Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kart over planlagte Ionity hurtigladere (150 - 350 kW)

Startet av mkaut, mandag 12. mars 2018, klokken 15:04

« forrige - neste »

MinID

Sitat fra: RJK på mandag 18. september 2023, klokken 14:19
Sitat fra: MinID på mandag 18. september 2023, klokken 08:50Ionity til Oslo, Oslo vest: Karenslyst Allé 56, 0277 Oslo, Oslo, Norway

Kommer også til Bismo, 2690 Skjåk, Innlandet, Norway

Begge påstartet i dag.
Så kommer de jammen til byen, de og. Akkurat som Tesla gjorde, så startet de med destinasjoner langs transportårene, og nå kommer med ladere i byen!

Den i Oslo...antar det blir i parkeringshus der. Ellers ikke mye plass.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Vix

Sitat fra: MinID på mandag 18. september 2023, klokken 15:28Den i Oslo...antar det blir i parkeringshus der. Ellers ikke mye plass.

Hvis ikke det blir på plassen rett ved rundkjøringen. Var jo AC-ladestasjoner der fra CloudCharge tidligere, som nylig ble fjernet.

RJK

Sitat fra: Vix på mandag 18. september 2023, klokken 15:35
Sitat fra: MinID på mandag 18. september 2023, klokken 15:28Den i Oslo...antar det blir i parkeringshus der. Ellers ikke mye plass.

Hvis ikke det blir på plassen rett ved rundkjøringen. Var jo AC-ladestasjoner der fra CloudCharge tidligere, som nylig ble fjernet.

Mener det faktisk var en eller 2 SuC-ladere der og en liten stund, men den får dere ta med (minst) en klype salt. for jeg er ikke helt sikker. Men som sagt, mener og huske at det stod noen få der helt i starten.

Det sagt, så kan det veldig godt være at de kommer i P-huset ved Coop Mega. Men utendørs hadde klart vært greit, ja!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Roy Aasen

RJK

Sitat fra: Roy Aasen på mandag 18. september 2023, klokken 17:26Nye ladere Hypermat Charlottenberg.
20 uttak a 180kw

Takker for info, men det der er ikke Ionity, som denne tråden handler om. ;)

Denne skulle vært her:

https://elbilforum.no/index.php?topic=34229.1075
Bosted Oslo

Roy Aasen

Vix

Tror jeg hadde rett, graving påbegynt i dag :)

RJK

Sitat fra: Vix på tirsdag 19. september 2023, klokken 15:00

Tror jeg hadde rett, graving påbegynt i dag :)

Cool! Og jeg som hadde ventet at det skulle bli en liten SuC-stasjon, som sagt fordi jeg mener å huske at det en liten stund var SuC-stolper der. To stykk, som antageligvis bare var satt der for "testing purposes" før de begynte å bygge ut SuC-nettverket sitt.

Men Ionity-ladere er hjertelig velkommen i "nabolaget"...! ;-)
Bosted Oslo

Vix

Sitat fra: RJK på tirsdag 19. september 2023, klokken 15:05Cool! Og jeg som hadde ventet at det skulle bli en liten SuC-stasjon, som sagt fordi jeg mener å huske at det en liten stund var SuC-stolper der. To stykk, som antageligvis bare var satt der for "testing purposes" før de begynte å bygge ut SuC-nettverket sitt.

Det kan jo hende... Står ikke noe sted at det er Ionity som graver... eller at det i heletatt er ladestasjoner de graver for. Jeg bare tippet det siden det er adressen som kom på Ionity-kartet i går.

Men når det er sagt så ser jeg nå at Tesla også skal åpne ladestasjoner i området i Q3, så kanskje det er Tesla, står ingen adresse på Tesla-kartet :)

RJK

Sitat fra: Vix på tirsdag 19. september 2023, klokken 15:28
Sitat fra: RJK på tirsdag 19. september 2023, klokken 15:05Cool! Og jeg som hadde ventet at det skulle bli en liten SuC-stasjon, som sagt fordi jeg mener å huske at det en liten stund var SuC-stolper der. To stykk, som antageligvis bare var satt der for "testing purposes" før de begynte å bygge ut SuC-nettverket sitt.

Det kan jo hende... Står ikke noe sted at det er Ionity som graver... eller at det i heletatt er ladestasjoner de graver for. Jeg bare tippet det siden det er adressen som kom på Ionity-kartet i går.

Men når det er sagt så ser jeg nå at Tesla også skal åpne ladestasjoner i området i Q3, så kanskje det er Tesla, står ingen adresse på Tesla-kartet :)
Teslaladerne er vel satt å komme litt lengre inn i gata, i parkeringshuset ved Meny. Men ser at pinningen ser ut til å stå under veien, midt i rundkjøringen under.

Så vi får se!
Bosted Oslo

Vix

Ionity fortsetter å bygge i nord og nå kommer det ny hurtiglader i Bodø.

RJK

Litt merkelig at det kommer en i Bodø, som gjerne er "sluttdestinasjon". De har riktignok ferga ut til Lofoten, så helt vekke er det ikke.

Men ville trodd Fauske hadde vært en mer fornuftig plassering, selv om det ikke er skrekkelig langt til den som er åpnet ved Ulvsvåg rett før Bogen og fergeleiet der, samt nært avkjøringen til Skutvik der ferga går til Svolvær.

Er vel å forvente at det også kommer en i Fauske, som er ca 2 timer 0g 143 km unna den i Ulvsvåg, mens det bare tar 40 minutter og er 35 km unna den plasseringen i Bodø.

Fra der laderen kommer utenfor Bodø og til laderen i Ulvsvåg er 2 timer og 512 min, eller 188 km.

Blir uansett spennende og se hvor og hvor mange vi får se i Nord-Norge i løpet av året og de neste 1, 2 og 3 årene fremover.
Bosted Oslo

vinterdekk

Ref. Bodø. Ser ut som at Ionity i tillegg plasserer ladelokasjonen i utkanten av et jorde, mellom en rundkjøring og Plantasjen. Kanskje det er noen reguleringsplaner med kommende virksomheter i området? Eller at lokasjonen ikke er plassert rett i kartet? Gir litt mer mening å plassere en ladelokasjon ved Bodø dersom Ionity har planer om å utvide i f.eks. Fauske. The mer the merrier.  :+1:
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Gazer75

Den der kan vere litt feil plassert. Er ein del omregulering i området ved nye rundkøyringa.
https://kommunekart.com/?urlid=b6c3a30f-ba8a-4bcf-891b-08a6f58ed1a6

Har ikkje klart å finne konsesjonssøknad for denne hjå NVE.
2020 e-Golf (2023-)

RJK

Sitat fra: Gazer75 på fredag 29. september 2023, klokken 16:24Den der kan vere litt feil plassert. Er ein del omregulering i området ved nye rundkøyringa.
https://kommunekart.com/?urlid=b6c3a30f-ba8a-4bcf-891b-08a6f58ed1a6

Har ikkje klart å finne konsesjonssøknad for denne hjå NVE.

Kan det tenkes at den egentlig havner på tomta til Plantasjen? Det ville kanskje vært mer sannsynlig, så det ikke bygges på dyrket mark. Men det er jo ingen service-tilbud i umiddelbar nærhet, som er for dårlig.

Ser det er temmelig dårlig med slikt også ved Ionity-stasjonene ved Ulvsvåg og Grenseparken, og delvis og den i Namskogan. Er riktignok en Circle K der ved laderen i Namskogan, men med begrenset tilbud og åpningstider, og med skogen som toalett-tilbud etter at stasjonen er stengt (been there, done that...).

Så håper ikke dette blir en trend. Trenger ladere nært fasiliteter som faktisk holder åpent, så da får de nesten bygge dette samtidig om det ikke finnes på stedet. Minimum (helst døgnåpne) toaletter, men også et sted å få kjøpt litt drikke og litt å bite i.

Ser f.eks. SuC nær Namskogan (Brekkvasselv) ligger ved en Best-stasjon der det og finnes en veikro. Tror ikke det hadde vært umulig å plassere seg ca samme sted for Ionity. Ulvsvåg samme problem, tidligere(?) veikro/gatekjøkken, nå fitness-senter. SuC ved Innhavet ligger bak spisested og hotell og med Rema 1000 rett på andre siden av veien, noen skritt unna finner du Shell og.
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA