Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Finnes det noen hattehylle til Model X?

Startet av Sirup, tirsdag 06. mars 2018, klokken 20:31

« forrige - neste »

Sirup

De fleste biler med kombiløsning leveres med en eller annen måte å dekke til bagasjerommet. Dette har ikke Model X, og bagasjen vil derfor være synlig.

På e-Golfen vi har er det hattehylle, og det vil jeg helst ikke være foruten når vi får Model X. Er det noen som vet om det finnes en uoriginal hattehylle som passer i Model X?
VW e-Golf
Tesla Model X75

o.b.lix

Det finnes et lite lokk som følger med i X, som skjuler det nederste del av bagasjerom.

Men rutene bak er så sotet at bagasjen er ikke synlig utenifra, så lokk over bagasjen er ikke så nødvendig av den grunn.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Råde

Men det hadde vært fint for å redusere resonans litt. Er skrevet mye om savnet, men jeg har kun sett egenmekk-løsninger..
e-Golf | X75D

Sirup

Etter å ha søkt litt om hattehylle til Model X, så har jeg forstått at endel av signatur utgavene ble levert med hattehylle.

Da må det vel være mulig å bestille en fra Tesla. Hadde vært veldig kjekt å ha hattehylle både med tanke på innsyn og på støyreduksjon.

Har de Model X'ene som blir levert nå kanter som hattehylle kan ligge på?

Noen som har bilder av hjemmelagde løsninger?
VW e-Golf
Tesla Model X75

smurf

Hadde Model S med hattehylle. Praktisk mtp å hindre innsyn. På Model X, som jeg har nå, ville jeg ikke bekymret meg for innsyn. De rutene er ganske mørke fra utsiden. Har heller ikke lagt merke til noen fester for evt hattehylle, så ville ikke hatt så store forhåpninger om at det finnes. På shop.tesla.com så ser du hva som er tilgjengelig i USA og de har ingen hattehylle. Det er også relativt kort avstand fra baksiden av setene på 3 rad til innervegg på bagasjeromsluke. Ville vært mest i veien... Tror ikke du vil savne hattehylle når du får bilen for det funker utmerket uten.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

o.b.lix

Jeg har noen fester som skulle være til hattehylle i min 1 år gamle X.

Hadde "rull" over bagasjerom i min merc SUV som nesten aldri ble brukt, tror det hadde blitt slik med min X om det hadde funnes?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Sirup

Det er spesielt når jeg kjører med 3. seterad lagt ned og har mye bagasje jeg skulle ønske at det var hattehylle i Model X.

Når 3. seterad er oppslått, så er behovet for hattehylle mye mindre.
VW e-Golf
Tesla Model X75

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA