Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjapp oppdatering for uinnvidde

Startet av Touring, mandag 26. februar 2018, klokken 11:14

« forrige - neste »

Mc_Herreington

#15
Var jeg som sjekket det mot Velar. Tror det endte på 370k i sammenlignbart utstyr. Da har jo også Velar noe utstyr standard, men sannsynligvis ikke så mye som i-pace ( elbiler har vanligvis mer utstyr standard ).
Det som virkelig dro opp var felger og windsor skinn ( mente skinnpakken alene kostet rundt 80-90k :) ).

Personlig så tror jeg de 3 startpakkene som er nå er bra valuta, og når det vanlige salget av I-pace starter så vil tilsvarende utstyrnivå være vesentlig dyrere
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

Stikkkontakt

Sitat fra: Mc_Herreington på onsdag 28. februar 2018, klokken 11:31
Var jeg som sjekket det mot Velar. Tror det endte på 370k i sammenlignbart utstyr. Da har jo også Velar noe utstyr standard, men sannsynligvis ikke så mye som i-pace ( elbiler har vanligvis mer utstyr standard ).
Det som virkelig dro opp var felger og windsor skinn ( mente skinnpakken alene kostet rundt 80-90k :) ).

Personlig så tror jeg de 3 startpakkene som er nå er bra valuta, og når det vanlige salget av I-pace starter så vil tilsvarende utstyrnivå være vesentlig dyrere

Listepris på en utstilt F-Pace med 180 hk diesel hos forhandler var 1.080.000. Den hadde mindre utstyr enn i-Pace HSE FE

Mc_Herreington

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 28. februar 2018, klokken 11:40
Sitat fra: Mc_Herreington på onsdag 28. februar 2018, klokken 11:31
Var jeg som sjekket det mot Velar. Tror det endte på 370k i sammenlignbart utstyr. Da har jo også Velar noe utstyr standard, men sannsynligvis ikke så mye som i-pace ( elbiler har vanligvis mer utstyr standard ).
Det som virkelig dro opp var felger og windsor skinn ( mente skinnpakken alene kostet rundt 80-90k :) ).

Personlig så tror jeg de 3 startpakkene som er nå er bra valuta, og når det vanlige salget av I-pace starter så vil tilsvarende utstyrnivå være vesentlig dyrere

Listepris på en utstilt F-Pace med 180 hk diesel hos forhandler var 1.080.000. Den hadde mindre utstyr enn i-Pace HSE FE

Den har vel en startpris på 700k :)
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

Stikkkontakt


Counterpointer

Sitat fra: Krabbe 2 på tirsdag 27. februar 2018, klokken 23:32
Ja, er klar over S-varianten som kommer senere. Men utstyret som er i HSE  varianten frister. Tenker det blir en bil som jeg vil beholde i 5 år + (vanskelig å vite for det kommer mye spennende på EL-fronten) men da er det litt kjipt å kjøpe en ribbet bil (selv om den sikkert er mer en nok bra nok)
Det er blitt sagt at både panotak og luftfjæring blir tatt vekk fra HSE når det ikke er «launch ed».

De har utstyrt dem godt fra starten, det vil nok koste mer etterhvert.
Hud på HSE koster 5000kr tilsvarende koster 13 på F-Pace.

HelectriC

Det er riktig, opsjoner som er standard på HSE launch, men ikke på non-launch er:
- kaldt vær pakke (frontvindu med varmetråder, oppvarmet ratt, oppvarmet spylerdyser)
-luftfjæring
-panorama tak
-sotede vinduer fra B-stolpe
-tåkelys foran
-stoffmatter
ioniq 5

Stikkkontakt

Sitat fra: HelectriC på onsdag 28. februar 2018, klokken 22:14
Det er riktig, opsjoner som er standard på HSE launch, men ikke på non-launch er:
- kaldt vær pakke (frontvindu med varmetråder, oppvarmet ratt, oppvarmet spylerdyser)
-luftfjæring
-panorama tak
-sotede vinduer fra B-stolpe
-tåkelys foran
-stoffmatter

Det er vel fort 50-60000 kr i options der med JLRs prisregime på ekstrautstyr?

Krabbe 2

Er det offisielt at fristen for å tegne kontrakt er 15 Mars og ikke 1 mars som det tidligere var nevnt? (Sendte en mail til forhandler om dette, men har ikke fått svar) Sikkert opptatt med å skrive kontrakter eller på tur til Genève ;)
2017 e-Golf Exclusive sort. Januar 2017.
2018: På jakt etter bil nummer 1

dsi

Sitat fra: Krabbe 2 på torsdag 01. mars 2018, klokken 00:08
Er det offisielt at fristen for å tegne kontrakt er 15 Mars og ikke 1 mars som det tidligere var nevnt? (Sendte en mail til forhandler om dette, men har ikke fått svar) Sikkert opptatt med å skrive kontrakter eller på tur til Genève ;)
Har fått bekreftet fra forhandler at den er flyttet til 15. Mars

Touring

Hva vil den 15 mars fristen si i praksis? Hva skjer hvis man signerer par dager etterpå? Tror Audien presenteres rundt  den 15. Mars, vil få med meg den først før jeg bestemmer meg.

Tellus

Signerer du senest 15. mars får du en av bilene som allerede er allokert til Norge og du får levering i år. Signerer du etter kan du ikke regne med å få en av bilene som er allokert til Norge. Dvs at du står i kø sammen med resten av verden som signerer samtidig med deg. Det vil fort bety du vil komme etter alle de som forventes signere i perioden 1-15 mars utenfor Norge. Med andre ord kan du ikke regne med å få bilen i år.

Stikkkontakt

Ser på tyskspråklige forum at Jaguar i Sveits opplyser at "Second edition" kommer midt 2019 og får 3-fase lading. Om det blir 11 eller 22 kw opplyses ikke.

Touring

Har satt meg på infolista til Jaguar forrige uke, men ikke fått noe annen info fra de en 'takkebrevet' så blir derfor litt spørsmål til dere. Hva er depositumet hvis jeg setter meg på lista nå? Og evt hvis jeg skriver kontrakt?  Kontrakt gjøres på nettet eller må jeg fysisk oppsøke en forhandler?

Tellus

Så vidt jeg har forstått har de stengt muligheten for å deponere.
Hvis du har bestemt deg for bilen så ville jeg fysisk møtt opp og bestilt bilen av forhander. Tipper du da får en bilene allokert til Norge.

Vind

Sitat fra: Touring på torsdag 01. mars 2018, klokken 09:23
Har satt meg på infolista til Jaguar forrige uke, men ikke fått noe annen info fra de en 'takkebrevet' så blir derfor litt spørsmål til dere. Hva er depositumet hvis jeg setter meg på lista nå? Og evt hvis jeg skriver kontrakt?  Kontrakt gjøres på nettet eller må jeg fysisk oppsøke en forhandler?
De stengte for depositum/ reservering i midten av februar.  Jeg ville ringt en forhandler og snakket med dem, men den offisielle kommentaren er at de starter med "vanlige" bestillinger fra 15/3
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA