Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når kommer model S v2.0 og hva blir nytt?

Startet av Simen1, onsdag 07. mars 2018, klokken 09:42

« forrige - neste »

TeslaK

2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Simen1

Sitat fra: JorEl på tirsdag 30. april 2019, klokken 14:48Kanskje Tesla begynner med et hurtiglager ved hjelp av Maxwell sine løsninger. Kondensatorer kan lades opp på et blunk, f.eks 10kwt, og frigir enegiren lynraskt. Nye Ludicrous-mode?
Jeg regnet litt på om det kunne ha noe for seg i nye Roadster og kom fram til at batteriet alene kan levere mer enn nok til å klare den aksellerasjonen som er oppgitt. I model 3 og S er batterieffekten ambisjonene til aksellerasjon noe lavere og da holder det også med et mindre batteri.

Men det er jo mulig de kan bruke superkondensatorer i ektronikken i laderne eller bilenes interne ladere og motorkraftelektronikk. Eller at noe av maxwell-teknologien med tynnfilm og isolasjonsmaterialer kan brukes i batterier.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

emmern

De vil ikke bruke kondensator men batteriproduksjonsreknikken deres. Maxwell har greid å bruke tørr binding istedenfor våt som korter ned produksjonstiden og øker effekten av batteriet
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Contango

Fikk bekreftet av Tesla at siste utgave kommer med CCS. Kanskje åpenbart når bilen skal ta 200kw.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

kirky

Altså de nye S og X'ene som lages å med ny motor har CCS for Europa?  Link?
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Contango

Sitat fra: kirky på onsdag 01. mai 2019, klokken 21:09
Altså de nye S og X'ene som lages å med ny motor har CCS for Europa?  Link?
Epost fra selger.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

OlaM

Sitat fra: Contango på onsdag 01. mai 2019, klokken 22:45
Sitat fra: kirky på onsdag 01. mai 2019, klokken 21:09
Altså de nye S og X'ene som lages å med ny motor har CCS for Europa?  Link?
Epost fra selger.

Selgere sier mye rart. De pleier som regel ikke ha peiling og de pleier så og si aldri ha sånn info på forhånd. Han kan like godt ha spurt ut i rommet "har de nye bilene noe som heter se se ess?" så har noen andre svart ja fordi de trodde han mente Model 3. Men det kan jo hende, hadde jo gitt mening.
'21 3LR

Øggen

Va det ikkje slik at dei skulle komme med CCS adapter??
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

TeslaK

2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

JorEl

Jeg forstår at det er greit med en lademulighet til. Jeg fortrekker SuC. Har man ikke mulighet for å komme til SuC, så må man på en annen. Men når jeg hadde E-golfen og kom til en CCS, så sto det alltid en Chademo ved siden. Så om man kjøper en Chad-overgang så er man vel like langt? Ok, litt mer hassel med en ovegang.
Eller er det slik at noen vil lade på Ionitylader og der er det bare CCS? Eller andre som er bedre enn Chademo-ladere?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

kirky

Det ville være en liten åpenbaring å få CCS innebygd. Slipper adapter og det er enormt flere CCS ute/på vei ut nå - også ionity - og mange av de er lynladere som lader 150-250kw i teorien, selv om bilen begrenser dette såklart. Men Chademo som er en nisjegreie som er på vei ut og som gir 35-45kw? er ingen åpenbaring selv om det absolutt har sin misjon på tur utenfor SuC-strøk.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Apache

Sitat fra: kirky på torsdag 02. mai 2019, klokken 20:01
Det ville være en liten åpenbaring å få CCS innebygd. Slipper adapter og det er enormt flere CCS ute/på vei ut nå - også ionity - og mange av de er lynladere som lader 150-250kw i teorien, selv om bilen begrenser dette såklart. Men Chademo som er en nisjegreie som er på vei ut og som gir 35-45kw? er ingen åpenbaring selv om det absolutt har sin misjon på tur utenfor SuC-strøk.

CCS er vist bestemt at det er den nye EU normen hvis jeg ikke tar helt feil. Håper de kommer med overgang fra CCS til Tesla slik at man kan bruke lynladerne som er ute nå på CCS bare.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA