Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris!

Startet av Hammerholt, onsdag 07. februar 2018, klokken 19:05

« forrige - neste »

daktari

Jeg tippet 720k nok (u.mva.).

Tenker det er naturlig å se på utstyret til Q7 e-tron hybrid som vel har noe mer utstyr enn vanlig Q7(?)og forøvrig koster € 83k. Som standard har man cruisekontroll, ryggesensor bak, alufelg, navigasjon (inkl oppdatering 3 mndr), virtual cockpit,  stålfjærer, elektrisk bakluke, avblendbart speil, cruisekontroll, skinnesystem og bagasjeromslokk og -nett, 3-sone klima, sentrallås og el.speil, bluetooth, multifunksjonsratt.

Typiske tilvalg man vil vurdere er vel skinnseter, komfort- /sportsseter, elektrisk justerbare seter, luftfjæring, ryggekamera, park-sensor foran, panoramatak, park-assistent, radarcruise, "autopilot", DAB, nøkkelløs, garasjeportåpner, hengerfeste, heftigere felger, ambientbelysning, og masse mer.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

thomanie

e-Golf har samme prispolitikk, så det høres ganske sannsynlig ut IMHO at det blir en "greit" utstyrt basismodell, med endel nødvendigheter på opsjonslista.

eGolf tilsvarer en Highline fossil utstyrsvariant i utgangspunktet, som dermed har det aller meste av utstyret "alle" vil/må/skal ha - med relativt begrensede tilvalg som skinnseter, ambiente belysning, innsvingbare speil, Dynaudio, parkeringsassistent, og andre modellspesifikke opsjoner.

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

Svolar


Så omtrent som jaguar, men en kan håpe på litt mer "nødvendig" utstyr i bunnen.
Noe som vil gjøre bilen rimeligere siden den er en større bil en jaggen og jaggen trenger mer utstyr for å bli "kjørbar"

Espen W

#513
Sitat fra: Vegar Beider på torsdag 15. mars 2018, klokken 12:35
Sitat fra: Espen W på torsdag 15. mars 2018, klokken 11:57
I-Pace er strategisk priset til 599.
Modell 3 med 4WD og hengerfeste skal vel koste godt under 400K.

Porsche Mission E med 4wd, 600hk og reell (dvs ikke Tesla tall med 0-96 og rollout) 0-100 på under 3.5s.
Pluss: den kommer med egen drone :)
Mission E skal starte på et sted mellom $75K og 85K, mao mellom 580 og 660 tusen NOK med dagens kurs.

Har betalt deposium på e-tron, men jeg venter på Porschen tror jeg, for det ligger nå an til 2019 levering på begge.

Beklager å frata deg illusjonene her, men det du sier om Porshce kan umulig stemme.

For det første er det snakk om to Porscher, begge er i konseptstadiet. Den første er Mission E, den neste er Mission E Sport Turismo. Sistnevnte har en kul video (animasjon) med en drone. Det kommer garantert ikke som ekstrautstyr, det er en en kul gimmick i en tegnefilm, ok?
Prisen du nevner er helt på vidda, bare tull. Det sier seg selv at en Porsche med 600 hester kommer til å koste mye mer enn en mellomstor Audi SUV. Tenk prisnivået på Tesla S P100DL, mer eller mindre. Startpris 990.000,-, så kan du i vanlig Porsche-ånd legge på 500 til i utstyr.

Ja, så var det levering. Mission E kommer kanskje i 2019 (2020 i praksis). Sport Turismo året etter. Det er to år etter e-tron.

Porsche sjefen selv sier $85K startpris for Mission E:
https://insideevs.com/porsche-ceo-mission-e-price-85000/

Mens det snakkes om $75K her i enda ferskere rapporter:
http://nordic.businessinsider.com/porsches-stunning-tesla-rival-may-be-cheaper-than-expected-2017-12?r=US&IR=T
https://electrek.co/2017/12/28/porsche-mission-e-price-performance/
https://www.autoblog.com/2017/12/28/porsche-mission-e-electric-sedan-models/
https://www.express.co.uk/life-style/cars/897746/Porsche-Mission-E-price-specs-release-date-Tesla-Model-S-rival

Drone: Kanskje ikke i første modellserie, men sannsynligvis etterhvert (samarbeid med DJI?):
https://www.topgear.com/car-news/geneva-motor-show/porsche-reveals-its-mission-e-cross-turismo-concept

samotholt

Akkurat, da ble vel prisen omtrent som Q7 e-tron (82' euro). Utstyr blir vel fort noenlunde det samme. Mao. blir det ikke noe 500-tall i prisen uten at man begynner å justere valuta rimelig mye.

Om jeg hadde vært like bastant som andre på forumet så kunne jeg sagt - "I told you so" - men det gjør jeg selvsagt ikke  ;)
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

trd-73

Prisen er vel som forventet, bortsett fra at jeg ikke skjønner hvorfor Audi Norge mente vi skulle bli så positivt overasket jmf tidligere uttalelser.

Espen W

#516
Sitat fra: trd-73 på torsdag 15. mars 2018, klokken 19:04
Prisen er vel som forventet, bortsett fra at jeg ikke skjønner hvorfor Audi Norge mente vi skulle bli så positivt overasket jmf tidligere uttalelser.

Godt poeng. Prisen er akseptabel (om det ikke er utgave med mindre effekt og ribbet), men ikke en ''sjeleglad jeg har reservert'' type pris. Blir dog spennede å se hva de gjør i Norge. Rimeligste I-Pace utgave er priset mer aggressivt vs. de to andre utgavene i Norge enn i utlandet, for å få prisen ned på strategiske 599K.

Stikkkontakt

Sitat fra: trd-73 på torsdag 15. mars 2018, klokken 19:04
Prisen er vel som forventet, bortsett fra at jeg ikke skjønner hvorfor Audi Norge mente vi skulle bli så positivt overasket jmf tidligere uttalelser.

En pris på litt over 600 for en svær Audi med 95kwh batteri er rimelig. Ihvertfall sammenlignet med Tesla 100d.

Inge__1976

Altså.. vi snakker om en høyteknologisk Audi elbil her med 95kwh batteri. Jeg tror det er for mange her som er vant til å kjøre billigere biler eller overprisede Tesla. 80 000 Euro var for meg omtrent som ventet, men jeg fryktet at den skulle bli betydelig dyrere mtp hva slags bil vi faktisk snakker om her. Med andre ord en positiv overraskelse.

daktari

Audi har alt å tjene på at folk ikke kjøper andre biler og dermed blåser de opp forventningene. De er kommer et halvt år  senere på markedet.

Her inne er 2 myter servert, en meget overraskende pris og levering i høst. I dag ble begge tilbakevist, så får vi se til jul hva Møller faktisk gjør med prisen.

Q7 hybrid til €82k mangler utstyr for en god del titusen for en bil i den prisklassen, og at e-tron kryper under den prisen med mer utstyr tviler jeg sterkt på.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Svolar

Hvordan skal de få solgt denne bilen i Tyskland?

Med 80k vil jo pølsefritz ta en diesel q5(50k) eller q7(60k) i 99% av tilfellene. Det er ett eller annet som skurrer her med en produksjonstakt på 70-80k biler i året.

Enten så er det en melke-Norge-pris først før en senker prisen ala det Jaguar har lagt seg på for å få volum, eller så er det noe annet jeg ikke har fått med meg.

GreenBeHH

Bare så jeg har sagt to ting, 1: har bestilt Jaguar I-Pace.. 2: jeg tror at Audi e-tron blir en bedre bil for de som trenger en ren SUV.  Det ser nå ut som om at det blir slik jeg trodde, bilene blir omtrent likt priset.  Jeg kikket litt på priser i Nederland og ser at grunnprisen på begge bilene er like. Så midt tips til dere er at dere får en greit utstyrt Audi E-tron fra 690.000,-.  Så må nok dere også legge til litt unødvendig utstyr og havner godt over 700-tallet 8)
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

samotholt

Sitat fra: Inge__1976 på torsdag 15. mars 2018, klokken 19:56
Altså.. vi snakker om en høyteknologisk Audi elbil her med 95kwh batteri. Jeg tror det er for mange her som er vant til å kjøre billigere biler eller overprisede Tesla. 80 000 Euro var for meg omtrent som ventet, men jeg fryktet at den skulle bli betydelig dyrere mtp hva slags bil vi faktisk snakker om her. Med andre ord en positiv overraskelse.
Når prisen først kommer ut så er det selvsagt der "alle" hadde regnet med den kom (surprise).
Med fare for å forsøple denne tråden spør jeg, hva er høyteknologisk med Audi kontra naturlige konkurrenter?
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Tellus

Sitat fra: samotholt på torsdag 15. mars 2018, klokken 21:10
Sitat fra: Inge__1976 på torsdag 15. mars 2018, klokken 19:56
Altså.. vi snakker om en høyteknologisk Audi elbil her med 95kwh batteri. Jeg tror det er for mange her som er vant til å kjøre billigere biler eller overprisede Tesla. 80 000 Euro var for meg omtrent som ventet, men jeg fryktet at den skulle bli betydelig dyrere mtp hva slags bil vi faktisk snakker om her. Med andre ord en positiv overraskelse.
Når prisen først kommer ut så er det selvsagt der "alle" hadde regnet med den kom (surprise).
Med fare for å forsøple denne tråden spør jeg, hva er høyteknologisk med Audi kontra naturlige konkurrenter?

Audi - Forspranget ligger i teknikken...... :laugh:

samotholt

Mulig, kjerringa tok A8'en i morges så jeg måtte nøye meg med MS'en til hytta i dag  (satte pris på spotify - tross dårligere lydanlegg). Jeg får sjekke om det er noe forsprang på audi'en når jeg kommer hjem...
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA