Kart over planlagte Ionity hurtigladere (150 - 350 kW)

Startet av mkaut, mandag 12. mars 2018, klokken 15:04

« forrige - neste »

Vix

Vix

Ionity Åndalsnes og Trollveggen ble åpnet i dag med 6 ladere på hver

RJK

Ionity endrer priser sammen med partnerne, men dårligere deal for oss kunder. Faktisk er nå Ionity Passport som gjeninnføres, et bedre valg.

Skjønner om noen reagerer pga at det ikke handler om en bestemt ladestasjon som utvides eller nyåpnes, men dette påvirker oss alle, så legger den til og håper den blir stående. Men så kan diskusjonen tas i tråd om ladepriser, så det ikke sklir mer ut enn dette. ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

RJK

Flere ladeplasser på plass siden sist oppdatering på denne tråden.

Setermoen er under bygging. Ulsvik rett sør for Bognes fergekai er åpnet. Og så godt som alle i sør bortsett fra Oppdal og Kirkenær er åpnet. Dvs, fra kort over er nå både de to sørøst for Ålesund og Molde ved Trollstigen og Trollveggen, samt Grenseparken rett før svenskegrensa ved Charlottenberg.

Den siste vil jeg stikke innom på fredag, selv om jeg kanskje ikke trenger å lade, bare for å se hvor den faktisk er plassert. Har kjørt forbi der før, men aldri klart å se at det har vært noe arbeid der den stod at den skulle settes opp mellom Montebello Camping (ja, den fra TV-programmet med samme navm) utsalgsstedet for Hero Camper (kule tear-drop campers).

Så mulig de er bygd bak noen bygninger i det området, men det skal jeg alltids finne ut av nå. ;)  8)
Bosted Oslo

turfsurf

Sitat fra: RJK på onsdag 19. juli 2023, klokken 16:33Den siste vil jeg stikke innom på fredag, selv om jeg kanskje ikke trenger å lade, bare for å se hvor den faktisk er plassert. Har kjørt forbi der før, men aldri klart å se at det har vært noe arbeid der den stod at den skulle settes opp mellom Montebello Camping (ja, den fra TV-programmet med samme navm) utsalgsstedet for Hero Camper (kule tear-drop campers).
Den er på industriområdet. Helt fryktelig plassering egentlig. Ladet der forrige onsdag, helt alene.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RJK

Sitat fra: turfsurf på onsdag 19. juli 2023, klokken 19:26
Sitat fra: RJK på onsdag 19. juli 2023, klokken 16:33Den siste vil jeg stikke innom på fredag, selv om jeg kanskje ikke trenger å lade, bare for å se hvor den faktisk er plassert. Har kjørt forbi der før, men aldri klart å se at det har vært noe arbeid der den stod at den skulle settes opp mellom Montebello Camping (ja, den fra TV-programmet med samme navm) utsalgsstedet for Hero Camper (kule tear-drop campers).
Den er på industriområdet. Helt fryktelig plassering egentlig. Ladet der forrige onsdag, helt alene.
Takker. Har du mulighet til å ta et kartutsnitt, og så sette et kryss, en sirkel eller en pil til der den faktisk befinner seg? Som sagt, har kjørt forbi tidligere og sett etter spor om utbyggingen, men ikke sett snurten av den.

Skal på tur med begge brødrene mine, så er begrenset hvor mye tid jeg kan bruke på å lete denne gangen, så hadde blitt veldig takknemlig om du orket. :)

På forhånd takk!
Bosted Oslo

RJK

Sitat fra: geear på onsdag 19. juli 2023, klokken 20:06https://chargefinder.com/no/ladestasjoner-elbil-magnor-ionity-grenseparken/2ppdmr

https://www.facebook.com/100052147723481/posts/874387087642874/
Takker, FB-bildet hjalp på.

Har selvsagt fulgt med på både chargefinder sitt kart og Ionity sitt kart, men det har spriket. Selv i dag når jeg går på Ionity sitt kart, og velger rutebeskrivelse, så klarer den ikke peke rett, men sender meg til Skotterud Stadion. Og det er ikke spesielt hjelpsomt.. ::)

Men da ser det ut til at jeg har sett etter på rett sted, men av en eller annen grunn har det blitt skjult av buskaset. Endelig bekreftelse når jeg nå skal finne de selv.

Rettelse, det var Google Maps som sentrerte kartet om stadion, men når jeg zoomet ut, vistes den på "rett" sted...
Bosted Oslo

RJK

Da kan jeg meddele at jeg fant laderne akkurat hvor jeg hadde trodd de skulle komme.

Men det forundrer meg at de er kommet opp uten at jeg har sett anleggsarbeid, men mindre alt har skjedd i løpet av juni og juli måned.
Bosted Oslo

RJK

Ikke akkurat om nye ladere, men mer om ladepriser.

Nå fikk jeg akkurat epost fra Ionity, om at de reduserer drop-in-prisen i Norge til 6,99. Dermed er de "on par" med f.eks. Eviny, dog uten noen "straff" for å lade over 80% (Eviny) eller over en viss tid (Kople?), som andre har innført.

Det gjør også Ionity Passport-prisen "hyggeligere", for i følge brevet, så blir ladeprisen 4,82 om man har Passport-avtalen. Da er man fort konkurransedyktige mot Tesla for "ikke-Teslaer" uten avtale, og noen SuC-steder også for de som har avtale, eller kjører en Tesla.

Min avtalrte pris via CMH - Charge My Hyundai løper ennå en stund. Betaler nå 135,- per måned for å få 1,65 kr/kWh. Denne endres til 89,- per måned og en rabatt på 1,50 (iflge CMH), noe som vil bringe prisen ned i 5,49 med nye drop-in-prisen.

Med Ionity passport til 129,- per måned, så vil man få 2,19 i rabatt, og havne på 4,80 kr/kWh. Har ikke regnet på dette med nye priser, men før prisendringen så ville månedskosten være betalt ned etter ca 50 kWh per måned, og med større rabatt direkte fra Ionity, så vil den totalt sett bli billigere.

Jeg kan se at for de som sjeldent lader borte, er 89,- per måned en lettere "pille" å svelge. Men husk at du bør se på all kjøring i året, inkludert ferietider. Da vil man fort kunne se at det lønner seg med Passport direkte fra Ionity. Dog kanskje ikke sammenlignet med Tesla SuC for kunder med avtale, som fremdeles kommer bedre ut.

Bosted Oslo

Rollep

Ionity Lura kan med fordel endre navn til Sandnes drosjeholdeplass.

Hadde en handletur til Kvadrat, Sandnes i forrige uke og tenkte det var like greit å svinge innom Ionity og lade min i3.

Det droppet jeg i første omgang ettersom 4 av 6 ladere var opptatt av drosjebiler imens 2 drosjebiler sto i kø.

Etter en time på kjøpesentret prøvde jeg igjen. Da var 5 av 6 ladere opptatt av drosjebiler. Den vanlige bilen som sto der var i ferd med å kjøre ut, så da fikk jeg ladet allikevel.

Ser ut som drosjebilene henger der helt til de får en tur. SOC eller køer virker å ha null betydning for disse sjåførene.

Gazer75

Drosjenæringa må jo ha sine eigne ladepunkt ved sentralen. Det har dei her i bygda. Er sett opp minst 5 stk og bilane står og ladar når dei ikkje er i bruk.
2020 e-Golf (2023-)

geear

Det er masse ladepunkter på parkeringen til Kvadrat, sånn omtrent 300 meter fra Ionity. Mellom Kvaddå, Bikebros og Biltema.

Rollep

Sitat fra: geear på mandag 21. august 2023, klokken 09:35Det er masse ladepunkter på parkeringen til Kvadrat, sånn omtrent 300 meter fra Ionity. Mellom Kvaddå, Bikebros og Biltema.
Det er jeg helt klar over, men jeg nekter å betale ågerprisene Mer opererer med.

geear

Sitat fra: Rollep på mandag 21. august 2023, klokken 10:03
Sitat fra: geear på mandag 21. august 2023, klokken 09:35Det er masse ladepunkter på parkeringen til Kvadrat, sånn omtrent 300 meter fra Ionity. Mellom Kvaddå, Bikebros og Biltema.
Det er jeg helt klar over, men jeg nekter å betale ågerprisene Mer opererer med.
Men gå ut fra Kvadrat midt i handleturen, og kjøre bort til Circle K for å lete etter ladeplass, for å spare noen kronestykker, det gidder du?  :o  Eller var det for å slippe å henge med rundt en bedre halvdel i klesbutikker?  :laugh:

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA