Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Utleveringsevent Lillestrøm?

Startet av asKaasa, tirsdag 06. mars 2018, klokken 17:49

« forrige - neste »

Guybrush

#15
Sitat fra: MS.RUUD på tirsdag 13. mars 2018, klokken 15:06
Fikk beskjed i dag om at min bil ventes til Lillestrøm om ca 1 uke. Deretter avtaler de tid for utlevering.
Angrer for å ha handlet med et så useriøst firma.

Hva er useriøst med Tesla? Mener du at det et useriøst og levere flere samtidig ved Lillestrøm?
Dette er vel helt frivillig og man står fritt til å feks velge "vanlig" levering i april?

Noen som har fått forslag til datoer forresten?

SME

Sitat fra: MS.RUUD på tirsdag 13. mars 2018, klokken 15:06
Fikk beskjed i dag om at min bil ventes til Lillestrøm om ca 1 uke. Deretter avtaler de tid for utlevering.
Angrer for å ha handlet med et så useriøst firma.

Følger deg på den. Synd at man allerede før bilen er mottatt er dritt lei av hele Tesla. Jeg hadde ikke bestilt Tesla i månedsskifte okt/nov hvis jeg visste at den kanskje ikke ville komme før påske (ble lovet slutten av januar, senest begynnelsen av februar.) Vurdere å kansellere eller selge med en gang - hvis bilen i det hele tatt dukker opp da.

Så langt kan en Tesla-nykommer slå fast at Tesla har en god vei å gå når det gjelder markedsføring - bevisst villedende markedsføring med flere måneder kortere leveringstid enn den i virkeligheten er. Forventingsstyring - "estimatene" er crap og Delivery gir stadig lovnader om nye tidsrammer for levering som aldri holdes. Kundekommunikasjon - en funksjon av markedsføring og forventingsstyring - og i tillegg sitter delivery å ler av deg når du ringer opp å klager. Og jeg har dessverre smuglest litt under fanene for feil, mangler og servicesenterkapasitet her på forumet - så det er bare å glede seg. Du skal være rimelig blodfan av Tesla for å synes dette er god kundebehandling.

En skikkelig stemningskaper til slutt. Lillestrøm kommer til bli et helvete. Vi får vel knapt se bilene før vi blir dyttet ut av døra og neste mann skal inn.

MS.RUUD

Sitat fra: Guybrush på tirsdag 13. mars 2018, klokken 17:01
Sitat fra: MS.RUUD på tirsdag 13. mars 2018, klokken 15:06
Fikk beskjed i dag om at min bil ventes til Lillestrøm om ca 1 uke. Deretter avtaler de tid for utlevering.
Angrer for å ha handlet med et så useriøst firma.

Hva et useriøst med Tesla? Mener du at det et useriøst og levere flere samtidig ved Lillestrøm?
Dette er vel helt frivillig og man står fritt til å feks velge "vanlig" levering i april?

Noen som har fått forslag til datoer forresten?

De leverer ut biler på samlebånd, leverer månedsvis etter avtale, umulig å få korrekt svar på hvor i verden bilene befinner seg.
Masse feil på splitter nye biler FØR de leveres ut.

Jeg ville ha bilen i Drammen i januar slik som avtalt. Venter ikke til april.

MS.RUUD

Sitat fra: SME på tirsdag 13. mars 2018, klokken 17:21
Sitat fra: MS.RUUD på tirsdag 13. mars 2018, klokken 15:06
Fikk beskjed i dag om at min bil ventes til Lillestrøm om ca 1 uke. Deretter avtaler de tid for utlevering.
Angrer for å ha handlet med et så useriøst firma.

Følger deg på den. Synd at man allerede før bilen er mottatt er dritt lei av hele Tesla. Jeg hadde ikke bestilt Tesla i månedsskifte okt/nov hvis jeg visste at den kanskje ikke ville komme før påske (ble lovet slutten av januar, senest begynnelsen av februar.) Vurdere å kansellere eller selge med en gang - hvis bilen i det hele tatt dukker opp da.

Så langt kan en Tesla-nykommer slå fast at Tesla har en god vei å gå når det gjelder markedsføring - bevisst villedende markedsføring med flere måneder kortere leveringstid enn den i virkeligheten er. Forventingsstyring - "estimatene" er crap og Delivery gir stadig lovnader om nye tidsrammer for levering som aldri holdes. Kundekommunikasjon - en funksjon av markedsføring og forventingsstyring - og i tillegg sitter delivery å ler av deg når du ringer opp å klager. Og jeg har dessverre smuglest litt under fanene for feil, mangler og servicesenterkapasitet her på forumet - så det er bare å glede seg. Du skal være rimelig blodfan av Tesla for å synes dette er god kundebehandling.

En skikkelig stemningskaper til slutt. Lillestrøm kommer til bli et helvete. Vi får vel knapt se bilene før vi blir dyttet ut av døra og neste mann skal inn.

Kanskje vi kan selge bilene våre med profitt, så slipper i alle fall kjøpere å vente et halvt år  ;D

Guybrush

Sitat fra: MS.RUUD på tirsdag 13. mars 2018, klokken 17:26



De leverer ut biler på samlebånd, leverer månedsvis etter avtale, umulig å få korrekt svar på hvor i verden bilene befinner seg.
Masse feil på splitter nye biler FØR de leveres ut.

Jeg ville ha bilen i Drammen i januar slik som avtalt. Venter ikke til april.

Ja, man kan alltids være negativ til alt. Sjelden jeg har hørt andre bilmodelleiere bry seg om hvilke skip bilen sin blir fraktet med. Hvis du har en avtale om levering i januar har du jo en kjempecase mot Tesla. Men jeg tviler. Tipper du bare har fått et estimat og ikke noe annet. Kjipt selvfølgelig for dem de går utover hvis man tar estimat for gitt og feks selger den gamle bilen sin på forhånd.

Espen Hugaas Andersen

Det er stort sett bare leveringer i siste måned i kvartalet. Om man da bestiller månedsskiftet oktober/november, så risikerer man å akkurat gå glipp av produksjon for levering i desember, og da blir det fort mars.

Når jeg bestilte i april i fjor, så visste jeg at det var en risiko for at jeg ikke ville få den før september, men jeg håpet så klart på juni. (Og juni ble det.)

Det ideelle tidspunktet å bestille på i forhold til leveransetid er trolig første uke i kvartalet. Da kan man være ganske sikker på å få bilen samme kvartal.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Vertigo

Sitat fra: SME på tirsdag 13. mars 2018, klokken 17:21


En skikkelig stemningskaper til slutt. Lillestrøm kommer til bli et helvete. Vi får vel knapt se bilene før vi blir dyttet ut av døra og neste mann skal inn.

Tru det verste, så kommer alt annet som en positiv overaskelse :)

MS.RUUD

#22
Sitat fra: Guybrush på tirsdag 13. mars 2018, klokken 17:38
Sitat fra: MS.RUUD på tirsdag 13. mars 2018, klokken 17:26



De leverer ut biler på samlebånd, leverer månedsvis etter avtale, umulig å få korrekt svar på hvor i verden bilene befinner seg.
Masse feil på splitter nye biler FØR de leveres ut.

Jeg ville ha bilen i Drammen i januar slik som avtalt. Venter ikke til april.

Ja, man kan alltids være negativ til alt. Sjelden jeg har hørt andre bilmodelleiere bry seg om hvilke skip bilen sin blir fraktet med. Hvis du har en avtale om levering i januar har du jo en kjempecase mot Tesla. Men jeg tviler. Tipper du bare har fått et estimat og ikke noe annet. Kjipt selvfølgelig for dem de går utover hvis man tar estimat for gitt og feks selger den gamle bilen sin på forhånd.

At de har tilbudt folk gratis 3 årig serviceplan er jo i seg selv et bevis på at de ikke har holdt avtalen.
Jeg sa klart i fra til selger at jeg vurderte bruktbil fordi jeg skulle ha bil senest i januar, helst før. Selger garanterte bil i januar. Nå er vi i midten av mars.

Om det stemmer at 1600 biler skal utleveres "samtidig", og at det skal rulles ut en bil annen hvert minutt høres det ikke ut som at man får god service.

Espen Hugaas Andersen

Det er definitivt ikke 1600 biler *samtidig*. Om det er snakk om 1600 biler så antar jeg det er fordelt på 1-2 uker. Leverer man en bil per andre minutt og har titimersdager, så kan man levere ut 300 biler per dag.

Jeg forventer egentlig at opplegget blir noe ala det nye utleveringssentret i Fremont: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/new-fremont-delivery-center.104005/ (En del bilder og en video lengre ned i tråden.)

Der kan de levere ut ca 14 biler samtidig. Om en levering per andre minutt stemmer, og det går med 1 time per bil, så kreves det 30 plasser, altså vil opplegget være ca dobbelt så stort.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Råde

Til dere som har ventet en stund og synes det er drepen å vente: Jeg forstår frustrasjonen.

Men useriøst firma? Noen av dere prøvd å bestille Opel Ampera-e, Kia Soul ved lansering eller 1. gen e-Golf med varmepumpe? Jeg prøvde meg på sistnevnte kl 0800 på dagen det åpnet for bestilling. Ble lovet 3-4mnd venting. Endte med 12. Elendig kommunikasjon. 10.000,- i kompensasjon etter mye om og men.

Ikke bare tesla som har litt hark i maskinen.
e-Golf | X75D

Mr.D

Til dere som sier at dere vil få dårlig tid til å gå over bilene osv. og at det vil være kaos! For min del, så kommer jeg til å ta den tiden jeg føler jeg trenger. De har selv brukt mer enn 2 måneder utover det som ble forespeilet, også skal de plutselig sette frister på mottakelse innenfor timen... Det bryr jeg meg fint lite om, for har de hatt det så travelt som de sier, så kunne de ha fått ut fingeren litt før! Ikke kom å snakk til meg om minutter, når de selv bruker månedsvis av tid utover det som ble forespeilet!

Så på lik linje som at de trenger sin tid for å produsere og transportere, trenger jeg min tid for å gå over og føle meg trygg på at det jeg får er av den kvalitet man kan forvente. Er da bare rett og rimelig vil jeg tro?!

SME

Sitat fra: Mr.D på tirsdag 13. mars 2018, klokken 20:54
Til dere som sier at dere vil få dårlig tid til å gå over bilene osv. og at det vil være kaos! For min del, så kommer jeg til å ta den tiden jeg føler jeg trenger. De har selv brukt mer enn 2 måneder utover det som ble forespeilet, også skal de plutselig sette frister på mottakelse innenfor timen... Det bryr jeg meg fint lite om, for har de hatt det så travelt som de sier, så kunne de ha fått ut fingeren litt før! Ikke kom å snakk til meg om minutter, når de selv bruker månedsvis av tid utover det som ble forespeilet!

Så på lik linje som at de trenger sin tid for å produsere og transportere, trenger jeg min tid for å gå over og føle meg trygg på at det jeg får er av den kvalitet man kan forvente. Er da bare rett og rimelig vil jeg tro?!

Absolutt. Helt enig. Siste liten mas rett før påske er ikke jeg med på. Og hvis ikke bilen er 100%, så er det bare å gå - eller kjøre for de av oss som fortsatt har andre biler :-)

MS.RUUD

Sitat fra: Råde på tirsdag 13. mars 2018, klokken 19:22
Til dere som har ventet en stund og synes det er drepen å vente: Jeg forstår frustrasjonen.

Men useriøst firma? Noen av dere prøvd å bestille Opel Ampera-e, Kia Soul ved lansering eller 1. gen e-Golf med varmepumpe? Jeg prøvde meg på sistnevnte kl 0800 på dagen det åpnet for bestilling. Ble lovet 3-4mnd venting. Endte med 12. Elendig kommunikasjon. 10.000,- i kompensasjon etter mye om og men.

Ikke bare tesla som har litt hark i maskinen.

Det er forskjell på "ved lansering" og biler som har vært på markedet i flere år. Det tar sin tid med Model 3 også ser jeg.

razeac

Sitat fra: Råde på tirsdag 13. mars 2018, klokken 19:22
Til dere som har ventet en stund og synes det er drepen å vente: Jeg forstår frustrasjonen.

Men useriøst firma? Noen av dere prøvd å bestille Opel Ampera-e, Kia Soul ved lansering eller 1. gen e-Golf med varmepumpe? Jeg prøvde meg på sistnevnte kl 0800 på dagen det åpnet for bestilling. Ble lovet 3-4mnd venting. Endte med 12. Elendig kommunikasjon. 10.000,- i kompensasjon etter mye om og men.

Ikke bare tesla som har litt hark i maskinen.


akkurat den tiden så er disse bilene var ikke i produksjon eller nettopp lansert (kanskje? eller noe av de, usikkert jeg kan være feil).

Har bestilt 30 September en Model X. Den bilen har vært i produksjon allerede for lenge siden. Av en eller annen grunn så venter jeg fortsatt nå. 17 dager igjen så er det 6 måneder. Og det er ikke bare meg som venter. Mangen har fått bil i USA og Canada. Selv om de har bestilt i Desember 2017. Alt jeg får fra selger er "vi har ikke lovet det i desember, det var bare et estimat".

Vet ikke helt hvordan jeg skal oppleve levering neste uke eller før påske.

Råde

Sitat fra: MS.RUUD på tirsdag 13. mars 2018, klokken 21:39
Sitat fra: Råde på tirsdag 13. mars 2018, klokken 19:22
Til dere som har ventet en stund og synes det er drepen å vente: Jeg forstår frustrasjonen.

Men useriøst firma? Noen av dere prøvd å bestille Opel Ampera-e, Kia Soul ved lansering eller 1. gen e-Golf med varmepumpe? Jeg prøvde meg på sistnevnte kl 0800 på dagen det åpnet for bestilling. Ble lovet 3-4mnd venting. Endte med 12. Elendig kommunikasjon. 10.000,- i kompensasjon etter mye om og men.

Ikke bare tesla som har litt hark i maskinen.

Det er forskjell på "ved lansering" og biler som har vært på markedet i flere år. Det tar sin tid med Model 3 også ser jeg.
Bestill e-Golf eller Ampera-e nå, da ;)

Ellers er jeg enig. Hastverksutlevering: DET er bare å glemme (har også en ny X som skal ut på Lillestrøm)
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA