Gruppekjøp på facelift-fangere fra UP - ny runde! Hvem er med?

Startet av Cobra, man 05. mar 2018, kl. 20:43

« forrige - neste »

Cobra

Sitat fra: Stig O på tor 08. mar 2018, kl. 19:28
Er det noen på forumet med pearl white som har oppgradert, og hvordan stemte i så fall fargen med den orginale?

Fangeren kommer ulakkert, så den må primes og lakkes.
De ville aldri truffet 100% på farge dersom de solgte den ferdiglakkert.
Tidligere har folk gått sammen for å få lavere pris, og laveste sist gang var vel 5850 kr hos Quick Car Fix Lysaker dersom de var 5 eller flere som tok det samme sted.
Derav en totalpris på ca 30K ved 20+ personer i bestillinga. 24 for kun fangeren, altså.

Ser du ikke bor i Oslo, så mulig du må sjekke pris på lakk og montering i Odda.

Nuvolari

Sitat fra: Sandvika på tor 08. mar 2018, kl. 20:57
Dere som vurderer dette, har dere regnet på hva det koster å heller bytte bilen? Synes disse bilene holder seg forbausende godt i bruktmarkedet.

Litt OT dette men kjernen i problemstillingen er jo egentlig oppgradering av eksisterende bil vs ny bil. Som andre sier er det ca 200K i dag opp til en brukt med FL. Med litt flaks faller USD mot NOK fremover og prisen på nye biler vil settes ned. Samtidig tror jeg ikke bruktbil prisene vil falle tilsvarende. Det er mange i norge som ønsker seg en tesla og har ca 400-450K å bruke på en bil. Jeg tror derfor at etterspørselen etter brukte tesla er så stor at prisene ikke vil falle noe raskere selv om nye tesla settes noe ned i pris.

Så er vi heldige vil differansen opp mot en ny bil være mindre om 6mnd enn den er i dag.

Når det er sagt så koster ikke en UP oppgraderingen av fronten 30K. Vi må huske ved et salg av bil med UP front får vi noe mer for bilen. La oss 10K. Da koster UP oppgraderingen i realiteten kun 20K.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Cobra

Sitat fra: HelectriC på tor 08. mar 2018, kl. 21:41
Hvordan ser bilen ut i profil med nye fangeren? På noen av bildene ser det ut som som panseret ligger veldig langt bak fangeren og det blir som en «hylle» under «T»?

Den får litt underbitt, men det er kun synlig fra 90 grader. Tesla sitt facelift-panser er lengre enn det gamle.
Siden vi ikke bytter panser er det ikke noe å gjøre med dette.
Synes allikevel de har løst det så godt det lar seg gjøre!

Underbitt:
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Ikke synlig ved litt vinkel:

UP front fascia VS Tesla facelift (orange er UP sin):

Stig O

Ser flere har carbon ramme rundt grillen. Kommer den slik, eller er det bare noen som har foliert den?
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Cobra

Sitat fra: Stig O på tor 08. mar 2018, kl. 19:28
Er det noen på forumet med pearl white som har oppgradert, og hvordan stemte i så fall fargen med den orginale?

Fant et bilde av en bil med Pearl White.
Denne er lakkert i Norge.
Se annet svar lengre opp.

Cobra

Sitat fra: Stig O på fre 09. mar 2018, kl. 12:04
Ser flere har carbon ramme rundt grillen. Kommer den slik, eller er det bare noen som har foliert den?

Kan bestilles mot tillegg på ca $700...
Se bestillingssiden deres:

https://unpluggedperformance.com/product/unplugged-performance-refresh-front-fascia-system

Stig O

Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

jkirkebo

Sitat fra: Nuvolari på fre 09. mar 2018, kl. 10:31
Når det er sagt så koster ikke en UP oppgraderingen av fronten 30K. Vi må huske ved et salg av bil med UP front får vi noe mer for bilen. La oss 10K. Da koster UP oppgraderingen i realiteten kun 20K.

Øh, når har man noensinne fått _mer_ betalt for biler med uoriginale stylingpakker? Mitt inntrykk er at det med svært få unntak trekker prisen ned, ikke opp. Skal du få noe ekstra må du vært svært heldig med å treffe akkurat riktig kjøper tror jeg.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Cobra

Sitat fra: jkirkebo på fre 09. mar 2018, kl. 12:50

Øh, når har man noensinne fått _mer_ betalt for biler med uoriginale stylingpakker? Mitt inntrykk er at det med svært få unntak trekker prisen ned, ikke opp. Skal du få noe ekstra må du vært svært heldig med å treffe akkurat riktig kjøper tror jeg.

Er vel øyet som ser det!
Jeg hadde glatt betalt 20K mer for en bil med oppdatert front da jeg kjøpte min brukt.

Har aldri likt fronten med nosecone.
Gir meg assosiasjoner til Ford sin sene 90-talls Scorpio, som var den styggeste bilen jeg visste om da.
Men hver sin smak.

Trenger ikke kvitte seg med originalfangeren heller. Ved et salg kan kjøper selv velge hva han vil ha.
Tror det alltid vil være lett å selge en UP-fanger brukt.

Boomerang

Sitat fra: jkirkebo på fre 09. mar 2018, kl. 12:50

Forsåvidt enig, men med tanke på at jeg enda har til gode å treffe noen som liker fronten på pre-facelift Model S så tror jeg at denne oppgraderingen er til det positive. Spesielt med tanke på at du oppgraderer bilen til et utseende som er til forveksling lik Teslas egen oppdatering og ikke noe 90-talls japse-spoiler-giga-plast..

pwb

Sitat fra: Cobra på fre 09. mar 2018, kl. 12:58

Gir meg assosiasjoner til Ford sin sene 90-talls Scorpio, som var den styggeste bilen jeg visste om da.
Men hver sin smak.

Det nevnte jeg ganske tidlig, sa vel også at det var sikkert hans som jobbet hos Ford som hadde fått jobb hos Tesla. Fikk noen teite svar tilbake.

noto

30k for at bilen skal fremstå *litt* annerledes kosmetisk? Uten at det sannsynligvis øker bilens markedsverdi. Og når enda nyere facelift kommer blir denne mellom to stoler, hverken ny eller original. Ikke for meg i hvert fall.

HelectriC

Sitat fra: noto på fre 09. mar 2018, kl. 17:29
30k for at bilen skal fremstå *litt* annerledes kosmetisk? Uten at det sannsynligvis øker bilens markedsverdi. Og når enda nyere facelift kommer blir denne mellom to stoler, hverken ny eller original. Ikke for meg i hvert fall.

Det jo helt ok at det ikke er noe for deg, men denne tråden er vel fremst for de som faktisk ER interessert i slikt?
ioniq 5

Boomerang

Sitat fra: noto på fre 09. mar 2018, kl. 17:29

Jeg har heller ikke råd til ny front dessverre..  ;D

BMW850

Sitat fra: Megleren på tor 08. mar 2018, kl. 09:52
BMW850, kjører du rundt med skilter på dashbordet til vanlig?

Synes dette var mye finere enn facelift bilene faktisk.

Nei, nå har jeg lagt det i frunken
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA