Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris!

Startet av Hammerholt, onsdag 07. februar 2018, klokken 19:05

« forrige - neste »

daktari

Audi (vag) sine motoringeniører har ligget langt foran på manipulering av forbrukstall hvertfall.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Oddaa

2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Counterpointer

Sitat fra: daktari på torsdag 15. mars 2018, klokken 20:31
Her inne er 2 myter servert, en meget overraskende pris og levering i høst. I dag ble begge tilbakevist, så får vi se til jul hva Møller faktisk gjør med prisen.
La merke til på Facebook i dag at markedssjef Rognlien ikke lengre sier han gleder seg til å fortelle den norske prisen ......

Lansering er jo i August så det er vel først da vi egentlig får vite mer.

Espen W

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 15. mars 2018, klokken 22:48
Sitat fra: daktari på torsdag 15. mars 2018, klokken 20:31
Her inne er 2 myter servert, en meget overraskende pris og levering i høst. I dag ble begge tilbakevist, så får vi se til jul hva Møller faktisk gjør med prisen.
La merke til på Facebook i dag at markedssjef Rognlien ikke lengre sier han gleder seg til å fortelle den norske prisen ......


Jepp, tror en del hos Møller lenge ble forespeilet en litt annen pris. Det var ikke måte på hvor gledelig overrasket vi ville bli (ifølge en del kilder i systemet). Tror det har kommet på en relativt overraskende prisøkning fra tyskerne rimelig nylig.

Trond.m

Det er heller ikke utenkelig at de har oppgitt en høyere pris nå for å motvirke at mange avventer kjøp av de modellene de faktisk kan levere. Så kan de overraske konkurrentene og kundene med en lavere pris når de er klare til å levere. Siden vi heller ikke kjenner til om 80.000 euro er innstegspris eller pris på en velutstyrt utgave, så kan vi ikke trekke noen konklusjoner. Det blir uansett ren gjetting uten annen verdi enn at vi har noe å holde på med fram til høsten  ;)

Pingle

Så, da venter vi til over sommeren for å få vite spesifikasjoner, desember til å prøvesitte bilen og kanskje til og med få ta i rattet, samt få vite pris per utstyrsnivå, og et sted mellom der vil vel Møller ha oss til å bestille.
Og kjerringa holder en knapp på ipace.
Det er en overdrivelse å si at jeg er sjeleglad for kølappen min for etron.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

jamez

Ikke usannsynlig at 60k eller 66k euro som ble nevnt før også var det møller håpte på.
Tror faktisk forskjellen på 14-20k euro vil utgjøre en betydelig reduksjon i salget.
Men med mengden oppmerksomhet lille Norges 3700 reservasjoner har fått er det ikke sikkert de bryr seg så hardt om hjemmemarked. I Norge kommer de til å få solgt bra uansett. Svært få vil nok kjøpe ny a6, q5 eller q7 her neste år.
Men kanskje fler vil sitte på gjerdet eller gå for alternativ. Får i det minste håpe 80k euro er en svært godt utstyrt bil. Minst tilsvarende q7 e-tron.

Crown

Vi vet egentlig ikke mer nå enn før, all den tid vi ikke vet utstyret. Det kan i kjent VAG-stil være en bil uten ratt og pedaler, eller så kan det være en bil med "alt" og det eneste tilvalgsutstyret er hudflettet interiør, og laserlys. Hvor stor er en fisk?
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Bsv

Med tanke på levering i 2019 og usikkerheten rundt "teslaskatten" kan det vel gjerne være like greit å avvente bestilling til statsbudsjettet er klart.

Pingle

600k er nok realistisk, om euroen kryper ned mot 9.
Jf 5 % styrking av kronekurs siden januar, og mer av det samme kan ventes med renteheving.
Likevel: Vag har en tendens til å legge en skrapet modell i bunnen, og så kjøper vi utstyr for 100-200k (skoda-audi, der utstyret er dyrere i Audi) for å få en "brukbar familiebil" - ev en vi regner med å kunne selge lett.
Det beste med at Audi/ Møller holder kortene så tett, er at vi kan håpe at vi får vite mer om hva andre merker faktisk kommer med i 2019, før vi bestiller noe som uansett ikke kommer før neste år.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Pingle

Forøvrig mistenker jeg at Møller bruker fluepapireffekten: Audi, elbilavgift, pent konsept, bra rekkevidde, sprek og romslig bil, håp om ladestasjoner, "overraskende hyggelig pris" og så: 4000 fluer kan ikke ta feil (men det er ikke bare de feteste rettene som tiltrekker dem).
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Stikkkontakt

Sitat fra: TM på fredag 16. mars 2018, klokken 08:18
Det er heller ikke utenkelig at de har oppgitt en høyere pris nå for å motvirke at mange avventer kjøp av de modellene de faktisk kan levere. Så kan de overraske konkurrentene og kundene med en lavere pris når de er klare til å levere. Siden vi heller ikke kjenner til om 80.000 euro er innstegspris eller pris på en velutstyrt utgave, så kan vi ikke trekke noen konklusjoner. Det blir uansett ren gjetting uten annen verdi enn at vi har noe å holde på med fram til høsten  ;)

Det vi vet er at 80.000 euro er prisen for 95kwh. En eventuell 70kwh kan meget mulig harmonere med tidligere annonsert pris på 66.000 Euro. Både 66.000 og 80.000 stemmer bra med 25.000 euro billigere enn Model X. Slik Audi har sagt.

vrom

Nå er vel diesel litt "out of favour" i Tyskland også, ihvertfall i enkelte storbyer..
Så kanskje Audi ikke trenger å selge disse så rimelig som tidligere antatt ?

Prisen er vel omtrent som forventet, en godt utstyrt Etron vil kanskje koste 100k mindre enn TMS 100d med "alt", dvs rundt 800k ? Sikkert mulig å specce en Etron så den blir dyrere enn TSM også, om jeg kjenner Audi rett

Crown

Fra artikkel i siste Auto-Bild (hentet fra e-Tron facebookgruppen). Stemmer dette så vil det jo bli mulig å slippe unna godt ned på 500-tallet, selv om jeg synes det høres rart ut med en RWD Audi.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Inge__1976

Jeg ble positivt overrasket over prisen. Hadde fryktet den skulle bli betydelig høyere. Og det gjelder mange andre jeg har snakket med også. Så for mange så har Møller sine ord i behold.

Men klart at dere som forventet at man skulle få en Audi til prisen av en billig japse, ble sikkert ikke så positivt overrasket. Men dere er nok uansett ikke i målgruppen til Audi heller.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA