Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nyheter om EQC

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), fredag 02. mars 2018, klokken 08:51

« forrige - neste »

chargedup

Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 22. september 2018, klokken 11:02

Vet vi noe om det? Den ser mye "sleekere" it enn e-tron(0,28) og MB har en spisskompetanse på aerodynamikk som er ganske betydelig. De lager blant annet MB A-klasse sedan som har lavest luftmotstand for serieproduserte biler sammen med BMW 520d ED. (0,22}
Nei, kun jeg som tipper etter å ha sett bilen på bilder.
Jeg tviler ikke på at mercedes er flinke med aero. De har helt sikkert fått lav luftmotstand i forhold til GLC (0,31 i cd) og EQC kan være bedre enn både Audi og Jaguar, men linjene er ikke akkurat dråpeformet i forhold til model x med sine 0,25 i cd (som jeg hater utseende på).
Nå har vel cda mest å si for forbruket da cd ganges med frontareal for å få cda. Jeg har ikke jeg sett cda tall fra bilprodusentene på noen av elbilene jeg har vært interessert i før, så da får man gå ut ifra at cd verdier gir en pekepinn.
Enn så lenge får man dessverre bare tippe på WLTP da noen bilprodusenter synes det er nok å oppgi "over xxx i NEDC" ved lansering etter at WLTP har blitt innført i EU.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

4Matic Fanatic

Det ble veldig stille her - er det i påvente av mere nytt om bilen eller sitter flere med samme følelse som meg, at dette ikke ble det vi håpet på?

bergen77

Vanskelig å ta stilling til så lenge pris er ukjent. Bilen er fin den, er litt skeptisk til bagasjerommets størrelse. Er det tilsvarende GLC i volum og dimmensjoner?

4Matic Fanatic

Sitat fra: bergen77 på lørdag 29. september 2018, klokken 11:33
Vanskelig å ta stilling til så lenge pris er ukjent. Bilen er fin den, er litt skeptisk til bagasjerommets størrelse. Er det tilsvarende GLC i volum og dimmensjoner?
Det meste er vel tilsvarende GLC, til og med mellomakseltunnelen har de jo fått med.

Stikkkontakt

Sitat fra: bergen77 på lørdag 29. september 2018, klokken 11:33
Vanskelig å ta stilling til så lenge pris er ukjent. Bilen er fin den, er litt skeptisk til bagasjerommets størrelse. Er det tilsvarende GLC i volum og dimmensjoner?

Den er vel noe lengre enn GLC. Usikker hvor de centimetrene ee fordelt.

Counterpointer

Sitat fra: 4Matic Fanatic på lørdag 29. september 2018, klokken 11:15
Det ble veldig stille her - er det i påvente av mere nytt om bilen eller sitter flere med samme følelse som meg, at dette ikke ble det vi håpet på?
Mest det siste

Pingle

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 29. september 2018, klokken 23:38
Sitat fra: 4Matic Fanatic på lørdag 29. september 2018, klokken 11:15
Det ble veldig stille her - er det i påvente av mere nytt om bilen eller sitter flere med samme følelse som meg, at dette ikke ble det vi håpet på?
Mest det siste
For min del følelsen av at det var mye skrik og lite ull. Eller litt tidlig spretting av champagne.
Og at dette både mtp batteri og bagasjerom var etron minus moms.

Men for all del ikke bare negativt, jeg oppdaget en eqe som kan være grei mtp størrelse.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

bergen77

Ut fra videoene av e-tron og EQC har jeg problemer med å se hvem som er størst. Noen som vet? Ser da vekk i fra oppbevaringsplassen e-tron har under panseret.

rmrsr

Sitat fra: bergen77 på søndag 30. september 2018, klokken 13:43
Ut fra videoene av e-tron og EQC har jeg problemer med å se hvem som er størst. Noen som vet? Ser da vekk i fra oppbevaringsplassen e-tron har under panseret.

Jeg så EQC Live i Stockholm, den er ikke kjempestor bak... Ca. GLC+.

Er selv en av de som har gått over til eTron etter avdukingen, skuffende fra MB!

Pingle

Sitat fra: rmrsr på søndag 30. september 2018, klokken 15:12
Sitat fra: bergen77 på søndag 30. september 2018, klokken 13:43
Ut fra videoene av e-tron og EQC har jeg problemer med å se hvem som er størst. Noen som vet? Ser da vekk i fra oppbevaringsplassen e-tron har under panseret.

Jeg så EQC Live i Stockholm, den er ikke kjempestor bak... Ca. GLC+.
Godt øyemål
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

4Matic Fanatic

Sitat fra: bergen77 på søndag 30. september 2018, klokken 13:43
Ut fra videoene av e-tron og EQC har jeg problemer med å se hvem som er størst.
Noen som vet?
e-Tron er vesentlig større utvendig ihvertfall, 490 vs 476.

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=50623


Crown

Sitat fra: rmrsr på søndag 30. september 2018, klokken 15:12
Sitat fra: bergen77 på søndag 30. september 2018, klokken 13:43
Ut fra videoene av e-tron og EQC har jeg problemer med å se hvem som er størst. Noen som vet? Ser da vekk i fra oppbevaringsplassen e-tron har under panseret.

Jeg så EQC Live i Stockholm, den er ikke kjempestor bak... Ca. GLC+.

Er selv en av de som har gått over til eTron etter avdukingen, skuffende fra MB!

Das beste oder nichts - de burde jo gått for nichts nå egentlig :-D
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Pingle

#162
Sitat fra: 4Matic Fanatic på søndag 30. september 2018, klokken 17:23
Sitat fra: bergen77 på søndag 30. september 2018, klokken 13:43
Ut fra videoene av e-tron og EQC har jeg problemer med å se hvem som er størst.
Noen som vet?
e-Tron er vesentlig større utvendig ihvertfall, 490 vs 476.

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=50623
Og eqc 6 cm smalere med samme høyde enn etron. Vet ikke om det er med vanlig eller speilkamera.
Isolert sett ville ikke noen få cm forskjell i ytre mål ha mye å si, jf ipace vs etron, der sistnevnte er betydelig lengre, mens innvendig plass skal være relativt lik.
Her er det 100l + forskjell i frunk i forskjell i bagasjeplass.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

bergen77

Bagasjeplass er helt klart viktig. Det er ofte det som avgjør hvilken bil vi velger for dagen (har selvsagt en diesel vinner klar som alltid klarer oppgavene). Om elbilen skal fungere på mer enn dagsturer er plass viktig, det samme gjelder rails på taket som muligjør takboks. Er det noen av disse konkurentene som ikke kan bruke takboksforresten?

Ellers så ser jeg Audi går i fotsporene til Tesla angående fancy skjerm, EQC sin løsning virker nesten kjedelig ut sammenlignet med e-tron sin trippel skjerm. Hvor viktig det er kan nok diskuteres men det ser nå iallefall imponerende ut ut fra videoene. Spørs om ikke man bør sammenligne GLC og E-tron når E-tron kommer i butikkene. Blir spennende å lese om e-tron i oktober når uavhengige får låne den.

Megaoctane

2 ting som irriterer meg med EQC. Lade punkt på feil side. Hvordan skal jeg lade denne bilen i garasjen?
Hvorfor opphøyet gulv i midten bak?
Hele greia med elektriske biler er jo flatt gulv og stor plass innvendig.

Er ikke lenger like Brand lojal som jeg var før. Så pengene går til det premiummerket (<>Tesla) som gir meg mest for pengene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA