Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kart over planlagte Ionity hurtigladere (150 - 350 kW)

Startet av mkaut, mandag 12. mars 2018, klokken 15:04

« forrige - neste »

Tellus

Ser ut til å være usikkerhet om laderene gir mer enn 200A. Hvis man kunne se 90kW så tyder det jo på at 200A ikke er en begrensning og at I-Pace faktisk har åpnet for CCS 2.0. The jury is still out there...

krl

Ladingen avbrøt som sagt brått på 90 kW, og deretter avbrøt samtlige forsøk etter kort tid. Men det var snakk om i alle fall 10-20 sekunder på 90 kW etter gradvis oppstepping fra 50 kW.

Panduck

Sitat fra: krl på torsdag 22. november 2018, klokken 11:13
Ladingen avbrøt som sagt brått på 90 kW, og deretter avbrøt samtlige forsøk etter kort tid. Men det var snakk om i alle fall 10-20 sekunder på 90 kW etter gradvis oppstepping fra 50 kW.

Kan være en grunn til at det er gratis testperiode på stasjonene? :)

Rollep

Sitat fra: Siggen på onsdag 21. november 2018, klokken 06:58
Hvis det er på Lura du mener så har de satt ned fundament for selve laderene og holder på å klargjøre grop til trafokiosken.
Går raskt der ja. For et par dager siden var plassen bare sperret av og nå er de godt i gang. Virker som Ionity i samarbeid med Circle K lager vei i vellinga  :+1:
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Stikkkontakt

Sitat fra: Rollep på fredag 23. november 2018, klokken 23:11
Sitat fra: Siggen på onsdag 21. november 2018, klokken 06:58
Hvis det er på Lura du mener så har de satt ned fundament for selve laderene og holder på å klargjøre grop til trafokiosken.
Går raskt der ja. For et par dager siden var plassen bare sperret av og nå er de godt i gang. Virker som Ionity i samarbeid med Circle K lager vei i vellinga  :+1:

Blir ikke skikkelig vei i vellinga før de åpner opp for mer enn 200A.

Rollep

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 23. november 2018, klokken 23:26
Sitat fra: Rollep på fredag 23. november 2018, klokken 23:11
Sitat fra: Siggen på onsdag 21. november 2018, klokken 06:58
Hvis det er på Lura du mener så har de satt ned fundament for selve laderene og holder på å klargjøre grop til trafokiosken.
Går raskt der ja. For et par dager siden var plassen bare sperret av og nå er de godt i gang. Virker som Ionity i samarbeid med Circle K lager vei i vellinga  :+1:

Blir ikke skikkelig vei i vellinga før de åpner opp for mer enn 200A.
Tålmodighet my friend :) De er i ferd med å starte opp, kjører prøveperiode med bl.a. billig lading. Høyere hastighet kommer etterhvert  ;D
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Vollis47

Hva er erfaringene med Ionity-laderen på Kjerlingland? Hva slags ladehastighet får dere med biler som kan lade med mer enn 50 kW?
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

mariowing

Sitat fra: Vollis47 på mandag 26. november 2018, klokken 09:17
Hva er erfaringene med Ionity-laderen på Kjerlingland? Hva slags ladehastighet får dere med biler som kan lade med mer enn 50 kW?

Laderen på Kjerringland er foreløpig begrenset til 200 amp, så med I-PACE fikk jeg maksimalt 82 kw. Ladet fra 12-70% på 40 minutter, 50 kWh tilført bilen på den tiden. Laderene har et perfekt display med all info for ladenerdene :)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

geear

Sitat fra: mariowing på torsdag 29. november 2018, klokken 08:44
Sitat fra: Vollis47 på mandag 26. november 2018, klokken 09:17
Hva er erfaringene med Ionity-laderen på Kjerlingland? Hva slags ladehastighet får dere med biler som kan lade med mer enn 50 kW?

Laderen på Kjerringland er foreløpig begrenset til 200 amp, så med I-PACE fikk jeg maksimalt 82 kw. Ladet fra 12-70% på 40 minutter, 50 kWh tilført bilen på den tiden. Laderene har et perfekt display med all info for ladenerdene :)
Sikker?

I følge Fastned så tar ikke i-Pace i mot mer enn 200A selv på ladere som ikke er begrenset...

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=42048.msg734476#msg734476

Tellus

Sitat fra: gr på torsdag 29. november 2018, klokken 10:30

Sikker?

I følge Fastned så tar ikke i-Pace i mot mer enn 200A selv på ladere som ikke er begrenset...

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=42048.msg734476#msg734476

Dette ser ut til å være korrekt. Har til gode å ha lest om noe som har fått ut mer enn drøye 80kW. leste på UK forum at en jaguarmedarbeider fortalte at 14.2 ikke åpnet for100 kW, men kun OTA. Vel, vel vi får se. Foreløpig spiller det ingen stor rolle, men etterhvert som Ionity ladestasjoenen begynner å åpne rundt forbi så blir det fort et irritasjonsmoment.

Det snodige er at ikke Jaguar makter å kommunisere hva som er ståa her.

mariowing

Jeg er sikker på at laderen på Kjeringland er begrenset til 200 amp. Det har Bjørn Nyland postet et screenshot fra en chat han hadde med sjefen for Ionity Nordic på I-PACE gruppen på Facebook.

Jeg er også sikker på at Fastned kan levere mer enn 200 amp, men ikke om noen med 14.2 faktisk har lader hos dem. Så spørsmålet er om jeg skal kjøre til Nederland i helgen for å teste kombinasjonen Fastned og 14.2.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Tellus

Ionity tracker.

https://ionity.evapi.de/#/

Utrolig kjekk sak. Får også et inntrykk av hvor lang tid det tar å bygge og hvilke stasjoner vi snart kan forvente gå live.

Hjertis

Kjørte forbi Spekerød nord for Gøteborg igår og der ser det ut som fundamentene er klare, var 12 stk :) disse gleder jeg meg veeeldig til! Som vet hvordan de ligger an i Rygge?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA