Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris!

Startet av Hammerholt, onsdag 07. februar 2018, klokken 19:05

« forrige - neste »

ELefant

Jeg vil tro at trykket på informasjon om e-tron har økt betydelig etter at Jaguar lanserte sine priser. Mange står på begge listene, og selv om Jaguar er en flott bil til en hyggelig pris, har Audi skapt store forventninger til en veldig hyggelig prisen på e-tron. Vil tro at stor pågang om mer informasjon om e-tron ligger bak mailen ang. 6 og 15 mars.
Kommer det lite eller ingen informasjon om tilgjengelige utgave(r) og prisnivå er det for meg merkelig ift å beholde folk på lista. Et eventuelt veldig lavt prisnivå vil jo sikre at mange fortsatt ønsker å vente, selv om Jaguar kan leveres tidligere.

Pitil

Tidligere:
Audi 100 Avant 2,3 E Quattro 1991 mod
Audi A6 Avant 2,4 Quattro 1999 mod
Audi A6 allroad 2,7 tdi 2011 mod
e-Golf 2018
Audi e-tron 50 Advanced Business++
Har nå:
Tesla model Y

Bsv

Audi kan kunsten å hype et produkt.

Får bare håpe det ikke ender i et stort antiklimaks.

Touring

Sitat fra: Oddgeir Øen på søndag 04. mars 2018, klokken 13:20
https://www.e-tron.audi/en

Ok, regner med prototype er før-serie modell, dvs ikke konseptbilen lenger.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Inge__1976

Sitat fra: ELefant på søndag 04. mars 2018, klokken 09:02
Jeg vil tro at trykket på informasjon om e-tron har økt betydelig etter at Jaguar lanserte sine priser. Mange står på begge listene, og selv om Jaguar er en flott bil til en hyggelig pris, har Audi skapt store forventninger til en veldig hyggelig prisen på e-tron. Vil tro at stor pågang om mer informasjon om e-tron ligger bak mailen ang. 6 og 15 mars.
Kommer det lite eller ingen informasjon om tilgjengelige utgave(r) og prisnivå er det for meg merkelig ift å beholde folk på lista. Et eventuelt veldig lavt prisnivå vil jo sikre at mange fortsatt ønsker å vente, selv om Jaguar kan leveres tidligere.

Den blir garantert dyrere enn jaguar fordi den er større og fordi Audi er mer "premium" enn Jaguar. Kommet lenger på en del teknologiske løsninger, har høyere driftsikkerhet og høyere opplevd kvalitet.

bmw2002

Audi har sikkert mer avansert teknologi. Men Jaguar oppfattes mye mer som en luksusbil. Audi oppfattes mer som en forfinet VW og et hakk under BMW og Mercedes.

Trabekelverket

Vil ekstrautstyr koste like mye eller mer til e-tron enn i-pace? Ser f eks at Hud koster ca 5000 hos jaguar mens i en A6 et det jo veldig dyrt, også det meste annet virker også dyrt. Noe kan vel forklares av moms/avgifter sml med A6.

Vil en få gode stoler, skinn, HUD, matrix led, hengerfeste, luftfjæring og 4-hjulsstyring for 150 000?

daktari

Audi/VW er vel kjent for ganske gode rabattavtaler med diverse arbeidsgivere. Du skal ikke se bort fra at den rabatten tas igjen i form av høyere veiledende pris på ekstrautstyret. Audi har historisk også hatt vesentlig høyere pris på ekstrautstyr enn VW. Ta en titt i "bygg din Q5" eller noe, kanskje kan du trekke fra MVA. på de prisene.

(Det er også mulig, med den etterspørselen, og potensiell ventetid, at det ikke blir noen rabatter å hente.)
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

turfsurf

Her er det mange morsomme meninger. Fakta er at MB, BMW, Audi og Jaguar alle priser bilene sine i premium segmentet. De har alle sine styrker og svakheter, hvordan man rangerer de handler om preferanser.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Vegar Beider

Sitat fra: bmw2002 på søndag 04. mars 2018, klokken 17:51
Audi har sikkert mer avansert teknologi. Men Jaguar oppfattes mye mer som en luksusbil. Audi oppfattes mer som en forfinet VW og et hakk under BMW og Mercedes.

Det er vel bare de som kjører BMW som kan si noe sånt.

Jeg har eid nyere BMW, og oppfattet det helt motsatt. Audi er flere hakk over, i alle fall i interiørkvalitet og brukervennlighet. Også på andre områder som handler om opplevd kvalitet (skranglelyder i interiøret på X5 til 1,6 mill? Låten av dører som lukkes omtrent som en Kia, ikke bra!). Og et firehjulstrekksystem som er langt bedre, for å nevne noe.

Folk som er opplyste og objektive skjønner at Audi, BMW og Merce er i samme klasse. Om noen ligger under er det i alle hovedsak på grunn av modellsyklusene som ikke er synkronisert.
Å si at Audi er en forfinet VW er like galt som å si at Porsche er en trimmet boble. Kunnskapsløst.

Blade Runner

Sitat fra: Vegar Beider på søndag 04. mars 2018, klokken 22:30
Jeg har eid nyere BMW, og oppfattet det helt motsatt.

Jeg har også eid både BMW og Audi, begge i løpet av de siste 3-5 årene. Jeg opplever Audi hakket over BMW. Bedre kvalitetsfølelse, mindre ulyder og mere moderne. Det siste er litt subjektivt.

Stikkkontakt

Brukervennlighet er selvsagt litt subjektivt, men tysk bilpresse mener ihvertfall at BMWs idrive er  et hestehode foran MMI. Dette går igjen i hver eneste test.
Kvalitetsmessig når det gjelder materialvalg osv har Audi vært best. Men BMW har gjort store fremskritt med nye 5-serie og X3.

bmw2002

Sitat fra: Vegar Beider på søndag 04. mars 2018, klokken 22:30

Det er vel bare de som kjører BMW som kan si noe sånt.

Jeg har eid nyere BMW, og oppfattet det helt motsatt. Audi er flere hakk over, i alle fall i interiørkvalitet og brukervennlighet. Også på andre områder som handler om opplevd kvalitet (skranglelyder i interiøret på X5 til 1,6 mill? Låten av dører som lukkes omtrent som en Kia, ikke bra!). Og et firehjulstrekksystem som er langt bedre, for å nevne noe.

Folk som er opplyste og objektive skjønner at Audi, BMW og Merce er i samme klasse. Om noen ligger under er det i alle hovedsak på grunn av modellsyklusene som ikke er synkronisert.
Å si at Audi er en forfinet VW er like galt som å si at Porsche er en trimmet boble. Kunnskapsløst.

Det siste var nok et forsøk på et stikk til Inge__1976 som ser ut til å være like mye Audi fanboy som mange av Tesla fanboysene her inne :)

Har forøvrig hatt Audi som bil gjennom jobb senest for 2 år siden, så jeg er ikke totalt ukjent med Audi. Audi er bedre på noen områder og BMW er bedre på andre.

Uansett så vurderer både jeg og de jeg har snakket med Jaguar som et mer luksusmerke enn Audi, og jeg er således villig til å betale mer for en Jaguar enn en Audi. Så er det sikkert noen her på Audi delen av forumet som mener det er motsatt, men at det er en universell sannhet at Audi oppfattes til å være mer ekslusivt enn Jaguar nekter jeg å tro på.

Vegar Beider

Sitat fra: bmw2002 på mandag 05. mars 2018, klokken 07:26
Uansett så vurderer både jeg og de jeg har snakket med Jaguar som et mer luksusmerke enn Audi, og jeg er således villig til å betale mer for en Jaguar enn en Audi. Så er det sikkert noen her på Audi delen av forumet som mener det er motsatt, men at det er en universell sannhet at Audi oppfattes til å være mer ekslusivt enn Jaguar nekter jeg å tro på.

Det er jeg helt enig i. Det er jo nettopp derfor Jaguar klarer å ta en noe høyere pris enn Audi, generelt.

Det handler om å skape en oppfatning om at produktet har en høyere verdi enn andre produkter. Kombinasjon av følelser og fakta, men veldig mye handler om følelser på dette nivået. Derfor blir en debatt om hvem som er "best" temmelig meningsløs.  :)

Vegar Beider

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 05. mars 2018, klokken 04:05
Brukervennlighet er selvsagt litt subjektivt, men tysk bilpresse mener ihvertfall at BMWs idrive er  et hestehode foran MMI. Dette går igjen i hver eneste test.
Kvalitetsmessig når det gjelder materialvalg osv har Audi vært best. Men BMW har gjort store fremskritt med nye 5-serie og X3.

Om iDrive oppfattes som bedre enn MMI må dette ha skjedd ganske nylig. Min siste BMW med iDrive var en 2012 modell, den var langt bak på det tidspunkt. Utrolig lite intuitiv spør du meg. Klart, ting endres kontinuerlig, og jeg har ikke fulgt så nøye med de siste årene. Tidligere fikk i alle fall MMI alle pokalene foran iDrive og Command.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA