Bergen - Stavanger med nye Leaf på én lading

Startet av ArneK, tor 08. mar 2018, kl. 13:06

« forrige - neste »

SveinE

Sitat fra: Løve på lør 14. apr 2018, kl. 12:28
Kjørte Bergen Stavanger nettopp.

...

Brukte ProPilot hele turen.

...

Hvordan synes du at ProPilot fungerte på den strekningen?

Løve

Sitat fra: SveinE på lør 14. apr 2018, kl. 14:48
Sitat fra: Løve på lør 14. apr 2018, kl. 12:28
Kjørte Bergen Stavanger nettopp.

...

Brukte ProPilot hele turen.

...

Hvordan synes du at ProPilot fungerte på den strekningen?

Helt genialt! Men, ProPilot kjører ikke bilen for deg. Følger du ikke med så ryker du rett til skogs i en sving. Du kan også oppleve at ProPilot virrer frem og tilbake i store buer der vegmerkingen er dårlig og/eller det er avkjøringsfelt o.l.

I forhold til å følge trafikken fungerte ProPilot helt perfekt. Jeg var knapt borti pedalene.

Så alt i alt. Er langt fra selvkjørende, men er en enorm hjelp til tryggere og mer avslappet kjøring. Spesielt mot slutten der jeg var skikkelig sliten gjorde ProPilot mye for å trygge meg selv og andre.

Ved anledning skal jeg finne en øde vegstrekning og se hva som skjer om jeg ikke har hendene på rattet.

jokr

Om du ikke har hendene på rattet kommer det advarsler og støy og er du ikke snill og legger puselankene på rattet gjør bilen kort prosess og stopper. Men prøv det ut selv. Var verdt litt testing.
2018 Nissan Leaf Tekna

Joltus

SveinE

Sitat fra: Løve på lør 14. apr 2018, kl. 15:05
...

I forhold til å følge trafikken fungerte ProPilot helt perfekt. Jeg var knapt borti pedalene.

Så alt i alt. Er langt fra selvkjørende, men er en enorm hjelp til tryggere og mer avslappet kjøring. Spesielt mot slutten der jeg var skikkelig sliten gjorde ProPilot mye for å trygge meg selv og andre.

...

Takk, var vel egentlig det jeg tenkte, ACC-delen fungerer nok veldig bra. Mens assistent for filholder er så som så.

Løve

Sitat fra: SveinE på man 16. apr 2018, kl. 08:26
Sitat fra: Løve på lør 14. apr 2018, kl. 15:05
...

...

Takk, var vel egentlig det jeg tenkte, ACC-delen fungerer nok veldig bra. Mens assistent for filholder er så som så.

Jeg ville ikke formulert det slik. Som assistent til å holde seg på veien er ProPilot veldig bra, til å kjøre selv er ProPilot ikke en løsning (og er helelr ikke ment å være det i 2018).

ArneK

Kjørte nettopp Bergen - Stavanger, og tilbake igjen noen dager senere. 196 km kjørt. Jeg hadde 28 % igjen ved ankomst Stavanger. Den andre veien hadde jeg 30 % igjen ved ankomst. Kjører på 17 tommere.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA