Gruppekjøp på facelift-fangere fra UP - ny runde! Hvem er med?

Startet av Cobra, man 05. mar 2018, kl. 20:43

« forrige - neste »

Cobra

En liten oppdatering:

Vi er nå godt over 10 stykker, og fristen for påmelding er satt til 1. april.

Vi sjekker for tiden ut:
- Alternativ fraktmetode i bytte mot større rabatt (mest aktuelt dersom vi blir færre enn 20).
- Lakkering og montering med kvantumsrabatt hos 3 forskjellige karosseriverksteder i Oslo/Drammen

Det er opprettet ei egen Facebook-gruppe for de som har bestemt seg for å kjøpe.
Dere som ikke har Facebook kan PM meg her på forumet for påmelding.

Fangerne vil bli fraktet samlet til en lokasjon i Oslo (fortrinnsvis karosseriverkstedet vi velger).
De som evt bor for langt unna til å montere i Oslo/Drammen er det mulig å få fangeren sendt videre.
I forrige kjøp gikk flere sammen og fraktet videre selv.

Elbil fundamentalist

Lykke til folks. Jeg hadde blitt med om vi hadde beholdt S85D'n.  :+1:
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

BMW850

Bare husk på å ta med i betraktningen at Quick Car Fix Lysaker nå har montert 20+ fangere. Var noen utfordringer i begynnelsen både mtp lakk-kode/farge og tilpasning. Dette må tas med i regnestykket og har en verdi. Også utfordringer i ettertid for noen få som opplevde problemer med Autopilot. Trolig ifm montering. QCF har vært i nær kontakt med Unplugged Performance og Tesla om dette. Tror problemet skal være løst. Har ikke AP selv.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Cobra

Sitat fra: BMW850 på tir 13. mar 2018, kl. 02:22
Bare husk på å ta med i betraktningen at Quick Car Fix Lysaker nå har montert 20+ fangere. Var noen utfordringer i begynnelsen både mtp lakk-kode/farge og tilpasning. Dette må tas med i regnestykket og har en verdi. Også utfordringer i ettertid for noen få som opplevde problemer med Autopilot. Trolig ifm montering. QCF har vært i nær kontakt med Unplugged Performance og Tesla om dette. Tror problemet skal være løst. Har ikke AP selv.

Takk for nyttig info!
Ser enkelte sier de lakkerer fangeren på forhånd. Kan ikke skjønne at dette blir bra.
Sikkert effektivt, ettersom bilen bare må inn et par timer. Men bra??

NilsRo

Tror ikke de lakkerer fanger på forhånd. Du kan velge lakkfarge på plasten rundt Tesla merket også. QCF lakkerer også sideskjørt og diffusor mot ekstra betaling.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

Cobra

Sitat fra: NilsRo på tir 13. mar 2018, kl. 19:30
Tror ikke de lakkerer fanger på forhånd. Du kan velge lakkfarge på plasten rundt Tesla merket også. QCF lakkerer også sideskjørt og diffusor mot ekstra betaling.

Hvordan er det med steinsprut på de lakkerte sideskjørtene?
Blir de ikke fort stygge?

Cobra

AutoIn bilskade ville lakkere alle kun på kode..
Mente det uansett ville bli noe fargeforskjell mellom metall og plast pga hvordan lakken legger seg. Vet ikke om jeg kjøper den..

Stig O

Lakkerte sideskjørtene for 4 år siden, og har holdt seg helt fine (Pearl white) Nå er jo det standard på alle Model S biler.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

BMW850

Sitat fra: Cobra på tir 13. mar 2018, kl. 22:24

Mente det uansett ville bli noe fargeforskjell mellom metall og plast pga hvordan lakken legger seg. Vet ikke om jeg kjøper den..

Var noe krøll med lakk-kodene til Tesla. QCF måtte lakke fronten på den første bilen om igjen og undersøke ytterligere. Så å lakkere strictly etter kode tror jeg ikke er lurt. Lakken de bruker er også bedre/hardere enn Tesla original ble det hevdet.

HelectriC

Sitat fra: BMW850 på tir 13. mar 2018, kl. 22:54
Sitat fra: Cobra på tir 13. mar 2018, kl. 22:24

Var noe krøll med lakk-kodene til Tesla. QCF måtte lakke fronten på den første bilen om igjen og undersøke ytterligere. Så å lakkere strictly etter kode tror jeg ikke er lurt. Lakken de bruker er også bedre/hardere enn Tesla original ble det hevdet.

Sikkert fordi Tesla lakkerer med sånn «miljølakk» i Kalifornia.
ioniq 5

BMW850

Cobra

UP sin refresh fascia vs Tesla facelift.
Etter min mening er begge penere med skilt..

Noen flere som vil være med på gruppekjøp?
Fristen nærmer seg!

Cobra

Da er det 1. april, og påmelding etter denne fristen er bingo.
Vi får etter hvert en rabattkode vi skal bruke i nettbutikken til UP, og akkurat når bestillingen blir sendt vet vi ikke helt ennå.

Her er en oppdatering fra Facebook-gruppa for dere som ikke er på Facebook:

Da har jeg pratet med Derik på Quick Car Fix Lysaker, og bedt om pris på følgende:

1. 5+ biler - lakk og montering front fascia
2. 10+ biler
3. Ekstra kostnad dersom en eller flere velger å lakkere sort plast på sideskjørt og bakre diffuser

Får nok svar over påske, da han drar på ferie nå.
Han bekreftet at vi havner ca på samme som forrige runde, uten at han husket prisen. Jeg har lest at det var tett oppunder 6000. Det er billig!

Videre spurte jeg om hvorfor vi skal velge dem.
Han sier de er eneste lakkverksted som er godkjent av både UP og Tesla. Vi får da full garanti på jobb og fanger.
UP er veldig strenge på lokalene etc.

Bilen må være hos QCF Lysaker i 3 dager.
De sier de får en meget god match på farge, etter å ha testet mye frem og tilbake med Tesla. Det blir bestilt egen lakk for Tesla. De scanner også bilen før lakkering.
De har hatt et tilfelle av mismatch på fargen, men den bilen er hentet inn og tatt på nytt.

Fronten er dyr, men han forsikrer at kvaliteten er enormt bra.
De bruker et minimum av timer på prepping, og den sprekker ikke opp over tid.
De som venter på en billigere Kina-front kan ende opp med en massiv regning på prepping og tilpasninger, samt utfordringer med AP, parkeringssensorer osv. Han snakket av erfaringer fra andre fronter de har vært borti.

QCF har avdelinger over hele landet, og de kan ta tilsvarende jobb der. Mulig prisen da blir noe høyere, men kvaliteten blir ivaretatt. Individuelle tilfeller må da avtales med QCF.
(Ja, de har avdeling i Stavanger)

Etter min mening er det nesten galskap å velge noen andre til lakk/montering dersom man har mulighet til å ta det hos QCF.
Jeg vurderte å gjøre dette selv siden naboen er lakkerer og jeg lett monterer fronten selv, men nå tror jeg jaggu jeg også skal ta det hos QCF.

Stig O

Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Cobra

Sitat fra: Stig O på søn 01. apr 2018, kl. 16:38
Finner ingen i Stavanger på hjemmesiden deres!?

Nei, ser det!
Han sa de hadde noe der. Kanskje han surret, eller at de har en samarbeidspartner. Vi sjekker nærmere når ting er i boks

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA