Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil?

Startet av knilsen1, tirsdag 06. februar 2018, klokken 13:43

« forrige - neste »

Trond.m

Sitat fra: Dag_Erik på onsdag 07. februar 2018, klokken 07:26
Hei,
jeg har avtale med selger om å hente min Accenta på fredag
Merkelig hvordan Nissan tilsynelatende ikke har kontroll med logistikken. Jeg bestilte bil i september og har fått melding om at jeg kan få inntil 4 uker tidligere levering. I kontrakten står det mars. Men likevel kan ingen si noe om hvor min bil befinner seg i systemet. Merkelig at de ikke har et datasystem som viser status på den enkelte bil.

Dag_Erik

Ja, var det jeg tenkte også.
Men jeg hadde blingset på at accenta ikke hadde parkeringssensorer.
Så i utgangspunktet på brukte leaf, men for å få 30 kwh leaf med lav km stand,
så var det ikke så veldig stort sprang å gå opp til ny bil pga opphetet bruktmarked.
Så at denne bilen var raskt tilgjengelig var utslagsgivende.

Dette med fotbrekk har jeg ikke tenkt et sekund på, så håper ikke det skal bli et irritasjonsmoment.

Men gleder meg til fredag  :D

2019 Tesla Model 3 LR AWD
2018 Nissan Leaf 40Kwh

GekkoE

Forstår ikke hvorfor det blir levert andre modeller en LE nå. Det blir helt feil at de som bestilte LE får den etter at andre som har bestilt andre modeller. Jeg bestilte selv en LE i november og har levering ca april.

jan-ove

Dette har ikke noe med Nissan sin logistikk å gjøre.

LE har sin leveringstid som er spesifisert. Nissan Norge fikk inn en god del Acenta som var produsert til den øvrige europeiske markedet. Disse har en tidligere levering en LE utgavene.

Bjoris

Sitat fra: jan-ove på onsdag 07. februar 2018, klokken 10:09
Dette har ikke noe med Nissan sin logistikk å gjøre.

LE har sin leveringstid som er spesifisert. Nissan Norge fikk inn en god del Acenta som var produsert til den øvrige europeiske markedet. Disse har en tidligere levering en LE utgavene.
Det er en masse N-Connecta også tilgjengelig så det er nok av biler. Derfor kommer ny LEAF til å ta helt av på statistikkene. Hvem gidder å vente 1 år på en e-Golf når en kan få en mye rimeligere Leaf nå?? Da skal du være bra glad i VW product, jeg klarer meg godt uten for å si det slik selv om Golf sikkert er bra så kunne ikke vi levd med så liten plass i bagasjerommet og bilen er jo ekstremt overpriset... Ikke går den lengre og ikke er den raskere heller...

Pneg

#20
Jeg bestilte LE i 6 september men får ingen leveringsdato. Selger BNH sier bare at de leverer så raskt de kan. Tror vel de vet men at det er mye enklere og ikke være åpen. Tviler på at de forholder seg til noe kø system.. Kanskje derfor de leverer så raskt? Blir jo enklere logistikk.

Men slik jeg oppfatter det så er det enda ikke mange LE som er utlevert eller fått en konkret fremskyndet lev. Dato?
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

Bjoris

Sitat fra: Pneg på onsdag 07. februar 2018, klokken 10:18
Jeg bestilte LE i 6 september men får ingen leveringsdato. Selger BNH sier bare at de leverer så raskt de kan. Tror vel de vet men at det er mye enklere og ikke være åpen. Tviler på at de forholder seg til noe kø system.. Kanskje derfor de leverer så raskt? Blir jo enklere logistikk. Men kjenner vel litt på at det er i ferd med og bygge seg opp litt irritasjon her..
Ja, det er ikke så imponerende. Vi har fått oppgitt 16.3 som dato for når bilen kommer inn til forhandler og da er det maks en uke til vi får bilen selv mener selger, likvel skulle det stå mer enn 6 mnd levering i kontrakten, hehe. Jeg godtok selvsagt ikke det...

Men kan bli en utfordring med timing av salg av dagens Leaf, vil jo ikke være uten veldig lenge, men selger sier at bilen også kan komme før så ikke godt å si, tenker jeg begynner med salget i slutten av Februar

Heli

Bestilte i går, får bil 23. februar. N-Connecta. Går fra fullutstyrt 2016 BMW 5-er og har aldri hatt elektrisk før, men gleder meg!

Trig8

Bestilte LE 6/9-17 og får levert i slutten av mars.


elhansen

Fikk mail fra BNH idag og de er i rute og starter med utlevering fra Røyken den 19 feb.  Nærmer seg med andre ord virkelig:)

Tomma

Kjedelig at de skal vente så lenge med å produsere Tekna modellen...... Selgeren jeg snakket med hos BNH Oslo kunne fortelle meg at grunnen til levering i august var pga. produksjonstart ikke var før juni også kommer fellesferien midt oppi dette.
Nissan Leaf 2014 Tekna

Joltus

Hadde folk fått Tekna også like tidlig som LE hadde eg vurdert å heve kjøpet.

Kjenner det irriterer meg nok at folk kan bestille en Leaf i dag og hente den om et par uker, mens eg skal foreløpig vente til april/mai på min Launch edition.

mizzle

Sitat fra: Joltus på torsdag 08. februar 2018, klokken 18:32
Hadde folk fått Tekna også like tidlig som LE hadde eg vurdert å heve kjøpet.

Kjenner det irriterer meg nok at folk kan bestille en Leaf i dag og hente den om et par uker, mens eg skal foreløpig vente til april/mai på min Launch edition.

Kjenner på frustrasjonen selv, får ikke min LE før uke 3 i Juni og de starter levering av tekna i Juli/August.

Trekkoppbil

Sitat fra: bjoris på tirsdag 06. februar 2018, klokken 14:26
Ikke for å fyre opp stemningen her, men det virker som det er veldig tilfeldig når folk får bilene sine. Vi bestilte LE i dag og får den i midten av mars... Fint for meg, men jeg syns ikke løsningen deres er så bra.
Det er forskjellige måter å bestille biler på. Hvis man bestiller en ny bil fra fabrikk etter egne spesifikasjoner, så havner man i ei helt anna løype enn om man kjøper en bil som er her i landet, og som er på vei til butikk eller i butikk. Det kan være butikker som har tatt inn varelager etter egne bestillinger, og det kan være avbestillinger fra andre kunder etc. Erfaringsmessig fra andre bransjer, kan det dessuten være tilfeldigheter som avgjør disforbruket i produsjon, transport og annen logistikk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA