Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kart over planlagte Ionity hurtigladere (150 - 350 kW)

Startet av mkaut, mandag 12. mars 2018, klokken 15:04

« forrige - neste »

Toalmar

Er det ikke slik at når man f eks kjøper en nye VW eller Mercedes får man med 1 års avtale med Ionity til en svært hyggelig pris. Den er da bundet opp mot bilen og som jeg mener er naturlig.
La oss si jeg hadde 4-5 ID3 biler som var 2-3 år gamle uten denne avtalen, kjøpte meg en ny ID4 og fikk ett nytt år, kunne jeg lade alle bilene mine på denne avtalen. Det blir feil da de allerede har "sponset" de bilene tidligere
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

RJK

Sitat fra: Toalmar på mandag 06. mars 2023, klokken 19:15
Er det ikke slik at når man f eks kjøper en nye VW eller Mercedes får man med 1 års avtale med Ionity til en svært hyggelig pris. Den er da bundet opp mot bilen og som jeg mener er naturlig.
La oss si jeg hadde 4-5 ID3 biler som var 2-3 år gamle uten denne avtalen, kjøpte meg en ny ID4 og fikk ett nytt år, kunne jeg lade alle bilene mine på denne avtalen. Det blir feil da de allerede har "sponset" de bilene tidligere
Noen har dette, men ikke alle, og ikke alle kvalifiserer til gratis avtale. Selv har jeg en Kona, og har aldri fått noe gratisperiode, men når de åpnet for alle Hyundai-eiere, så kan man velge mellom 3 avtaler som går på andre enn Ionity med rabatt, derav ene er uten månedskost, men med et øktgebyr, de to andre koster litt per måned, men det er vel kun den dyreste som gir litt lavere priser.

Men med alle kan man velge til Ionity-avtale. Først var det kun den med høy månedskost og veldig lav pris per kWh, så kom de etterhvert med en "lite"-avtale, som koster langt mindre per måned, men noe høyere pris per kWh. Dog faller den dyre månedskosten billigst ut i nesten alle tilfeller, så det er ikke mye årsak til å velge noe annet.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

gte-bjørn

Sitat fra: Toalmar på mandag 06. mars 2023, klokken 19:15
Er det ikke slik at når man f eks kjøper en nye VW eller Mercedes får man med 1 års avtale med Ionity til en svært hyggelig pris. Den er da bundet opp mot bilen og som jeg mener er naturlig.
La oss si jeg hadde 4-5 ID3 biler som var 2-3 år gamle uten denne avtalen, kjøpte meg en ny ID4 og fikk ett nytt år, kunne jeg lade alle bilene mine på denne avtalen. Det blir feil da de allerede har "sponset" de bilene tidligere

Ikke helt, jeg gikk inn på det billigste ikke-gratis alternativet for We Charge for min ID.3 og fikk dermed rabatt hos de operatørene som var med, unntatt Ionity. Det var 12 måneds bindingstid så jeg fant raskt ut at det ikke lønte seg å gå til neste trinn. Ladet dermed aldri på Ionity i løpet av ca. 6000km bilferie i sommer, selv om jeg vurderte å bruke Ionity Elverum.

geear

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 06. mars 2023, klokken 13:10
Har hatt Kia Charge kort med billig Ionity lading siden mai i fjor.
Det bruker jeg til å lade ID4 og har fungert fint på alle sesjoner. Men jeg har ikke ladet andre biler med det, så kanskje det fungerer fordi de kun ser en enkelt mac adresse på det kundeforholdet?
Nyttig. Takk!

Sitat fra: Ellemelle på mandag 06. mars 2023, klokken 14:20
Hvor lenge kan den tyske bilindustrien sponse kjøperne med billig strøm og samtidig være konkurransedyktig?
Vet ikke hvordan ståa er nå for tiden, om det er nye tilskudd fra EU, men EU har iallfall spyttet inn omtrent en halv milliard i Ionity tidligere, så både du og jeg har bidratt til at Porsche-eiere skal lade billig.  :laugh:

Sitat fra: Toalmar på mandag 06. mars 2023, klokken 19:15
Er det ikke slik at når man f eks kjøper en nye VW eller Mercedes får man med 1 års avtale med Ionity til en svært hyggelig pris. Den er da bundet opp mot bilen og som jeg mener er naturlig.
La oss si jeg hadde 4-5 ID3 biler som var 2-3 år gamle uten denne avtalen, kjøpte meg en ny ID4 og fikk ett nytt år, kunne jeg lade alle bilene mine på denne avtalen. Det blir feil da de allerede har "sponset" de bilene tidligere
Det er ikke vanskelig å argumentere for at det kun skal gjelde én bil, nei, spesielt på et gratisabonnement. Problemet er bare at da er det helt uaktuelt å gå inn på en slik avtale for vår del, som ikke har gratisabonnement og må betale månedsgebyr med binding i 12 mnd, for å kun bruke det på bil nummer to, som går lite langkjøring. Ikke utnytter den Ionity-laderne særlig godt heller, med sine max 78 kW, mot hovedbilen sine 250. Og vi har uansett bare ett Kia Charge-kort, så vi får ikke brukt begge bilene samtidig.

RJK

Med ChargeMyHyundai kan jeg benytte kortet eller app, så ser ikke det som det største problemet. Mener og at jeg leste pris på tilleggskort i prislista. Går ut fra at det er samme greia for de med Kia..
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

overskyet

Noen produsenter har jo gratis abb i flere år og rabattene gjelder på flere ladeaktører enn Ionity.

RJK

Nytt funn, Ionity har nå markert Ulsvåg på Hamarøy som nytt ladested. Rimelig grei plassering for turister og alle andre elbilister som enten kommer fra Hinnøya eller Narvik og skal sørover via Bogen, eller de som skal nordover og vestover, eventuelt østover mot Kiruna og resten av Nord-Sverige.

Usikker på om Rovaniemi i Finland og er nytt.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

turfsurf

Sitat fra: RJK på torsdag 30. mars 2023, klokken 03:22Nytt funn, Ionity har nå markert Ulsvåg på Hamarøy som nytt ladested.
Så bra. På tide de ekspanderer nordover. Kan bli kjekt til sommeren.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Roy Aasen

Skal man tro på regionsdirektør Andre Schou fra Ionity så:

Kommer 12 Ionity ladere på Kirkenær. (Ved Skaslien gjestgiveri) Åpnes angivelig ettersommer / høst.

https://goo.gl/maps/tG6ZJjFBZJUgNRq47

Kommer 12 Ionity ladere på Magnor ( Ved Jan Olav Olsen Transport) Åpnes angivelig april/ mai.

https://goo.gl/maps/pEsuPcBoESK1NL3Y8

Den som lever for se..

Vix

Kirkenær har kommet på Ionity-kartet i dag.

Anbefaler denne siden for å følge med på nye Ionity-ladere:
https://ionity.ev-info.eu

RJK

Sitat fra: Roy Aasen på torsdag 30. mars 2023, klokken 12:01Skal man tro på regionsdirektør Andre Schou fra Ionity så:

Kommer 12 Ionity ladere på Kirkenær. (Ved Skaslien gjestgiveri) Åpnes angivelig ettersommer / høst.

https://goo.gl/maps/tG6ZJjFBZJUgNRq47

Kommer 12 Ionity ladere på Magnor ( Ved Jan Olav Olsen Transport) Åpnes angivelig april/ mai.

https://goo.gl/maps/pEsuPcBoESK1NL3Y8

Den som lever for se..
Magnor har vært på kartet lenge nå, og er diskutert tidligere, men Kirkenær var ny. Og litt overraskende at den kommer så nær Magnor. Men flott for de som ønsker å bruke RV 2.

Dog, hadde heller sett at de la en lader ved Kongsvinger som dekker begge rutene, siden det er så nært til Elverum.

Og så kunne de heller puttet en nær Evenstad eller Koppang, eller noen av de andre stedene mellom Elverum og Alvdal. Skai eller Koppang fremstår sånn sett som 2 gode alternativer slik jeg ser det.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

orodreth

Enormt stort hull mellom Vestfold og Bergen via Geilo/Vidda. Kan man sende inn forslag på noen måte?  ::)

overskyet

Sitat fra: Vix på torsdag 30. mars 2023, klokken 15:45Kirkenær har kommet på Ionity-kartet i dag.

Anbefaler denne siden for å følge med på nye Ionity-ladere:
https://ionity.ev-info.eu


Interessant side, skuffende å se hvor lang tid de bruker å konstruksjonen. Skulle tro de var kommunearbeidere. 

Rollep

Sitat fra: overskyet på onsdag 05. april 2023, klokken 11:12
Sitat fra: Vix på torsdag 30. mars 2023, klokken 15:45Kirkenær har kommet på Ionity-kartet i dag.

Anbefaler denne siden for å følge med på nye Ionity-ladere:
https://ionity.ev-info.eu


Interessant side, skuffende å se hvor lang tid de bruker å konstruksjonen. Skulle tro de var kommunearbeidere. 
Slik jeg har forstått det består byggetiden mest av venting på at nettselskapene skal få fingen ut. Nettselskapene er jo i de fleste tilfeller eid av stat og kommune, så det der med kommunearbeidere er jo ikke helt feil ;D

overskyet

Sitat fra: Rollep på onsdag 05. april 2023, klokken 15:50
Sitat fra: overskyet på onsdag 05. april 2023, klokken 11:12
Sitat fra: Vix på torsdag 30. mars 2023, klokken 15:45Kirkenær har kommet på Ionity-kartet i dag.

Anbefaler denne siden for å følge med på nye Ionity-ladere:
https://ionity.ev-info.eu


Interessant side, skuffende å se hvor lang tid de bruker å konstruksjonen. Skulle tro de var kommunearbeidere. 
Slik jeg har forstått det består byggetiden mest av venting på at nettselskapene skal få fingen ut. Nettselskapene er jo i de fleste tilfeller eid av stat og kommune, så det der med kommunearbeidere er jo ikke helt feil ;D

Det forklarer jo alt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA