Kart over planlagte Ionity hurtigladere (150 - 350 kW)

Startet av mkaut, mandag 12. mars 2018, klokken 15:04

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Ja, tror jeg hadde fått kraftig mindreverdighetskompleks om jeg jobbet for Fortum og sto på den store åpningen av elbil-ladestasjoner i 2017 på Hovden, og åpnet 3 stk 50kW ladestasjoner i et skur (+ noen 22kW), mens Tesla sto der og åpnet 12 stk à ca 100kW..... WHY?!?!?
https://elbil.no/storste-hurtigladestasjon-til-fjells-klar-til-bruk/
Tesla Model Y                         2021-

Otkristo

Ionity søker om anleggskonsesjon for etablering og drift av nettstasjon og transformatorer på Circel K Alvdal sin stasjon ved RV3.

Simen1

For en Tromsøværing som meg er Ionity-kartet en gedigen skuffelse. Jeg kan tydeligvis bare glemme brukbar Ionity-dekning her i mange år fremover.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

RJK

Sitat fra: Simen1 på lørdag 08. august 2020, klokken 13:12
For en Tromsøværing som meg er Ionity-kartet en gedigen skuffelse. Jeg kan tydeligvis bare glemme brukbar Ionity-dekning her i mange år fremover.

Føler med deg, og det er jo irritabelt nok for oss som har lyst å bruke Nord-Norge i ferien. Så jeg ser godt hvordan det må være for de som bor i områder som ikke får glede av dette nettverket, samtidig som det er litt tynt med ladere generelt.

Mvh

Utflyttet Harstadværing
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Kamuflars

Ja, og ikke bare Ionity, de andre er ikke noe bedre. Den finnes -TO- lynladerlokasjoner i hele Nord-Norge (Fortum Esso Rønvik i Bodø og Svebjørn Auto i Narvik). Det er jo egentlig ikke mangel på ladestasjoner langs E6 i Nordland, så jeg skjønner ikke at hverken Fortum, Grønn kontakt eller Circle K i det minste har oppgradert en av laderne på stasjonene sine.

Hilsen utflyttet Narvikgut(t)

(Det er ikke den sutrete nordlendingen i meg som klager, det er den potensielle elbilturisten sørfra. ;) )
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

Simen1

Tja, ikke glem Teslas superladere. Det er det jo ganske bra med til og med Nordland og Troms, og til og med i Nord-Sverige er det såvidt nok til at det går an å kjøre på langtur der.

Ellers så er det diesel, bensin og 50 kW-ladere som er utvalget vi har å velge i her oppe. Elbil uten tesla-logo er og forblir en utfordring på langturer her oppe, sannsynligvis i flere år fremover. Så kan man jo lure på hvorfor elbilandelen er så lav her.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

RJK

Sitat fra: Simen1 på lørdag 08. august 2020, klokken 17:36
Tja, ikke glem Teslas superladere. Det er det jo ganske bra med til og med Nordland og Troms, og til og med i Nord-Sverige er det såvidt nok til at det går an å kjøre på langtur der.

Ellers så er det diesel, bensin og 50 kW-ladere som er utvalget vi har å velge i her oppe. Elbil uten tesla-logo er og forblir en utfordring på langturer her oppe, sannsynligvis i flere år fremover. Så kan man jo lure på hvorfor elbilandelen er så lav her.

Med en Tesla klarer man seg som oftest bra, da den kan lade på det meste. Dog usikker på om ombygging til å støtte CCS-adapter fjerner mulighet for ChaDeMo-lading, men det tviler jeg på.

Med elbil fra andre produsenter, så er det langt mere stusselig, og det er jo der det største problemet er. For de aller fleste har bolig med parkeringsplass og mulighet for å sette opp egen lader, og derved ikke noe problem med lokal transport. Men straks man "presser" rekkevidden, så blir det behov for hurtiglading.

Er ingen poeng å nevne ice-biler som et alternativ, for de finnes allerede, mens det man nå nevner, er hvor det må endres for at elbil skal ha en fair mulighet til å få utbredelse i nord.
Bosted Oslo

JorgenM

Sitat fra: Kamuflars på lørdag 08. august 2020, klokken 14:42
Ja, og ikke bare Ionity, de andre er ikke noe bedre. Den finnes -TO- lynladerlokasjoner i hele Nord-Norge (Fortum Esso Rønvik i Bodø og Svebjørn Auto i Narvik).
Jeg ladet nettopp på 150kw lader på Tverlandet mellom Bodø og Fauske. 4 stk der.
Sorry for off-topic :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Kamuflars

Sitat fra: JorgenM på lørdag 08. august 2020, klokken 20:18
Sitat fra: Kamuflars på lørdag 08. august 2020, klokken 14:42
Ja, og ikke bare Ionity, de andre er ikke noe bedre. Den finnes -TO- lynladerlokasjoner i hele Nord-Norge (Fortum Esso Rønvik i Bodø og Svebjørn Auto i Narvik).
Jeg ladet nettopp på 150kw lader på Tverlandet mellom Bodø og Fauske. 4 stk der.
Sorry for off-topic :)

Ja, ser at GK har fire lynladere der!  :+1: I stand corrected!
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Tellus

Sitat fra: JorgenM på mandag 24. august 2020, klokken 19:07
Ionity Alvdal er under bygging nå.

Endelig. Dette blir en av de viktigste ladestasjonene i Sør-Norge. Merkelig at den ikke kom på plass som en av de første. Uansett, bedre sent enn aldri 😀👍

Rollep

daktari

Dem flesker til med hele 4 ladere på Alvdal, mulighet for 6.

OT: kanskje like greit med de prisene. 16-24,/mil med etron. Billigere å fly Oslo Trondheim t/r...
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

RJK

Sitat fra: daktari på mandag 24. august 2020, klokken 23:35

OT: kanskje like greit med de prisene. 16-24,/mil med etron. Billigere å fly Oslo Trondheim t/r...

Ikke aktivert Audi Charging Services ennå? Med dette i boks, så er du nede på 6-7 kroner uten henger på slep...

Er riktignok bare gratis medlemsskap det første året...

EDIT: riktignok nedi 5'ern på mila hos f.eks. BKK, om jeg forstod dette riktig.

https://e-tron.charging-service.audi/o/dcs-api/customer/groupIds/47851/tariffs/pdf?locale=nb_NO
Bosted Oslo

daktari

Sitat fra: RJK på mandag 24. august 2020, klokken 23:49
Sitat fra: daktari på mandag 24. august 2020, klokken 23:35

Ikke aktivert Audi Charging Services ennå? Med dette i boks, så er du nede på 6-7 kroner uten henger på slep...

Er riktignok bare gratis medlemsskap det første året...

EDIT: riktignok nedi 5'ern på mila hos f.eks. BKK, om jeg forstod dette riktig.

https://e-tron.charging-service.audi/o/dcs-api/customer/groupIds/47851/tariffs/pdf?locale=nb_NO
Gratisåret er over...
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA