Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kart over planlagte Ionity hurtigladere (150 - 350 kW)

Startet av mkaut, mandag 12. mars 2018, klokken 15:04

« forrige - neste »

GJ

2020 - Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak
2019- Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.Brannoffer på Sola..
-Sandnes

Panduck

Sitat fra: hemi på lørdag 02. februar 2019, klokken 22:47
på cirkle K fjellhamar gikk vi bare inn og henta RFID brikke, da lada den finfint på i3 120ah iaf.

Joda, jeg hadde RFID-brikka og fikk startet den andre 150kW laderen som sto ved siden av. Jeg prøvde 3 ganger på den første 150kW laderen, uten at det fungerte. Den andre derimot, startet uten RFID brikke, og fungerte fint.


GJ

Utforming av ladestasjonen var imidlertid mye bedre, faktisk det beste jeg har sett som elbileier i 3 mnd. Plassert som bensinpumper, god plass rundt laderne, man slipper å rygge inn,, eksemplarisk utførelse,, hadde bare ladeopplevelsen stått i stil..... :)
2020 - Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak
2019- Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.Brannoffer på Sola..
-Sandnes

Panduck

Sitat fra: GJ på lørdag 02. februar 2019, klokken 23:42
Utforming av ladestasjonen var imidlertid mye bedre, faktisk det beste jeg har sett som elbileier i 3 mnd. Plassert som bensinpumper, god plass rundt laderne, man slipper å rygge inn,, eksemplarisk utførelse,, hadde bare ladeopplevelsen stått i stil..... :)

Det ville nok ikke løst problemet du hadde, men det vil muligens være raskere / enklere å starte med plugsurfingbrikke, så den er vel uansett grei å skaffe seg. Les brikke og start...


chriso89

Finnes det app eller rdif brikke jeg kan bestille for å kunne bruke ionity?

Panduck

Sitat fra: chriso89 på søndag 03. februar 2019, klokken 19:18
Finnes det app eller rdif brikke jeg kan bestille for å kunne bruke ionity?

Ja, plugsurfing. Den kan du også bruke på en rekke andre ladenett (også fortum)

chriso89

Sitat fra: GJ på lørdag 02. februar 2019, klokken 22:01
Var innom Sira i går, for å prøve disse. Koblet til bil og scannet strekkode, kom inn på betalingsside og la inn cc detaljer, og fikk bekreftet betaling. Men på laderen kom det opp beskjed om at ladingen var ferdig, vennligst fjern kabelen.......Ringte kundeservice, snakket med en hyggelig person som ba meg prøve naboladeren, hun skulle selvfølgelig tilbakebetale mine 80 kroner, jeg la på og prøvde naboen, med samme resultat, jeg hang fra meg kabelen før jeg betalte en gang til. Frister ikke til gjentakelse, jeg hadde heldigvis 2 andre alternativer, og valgte å lade på Moi isteden.

Hvilken bil?   Ser teslabjørn fikk samme feil med hyundai kona

GJ




SitatHvilken bil?   Ser teslabjørn fikk samme feil med hyundai kona

Ioniq
2020 - Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak
2019- Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.Brannoffer på Sola..
-Sandnes

chriso89

Sitat fra: GJ på søndag 03. februar 2019, klokken 19:37



SitatHvilken bil?   Ser teslabjørn fikk samme feil med hyundai kona

Ioniq
Merklig. Hyundai ting kanskje?

Øyvind.h

Leste nylig om en med IPace som testet tre forskjellige ionity ladere men måtte gi opp.. Usikker på hva feilmeldingen var.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Otkristo

Det kommer Ionty ladere ved Circle K Leirvik, Stord  Hordaland.
Søknad inne.

Otkristo



Rollep

Skjønner ikke hvorfor det tar så sabla lang tid å ferdigstille stasjonen på Circle K Lura. Det er nå 3 måneder siden arbeidet startet og gjennomsnittlig konstruksjonstid hos Ionity er 59 dager. Det gikk raskt i begynnelsen og fundament, kabler og annet kom på plass. Det eneste som ser ut å mangle er laderne. De siste 4 ukene jeg har kjørt forbi har det ikke skjedd noe som helst der. Har de muligens problemer med leveransene av ladere?
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA