Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oversikt over hurtigladere over 100kW

Startet av Counterpointer, tirsdag 13. mars 2018, klokken 15:50

« forrige - neste »

erlendboe

#15
Den lister opp alle stationer som er tilknyttet Ionity, og som allerede er i drift. De fleste er max 50kW.
Stationen i Tyskland heter Brohltal - https://payment.ionity.eu/#/app/station/a1123a54-ef49-4e52-9465-2ac2dc100f2e

For Zürich finner jeg over 100 stationer i 100km omkrets- for Norge ser det litt tommere ut..
Jeg finner heller ingen Ionity stationer i Nord-Italia.
På vei til Italia har så godt som alle alle motorvei- rastestopp nå 100kW lynladere - disse er ikke med i Ionity.
I Italia bygger Enel med programmet ,,e-via flex-e" lynladere - disse kommer vel også ikke til å være med i Ionity

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

erlendboe


Amatøren

Virket da jeg kopierte linken og så limte den inn i nettleseren (på mobilen).

Blir tydelig noe kluss når jeg trykk på linken.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Panduck

Sitat fra: Amatøren på lørdag 28. april 2018, klokken 21:18
Virket da jeg kopierte linken og så limte den inn i nettleseren (på mobilen).

Blir tydelig noe kluss når jeg trykk på linken.

mariowing

Jeg tror ikke dette egentlig er Ionity sine ladere (med unntak av den ene i Tyskland), men ladere tilknyttet Beenergised som virker å være en plattform for drift og betaling av ladere. Nå synes jeg bare det er positivt hvis Ionity ikke på død og liv må bygge sin egen betalingsløsning, håper vi får se langt mer av slike samarbeid som PlugSurfing og Chargemap fremover.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

erlendboe

#21
Sitat fra: mariowing på søndag 29. april 2018, klokken 00:01
Jeg tror ikke dette egentlig er Ionity sine ladere (med unntak av den ene i Tyskland), men ladere tilknyttet Beenergised som virker å være en plattform for drift og betaling av ladere. Nå synes jeg bare det er positivt hvis Ionity ikke på død og liv må bygge sin egen betalingsløsning, håper vi får se langt mer av slike samarbeid som PlugSurfing og Chargemap fremover.

100% enig.
Har sett at mange ladere har en kode som sier hvem som egentlig driver dem. F.eks her i Sveits har jeg sett at mange drives av Amag, som er VW/Audi/Skoda/Seat/Porsche importøren

Panduck

Sitat fra: mariowing på søndag 29. april 2018, klokken 00:01
Jeg tror ikke dette egentlig er Ionity sine ladere (med unntak av den ene i Tyskland), men ladere tilknyttet Beenergised som virker å være en plattform for drift og betaling av ladere. Nå synes jeg bare det er positivt hvis Ionity ikke på død og liv må bygge sin egen betalingsløsning, håper vi får se langt mer av slike samarbeid som PlugSurfing og Chargemap fremover.

Jeg satt på filter "vis kun CCS over 50kW", da ble det ikke mye som kom frem, men det er jo en grei måte å finne nye ladestajsoner på :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA