Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kart over planlagte Ionity hurtigladere (150 - 350 kW)

Startet av mkaut, mandag 12. mars 2018, klokken 15:04

« forrige - neste »

daktari

Sitat fra: Amatøren på torsdag 12. september 2019, klokken 20:34
:+1:

Savner noe et sted mellom Bagn-Fagernes ved E16
Det var noe bygging på gang ved Valdresporten ved Tesla sin superlader, men godt mulig det er en utvidelse av SuC. Fundamentene så dog ikke lik ut som de Tesla vanligvis bruker. Time will show.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Amatøren

Sitat fra: HelEl på tirsdag 17. september 2019, klokken 12:49
Kjør RV7 til Bergen....;)

Hjelper ikke. Kjører RV 51 fra Fagernes retning Beitostølen for å komme til hytten. Nytter ikke å kjøre om Gol da!

Kjører nesten til Heggenes. Tar østover helt nord i Rogne (rett før Volbu) innover fjell. Ikke strøm på hytten.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Amatøren

Sitat fra: daktari på tirsdag 17. september 2019, klokken 14:17
Det var noe bygging på gang ved Valdresporten ved Tesla sin superlader, men godt mulig det er en utvidelse av SuC. Fundamentene så dog ikke lik ut som de Tesla vanligvis bruker. Time will show.
Bedre enn ingenting, men synes det er litt vel langt syd. Burde være noe nærmere der veien over Filefjell og Valdresfløye møtes (deles). Det er kanskje det de synes er grei avstand fra Vik (Sundvollen).

Hadde det vært på Leira eller Fagernes så hadde de også dekket lokalt hyttefolk når de er nede i bygda for å handle i tillegg til gjennomgangstrafikk.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

JorgenM

Ionity skal åpne 7 nye lokasjoner i Norge før nyttår:

https://www.tu.no/artikler/tidenes-utbygging-minst-150-nye-lynladere-i-norge-for-nyttar/474297

– Frem til 31. desember har vi planer om å etablere sju nye lokasjoner med fire lynladere per lokasjon, melder Jan Haugen Ihle, regiondirektør for Ionitys nordeuropeiske satsing.

– Jeg kan dessverre ikke dele hvor disse lokasjonene bli lokalisert, skriver Ihle i en epost.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Orbit

#335
Så langt bygger de ut på Circle K-stasjoner der det allerede finnes hurtigladere. Savner jo noe mellom Dal og Dombås på E6, og Øyer ligger noenlunde midt mellom. Så håper det kan komme noe der. Det vil også fungere som et greit stopp for de som trenger påfyll opp på skistedene i Gudbrandsdalen, og er også 180 km (via Rv4)/200 km (via E6) fra Oslo, og kan derfor fungere som første ladestopp for mange som kommer derfra. Tesla har superladere på samme sted, så infrastruktur burde være på plass.

Edit: Fant denne. Om det er CK sine egne ladere eller Ionity blir jo hipp som happ, så lenge det er noen med 150kW++ (og det er også en prikk på kartet som kan passe med Høydalsmo som nå er annonsert)
Sitat fra: https://www.elbil24.no/nyheter/gratis-lading-for-elbiler/70560499...på Øyer ved E18 i Gudbrandsdalen bygger de en splitter ny ladestasjon med 20 ladeplasser.

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

daktari

Sitat fra: Orbit på mandag 23. september 2019, klokken 22:11


Edit: Fant denne. Om det er CK sine egne ladere eller Ionity blir jo hipp som happ, så lenge det er noen med 150kW++ (og det er også en prikk på kartet som kan passe med Høydalsmo som nå er annonsert)
Sitat fra: https://www.elbil24.no/nyheter/gratis-lading-for-elbiler/70560499...på Øyer ved E18 i Gudbrandsdalen bygger de en splitter ny ladestasjon med 20 ladeplasser.


De 20 ladeplassene på Øyer som ble bygget for 9 måneder siden må vel ha vært Tesla SuC (som åpnet januar 2019).
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Kires

Snakket med Cirkle K på Øyer og de skal få på plass lynladere der i løpet av 2020. Om det bli Cirkle K sine egne eller Ionity vet jeg ikke.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Morsk

Ionity ("porsche modellen"?) snart på plass i Høydalsmo langs E134.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

2019 Model 3 Performance- med HF

Otkristo

6 nye Ionity ladere kommer i Røldal, Hordaland, ved Røldal servicesenter (Shell)

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

scholro

Tsjaa, i artikkelen blir antall nåværende hurtigladestasjoner (i drift + under utbygging) oppgitt å være snaue 200 stykk (140 + 50). Ionity's egen tallmaterialet gir 245 (175 + 70) stasjoner. Vi får se hva som skjer videre.....

Lepet65


Amatøren

Før utgangen av 2020...😉

Derimot setter de dessverre på bremsen som er omtalt over.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Øyvind.h

Om man snakker om brems og nye strategiutforminger etter det tynne greiene de har smurt utover nå  må jeg si meg fryktelig skuffet over hva en så stor konstellasjon presterer. Med så mange merker og potensielt finansielle muskler burde de ha alle muligheter til å langt overgå det amerikanske merket.

Når de ser på layout og pågang på Teslas ladere lurer jeg litt på hva de tenker. Mener de det er helt feil? Tenker de at folk bare kan ha det så godt på utfartsdager? Vil de vente til biler takler 3-400kW og krever kortere ladepause?
Som vordende CCS bileier er dette ekstremt skuffende å lese.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA