Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

EV Oslo er forhandler for Tazzari, Tante Paula, PDT og ZAP

Startet av EV-O, tirsdag 12. juli 2011, klokken 10:04

« forrige - neste »

elektrolux

Du har nok mye rett i det. 

Er fristet til å ta med Think Classic på listen min:

Enkel og grei "evighets" maskin bygget for å vare. Desverre med noen programeringsfeil på batteristyringen som gjør at den har appetitt på NiCd celler. Opprinnlig var det meningen at en skulle kunne bytte batteri etter ca 10 år/100000. Omtrent på 10 års dagen parrerer VD med egen regel som forbyr bytte av batterikjemi, samtidig som tilgangen på NiCd er dyr og dårlig. Dermed blir stadig flere av disse nasjonalsymbolene parkert i sin beste alder.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

cra

Kom hjem fra sverige for noen timer siden, og så noen slike epatraktorer der borte. Stort sett identiske med vanlige biler, med den forskjellen at de hadde varseltrekant bakpå (som alle andre skategående kjøretøyer som f.eks traktorer, slåmaskiner osv), og en toppfart på 35-40 km/h. Genialt å la ungdommen venne seg til å kjøre "vanlig bil" i sakte fart, i stedet for slik det er nå; de holdes tilbake på startstreken til de fyller 18, og så er det rett i biler med 200+ i toppfart. Og som electrolux sier; hva med alt ungdommen lærer av å mekke på bilen sin? Tenk deg å kunne lage seg en elektrisk epatraktor! Så en svær amerikaner (pickup) av et slag som var gjort om til epatraktor. Tenk hvor mye batteri det må være plass til i en slik, og hvor greit det må være å lage når den ikke skal trenge å gå mer enn 35 km/h?

Og segway er et kapittel for seg! Latterlig å forby det før de i det heletatt kan prøves! La slike nyvinninger være tillatt som default, og kom heller med restriksjoner, påbud og evt. totatforbud hvis det viser seg at de fleste som kjører slike skader seg alvorlig. Sånn sett burde vel sykkel og bil vært forbudt for lengs.  >:(
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA