og involverer ekte karbondetaljer blir ikke priset til 2200NOK.

Det som svir mest for meg er lysene, men det er nå fremdeles LED-lys så man ser vel veien..
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace EV400  |  2013 Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic SB SELGES 

Ansjosfilet

De har vel forbehold om trykkfeil, i liten skrift. Helt vanlig det.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

mariowing

Forstår veldig godt at dere som har sett dere ut en perfekt "S-pakke" er irritert over de endringene. Men gitt de minimale prisforskjellene det var og den manglende rabatten det var å velge en HSE eller FE fremfor en S med fritt valgt utstyr så er det ikke rart at dette endres. Det er jo vanlig med "pakkerabatter".

Det som er synd og lite tillitvekkende er at Jaguar Norge tydeligvis ikke har hatt full kontroll på dette. Hittil så har jeg vært veldig imponert over kommunikasjon og fremdrift men å holde på slik og surre og endre minner meg alt for mye om en annen produsent som jeg ikke lenger er kunde hos. Håper dette er en engangsforeteelse fra Jaguar og at dette surret ikke fortsetter...
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

AJ82

Da ble min spec plutselig 50k dyrere, måtte gå opp til SE for å få noe av det jeg ønsker  :-\
Spørs om ikke det blir å vente og se an Etron da, evt om Tesla kommer med noen gode tilbud/prisjustering på X.

A.J.
- 2024 Polestar 3
- 2022 Kia EV6
x 2022 Mercedes EQE 43 AMG
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Nordlands

Jeg synes det er merkelig at de ikke bare økte prisen på tilbehøret som er standard med SE og HSE, det ville jo gitt samme pris/etterspørsel funksjon som i andre land uten å sette flere merkelige begrensninger. Prisen på SE er jo også fortsatt kunstig høy - "prisen" på signature lykter/fjernlysassistent (som burde vært standard) og inngangsbillett til resten blir da nesten 30k.

Det er da ikke lenger mulig å konfigurere S med:
- Felger "over" 20" 6007 (SE)
- Sorte lister/black pack eller karbon pakke
- Signature lykter/fjernlysassistent
- Suede taktrekk
- Seter "over" 10-veis (18-veis/windsor/stoff, 14-veis/performance) + utvidet skinn
- Adaptivt understell/adsr
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA