Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris!

Startet av Hammerholt, onsdag 07. februar 2018, klokken 19:05

« forrige - neste »

Evtron


Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Evtron

Sikkert like god som mye annet som legges ut her.. :D. Virket temmelig tydelig på at de første bilene kommer i Desember.

Mobileum

Sitat fra: Evtron på torsdag 22. februar 2018, klokken 22:09
Sikkert like god som mye annet som legges ut her.. :D. Virket temmelig tydelig på at de første bilene kommer i Desember.

Ikke umulig. En bilselger ville kanskje ikke vært så pessimistisk.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Inge__1976

yuuhuu.. Da får jeg tidenes julegave i år! :O

Evtron

Ved produksjonsstart i August så er kan det godt stemme..

Mobileum

Sist jeg kjøpte en A3 e-tron, tok det tre uker fra produksjon til leveranse i Norge.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Djur1

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 21. februar 2018, klokken 22:39
Sitat fra: Inge__1976 på onsdag 21. februar 2018, klokken 20:49
Jeg håper den ikke blir for billig, vi ønsker vel ikke at hvem som helst skal kjøre rundt i en slik?
TEsla har jo blitt blodharry og noe av grunnen til det er at selv nabo-gunnar som jobber som sykepleier eller lærer har kjøpt seg en.

I-Pace blir nok  dyrere og mindre praktisk enn e-tron og kan således være en trygg havn om man frykter at navere og fattigfolk skal begynne å kjøre Audi batteribil

Relativt til etron virker den som en halv klasse mindre ( litt som f-pace er mellom en x3/q5/macan og en x5/q7/cayenne) enn e tron .

Så for meg så ser det slik ut:
Etron
700k inkludert ekstrautstyr
hengerfeste
Gjennomarbeidet med tysk grundighet
Litt mindre usikkerhet på annenhåndspris
Færre audi/etron merker på bilen

Jaguar
Kulere styling?
En halv klasse mindre
´Britiske´ingeniør løsninger
800 k inkludert ekstrautstyr
Restverdier historisk på jaguar har vært ekstremt dårlig
Noe tvilsom på tech*
Mange flere jaguar merker på bilen

*På de to f-pacene på jobben har det vært mye surr mer nøkler som ikke vil starte bilen siden den ikke oppdager
nøkkelen. Pluss infotainment system som fryser, der en må la bilen stå låst 5 min før en kan få det på igjen. Kan være mandagsprodukter menmen....
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Vegar Beider

Sitat fra: Mobileum på torsdag 22. februar 2018, klokken 22:25
Sist jeg kjøpte en A3 e-tron, tok det tre uker fra produksjon til leveranse i Norge.

Dette er en tråd for pris på e-tron, kan du ikke bare opprette en egen tråd om leveransetid for A3 hvis du skal snakke om det?
;)

Mobileum

Dette var ment som en opplysning i forhold til de 4-5 måneder som ble antydet over. Dette tror jeg faktisk du skjønte. Leveransetid og pris henger faktisk mer sammen enn gravitasjonskraf på bensinbiler.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

ludwig_holberg

Det er ihvertfall allment kjent at I-Pace har noen skikkelig saftige utstyrspakker, og at på FE får man vanvittig mye utstyr for bare kr. 100.000 ekstra. Tipper Audi tar seg betalt 2-3 ganger mye for tilsvarende utstyrsliste som I-Pace FE.

Herre så kjedelig at man snart får vite alt dette, og at alt rom for spekulasjoner forsvinner  ::)

Mobileum

Sikkert riktig når det gjelder utstyrspris på Audi og også andre tyske biler. Er det antydet noen grunnpris for iPace FE som en sammenligning med det man antar for Audi?
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

samotholt

#312
Billige pakker spiller jo ingen rolle når bila kostar fra 730'. Audi vil jo (etter sigende...) koste ned på 500' tallet. Da har den alt du trenger. Eller når jeg tenker meg om så kan det kanskje bli litt ekstra:


  • Ratt   8)
  • Batteri
  • 3 motorer
  • Lys?
  • Oppgraderte seter?
  • Luftfjæring (sannsynligvis standard)
  • Lakk
  • Lyd
  • Skipose/gjennomlastingsluke og skillevegg til bagasje (sistevnte er kanskje standard)
  • Hengerfeste
  • Vinterdekk

Hei, ble faktisk ganske overkommelig ( om ikke rattet, batteriene og motorene er dyre da :)
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Vegar Beider

#313
Dersom e-tron starter på 500, så vil den ha utstyrnivå omtrent som en basic Q7.
Hvis du tar en titt på linken under, så ser du hva det er, og hva det koster å kjøpe mer. Det blir nok litt billigere enn prisene i euro indikerer, siden disse er med moms.
https://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/q7/q7/pakete.html

Audi har selvfølgelig også pakker med utstyr som er hyggelig priset. De har ikke dyrere utstyr enn Jaguar, så å si at utstyret koster 3x så mye på Audi er bare tull.

Om den starter på 500K (som Q7, NOK 480 i Tyskland)  kommer du opp på I-Pace SE nivå for  rundt 200K, og opp på First Edition nivå for rundt 300K. I praksis blir den da priset omtrent som Jaguar.

Gnilre

Jeg har jo en reservasjon på Audi med reservasjonsnummer ca 3300. Jeg håper jo den kommer med en startpris på 500.000 kr, og skjønner mange det synes er urealistisk. Selv 500.000 er for mye for en bil synes jeg. Men jeg synes det høres mer fornuftig ut å kjøpe en skrapa e-tron enn en toppspekket Kia Niro EV til 350 - 400.000 kr.  Audi uten ekstrautstyr, er det et greit kjøp ?
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA