Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når kommer model S v2.0 og hva blir nytt?

Startet av Simen1, onsdag 07. mars 2018, klokken 09:42

« forrige - neste »

Contango

Kommentarene om selgeres kompetanse ser ut til å stemme. Skjønner ikke helt hvordan de nye bilene skal ta inn 200kw. Da må enten kablene med de gamle kontaktene få vannkjøling eller så må det lille adapteret støtte 200kw.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

OlaM

Jepp, adapter + noe ettermontert elektronikk for å snakke med CCS virker fornuftig. Spent på max kW, men det vil jo uansett være nyttig siden du får tilgang til de samme GK/Fortum-stasjonene som med CHAdeMO-adapter, pluss nye Ionity o.l. Mer hendig utforming er det også.
'21 3LR

Simen1

#182
Sitat fra: Contango på onsdag 08. mai 2019, klokken 09:55Kommentarene om selgeres kompetanse ser ut til å stemme. Skjønner ikke helt hvordan de nye bilene skal ta inn 200kw. Da må enten kablene med de gamle kontaktene få vannkjøling eller så må det lille adapteret støtte 200kw.
De nye bilene får nok dimmensjonert CCS-kontakten og intern kabling slik at den takler 200 kW.
Nåværende biler vil sikkert dimmensjoneres opp internt dersom det er behov for det. F.eks vil neppe model S/X 70 og 85 trekke mer enn ca 140 kW, mens 100D vil sikkert klare opp mot 200 kW.

https://forum.abetterrouteplanner.com/blogs/entry/6-tesla-battery-charging-data-from-801-cars/

Legg merke til den flate delen av ladekurvene. Det er denne delen som vil få en "fjelltopp" oppå seg. Fjelltoppens høyde (effekt) kan vi grovt anslå ved å forlenge linjen fra 100% til det flate partiet videre oppover på samme måte som disse har gjort for model 3:

Tesla model S P85 2013 i Tromsø

OlaM

#183
Første leveransen jeg har sett nevnt på nett: https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/3668133/

Skryter av støtdempingen. Står ikke Model S eller 100D bakpå, bare DUAL MOTOR. Synes det er litt merkelig med slik innholdsfortegnelse, men det kan et fiskesnøre fikse ganske fort.

e: Levering av X er også begynt: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/anyone-received-delivery-of-2019-raven-refresh.151211/page-3
'21 3LR

MrBacardi

Sitat fra: OlaM på mandag 20. mai 2019, klokken 16:50
Første leveransen jeg har sett nevnt på nett: https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/3668133/

Skryter av støtdempingen. Står ikke Model S eller 100D bakpå, bare DUAL MOTOR. Synes det er litt merkelig med slik innholdsfortegnelse, men det kan et fiskesnøre fikse ganske fort.

Litt spesielt at det i det hele tatt skal stå DUAL MOTOR på nye Model S, siden man jo nå kun faktisk får kjøpt den med Dual motors... :)

MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres mai 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Newbee

Hva vil skille seg ut på Performance? Rød D og M? Ingenting?
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

MrBacardi

Sitat fra: Newbee på mandag 20. mai 2019, klokken 20:47
Hva vil skille seg ut på Performance? Rød D og M? Ingenting?

Helt sikkert samme som på Model 3, dvs strek under teksten.

Hvordan markere ludicrous mode gjenstår og se... kanskje to streker?
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres mai 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

OlaM

Sitat fra: Newbee på mandag 20. mai 2019, klokken 20:47
Hva vil skille seg ut på Performance? Rød D og M? Ingenting?

Bare en liten omstokking av bokstaver slik at det står LUDA MOTOR
'21 3LR

Thor2014

Sitat fra: OlaM på mandag 20. mai 2019, klokken 21:48
Sitat fra: Newbee på mandag 20. mai 2019, klokken 20:47
Hva vil skille seg ut på Performance? Rød D og M? Ingenting?

Bare en liten omstokking av bokstaver slik at det står LUDA MOTOR
:D :D

Klykken

Sitat fra: Newbee på mandag 20. mai 2019, klokken 20:47
Hva vil skille seg ut på Performance? Rød D og M? Ingenting?
Spoileren og bremsekalippere. Liker at det er diskret jeg da, men synes ikke at det burde stå DUAL MOTOR.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Simen1

Jeg liker det enkelt og informativt. Det burde stått P100DL og lignende.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Klykken

Enig!
Hvis jeg får tak i en så vil jeg fjerne DUAL MOTOR-emblemet.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

jazzwheel

https://www.cnbc.com/2019/05/29/tesla-fremont-factory-prepping-for-model-y-production-model-s-refresh.html

"Tesla is rejiggering its Fremont factory to build the Model Y SUV and a Model S refresh"

Fikk akkurat bekreftet på sameiermøte at jeg får lading i garasjeanlegget og nærmet meg å trykke på "bestill ny TMS" knappen, men nå ser det ut til at jeg må vente litt til. Min siste Model S var tre dager for tidlig ute for AP 2.5 mm, så skal prøve å unngå den blemma igjen. Blir veldig spennende å se om det er sannhet i ryktene fra CNBC.

OhmPaPa

Sitat fra: jazzwheel på onsdag 29. mai 2019, klokken 19:19Blir veldig spennende å se om det er sannhet i ryktene fra CNBC.

Nå er både CNBC og denne journalisten spesielt blitt kjente/beryktet for å skrive artikler om Tesla som ikke er basert på virkeligheten. Så jeg ville ha fått saken bekreftet fra andre kilder.

Når det gjelder en potensiell refresh som gir X/S skjermen og interiøret ellers fra TM3 så ville jeg ha skyndet meg å klikke bestill før det var for sent. Men der er smaken som baken!

Newbee

Sitat fra: jazzwheel på onsdag 29. mai 2019, klokken 19:19
https://www.cnbc.com/2019/05/29/tesla-fremont-factory-prepping-for-model-y-production-model-s-refresh.html

"Tesla is rejiggering its Fremont factory to build the Model Y SUV and a Model S refresh"

Fikk akkurat bekreftet på sameiermøte at jeg får lading i garasjeanlegget og nærmet meg å trykke på "bestill ny TMS" knappen, men nå ser det ut til at jeg må vente litt til. Min siste Model S var tre dager for tidlig ute for AP 2.5 mm, så skal prøve å unngå den blemma igjen. Blir veldig spennende å se om det er sannhet i ryktene fra CNBC.


Enig med OhmPaPa. Dagens mod S refresh kan være det nærmeste du kommer en perfekt mod S. Skulle neste refresh bety harmonisert med mod 3 interiør er den ødelagt. Men igjen, smaken er som......
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA