Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TWC - tyverisikre kabel, samt stoppe andre fra å stjele strøm når på ferie?

Startet av mmmilen, søndag 06. mai 2018, klokken 20:24

« forrige - neste »

mmmilen

TWC - hvordan tyverisikre kabel, samt stoppe andre fra å stjele strøm når f.eks. på ferie?

Øyvind.h

Skru av kursens sikring.

Jeg har dog gått motsatt vei; la ut ladepunktet på plugshare. Ikke rare verdien man klarer å stjele så vil heller at folk som trenger skal få mulighet til å lade.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

mmmilen

Gode poeng du har. Problemet er at sikringsskapet ikke er låsbar og er i felles garasje. Og hva med når jeg er på jobb?

Leser også at folk ble frastjålet selve TWC med kabel (?!), så tenkte om det er mulig med noen type hengelås på den...

Øyvind.h

Tja.

Felle TWC inn i et låsbart skap?
Skru et gitter fast rundt den slik at det er tidkrevende å få den løs fra veggen?
Dra kabel gjennom beslag boltet fast i veggen?
Bytte til låsbart sikringskap?
Brennmerke TWC i front slik at den blir lite interessant å stjele? Det er kanskje enkleste tiltak, men ødelegger litt ift garanti/reklamasjon.

Har sett tyveri av TWC, men det har vært fra butikker som har tilbudt gratis lading. Dvs store parkeringsplasser som ligger tilgjengelig for alle og relativt øde på kveld/natt.

Jeg har kanskje vært litt naiv ift hvor lett tilgjengelig min ladekabel har hengt siste 5 år, men heldivis lite tyverier der jeg bor. Bodde derimot i blokk med fellesgarasje for 8-9 år siden. Der forsvant både speil og batteri fra en defekt scooter jeg hadde stående. Innbrudd og hærverk skjedde med ujevne mellomrom. Vurderte sterkt å sette opp kamera på et tidspunkt, men det ble med tanken.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Tesla

Sett opp kontaktpunktet (rødt) i fellesgarasjen med hengelås, fungere 100% :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA