Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Understellsbehandling inkludert i nybilkjøp. Kvalitet?

Startet av meitran, tirsdag 20. februar 2018, klokken 23:48

« forrige - neste »

meitran

Alle biler blir etter det jeg har forstått tectylbehandlet i Drammen før de sendes ut til forhandler.
Det jeg lurer på, er hvor grundig denne jobben blir gjort. Blir det behandlet under deksler og i kanaler?
Kjører i saltsørpe hele vinteren og er nøye når det kommer til bilhold. Vurderer derfor å heller behandle bilen gjennom et lokalt servicesenter om jobben fra forhandler ikke holder mål. Erfaringer?

Carl Anton Stenling

Vanligvis er denne "understellsbehandlingen" i Drammen bare overfladisk. Bør kjøre bilen direkte til noen som gjør en grundigere jobb. Jeg valgte å dra til Kampen Antirustsenter som har fått gode skussmål.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

meitran

Da var det som jeg tenkte  ::) Får høre med forhandler om de ikke kan ta full behandling når den første er til behandling i Drammen. Hvis ikke vurderer jeg Dinitrol. FInnes jo så mye forskjellig :S

Carl Anton Stenling

Var en på forumet her som hadde insideinformasjon om behandlingen i Drammen. Alt skulle visstnok gå veldig raskt slik at jeg tviler på at man kan stole på at de gjør en god jobb selv om de tar betalt for ekstra grundig behandling. Et lokalt understellsverksted med godt rennomé er nok sikrest.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Bjoris

Fare for at dette er harelabb, men bedre enn ingenting sikkert.

Jeg har solgt to, to år gml Leaf nå og kjøper av den ene kom tilbake og sier det er rust under motoren:( Ikke vet jeg, men vet bilen skulle inn annet hvert år for oppdatering av denne antirust behandlingen så heldigvis sa jeg fra om det!

artanis

Sitat fra: Carl Anton Stenling på tirsdag 20. februar 2018, klokken 23:50
Vanligvis er denne "understellsbehandlingen" i Drammen bare overfladisk. Bør kjøre bilen direkte til noen som gjør en grundigere jobb. Jeg valgte å dra til Kampen Antirustsenter som har fått gode skussmål.

Hvor mye kostet det hos kampen?

Bombus

2018 Nissan Leaf

Beckern


Carl Anton Stenling

Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA