Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Grave ned rør/ledning?

Startet av lirekassa, fredag 09. februar 2018, klokken 13:07

« forrige - neste »

lirekassa

Bor i inneklemt rekkehus ved kommunal vei med fortau, og antar at svaret på denne problemstillingen er nei, men:

Har man noen mulighet til å få godkjent søknad på å legge ned et rør hvor man kan trekke kabel gjennom til lading? Kabelen vil da ikke være til sjenanse for gående og eller ikke andre parkerte biler.

Hvilke andre alternativer har man eventuelt? I ferd med å få litt kalde føtter hvis jeg må basere hele det fremtidige elbil-holdet på offentlig- og hurtiglading.

Øystein16

Sitat fra: lirekassa på fredag 09. februar 2018, klokken 13:07
Bor i inneklemt rekkehus ved kommunal vei med fortau, og antar at svaret på denne problemstillingen er nei, men:

Har man noen mulighet til å få godkjent søknad på å legge ned et rør hvor man kan trekke kabel gjennom til lading? Kabelen vil da ikke være til sjenanse for gående og eller ikke andre parkerte biler.

Hvilke andre alternativer har man?

Ring kommunen og spør, eller aller helst lag ei skisse og forklar kva du tenkjer og send det via epost.

lirekassa

Takk, det er Oslo kommune, så sender dem en henvendelse og ser hvordan det går :)

Jon65

Tenker du da på et rør med såpass stor dimensjon at du trekker ut hele kabelen når du ikke lader slik at bare røret ligger der? Evt med en snor igjen som hjelper deg med å trekke ladekabelen inn igjen neste gang du skal lade? Jeg vil kanskje tro det er lettere å få aksept for enn en løsning der det ligger en kabel fast.

Og du bør nok sørge for at røret ligger med fall slik at det ikke samler deg vann i røret som fryser til is.

Lykke til!

lirekassa

Ja, tenker at det ikke skal ligge ledning der permanent, men at jeg trekker den ut igjen for hver gang. Sikkert lurt, at det er litt fall, ja!  :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA