Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny app til nye leaf

Startet av elhansen, torsdag 01. februar 2018, klokken 22:32

« forrige - neste »

sylwester

#15
@JarleV Hei

Jeg har installert appen på 1 iPhone, 2 android-telefoner med min google-konto og kona har installert en på hennes som har en annen google-konto. Alle 4 bruker samme nissan-konto for å styre den samme bilen.

Notifikasjonsinstillingene er per nissan-bruker og siden jeg har notifikasjon på start/stopp klima så får alle 4 telefonene notifikasjon når jeg starter oppvarming fra en av telefonene.

Tut og kjør altså! :-)
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Bondeknøl

Går fint med to brukere på gamle Leaf.

Zuexi

Får stadig opp denne feilmeldingen.
Hvordan går jeg frem?

Dag_Erik

Jeg gjorde det med selger da jeg fikk bilen utlevert.
Vi knota litt,da det var første gang han gjorde dette. Men du må starte prosessen fra nettsida til nissan you.
Tror ikke du får gjort det på mobilen.
Starte registreringen på nettsida (fyll inn vin/chassisnr), deretter gå til bilen, skru på bilen, la den stå på minst et minutt, deretter skru bilen av. Var noe sånt.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2018 Nissan Leaf 40Kwh

Zuexi

Sitat fra: Dag_Erik på onsdag 21. februar 2018, klokken 08:25
Jeg gjorde det med selger da jeg fikk bilen utlevert.
Vi knota litt,da det var første gang han gjorde dette. Men du må starte prosessen fra nettsida til nissan you.
Tror ikke du får gjort det på mobilen.
Starte registreringen på nettsida (fyll inn vin/chassisnr), deretter gå til bilen, skru på bilen, la den stå på minst et minutt, deretter skru bilen av. Var noe sånt.
Den prosedyren har jeg gjort alt.
Fungerer hvis jeg logger ut og inn igjen i appen, men gidder ikke det hele tiden.

Ruggen

Sitat fra: bjoris på tirsdag 13. februar 2018, klokken 14:07
Syns appen er raskere enn før og ett par ganger har jeg sett at den oppdatere både strøm og plassering samtidig, det gjorde ikke den gml, men av og til henger gml plassering igjen...

Nightmare ifht Tesla sin som er lynrask, men, men... En får det en betaler for kanskje, men synd at de ikke fikk orden på denne nå samtidig med ny bil.

Det som er bra er at du kan låse dørene og sette temp i bilen på appen med den nye Leafen. Spes det å se om du husket å låse er kjekt med app
Låse dørene?? Hvor finner du den funksjonen?

Bjoris

Sitat fra: Ruggen på onsdag 21. februar 2018, klokken 13:45
Sitat fra: bjoris på tirsdag 13. februar 2018, klokken 14:07
Syns appen er raskere enn før og ett par ganger har jeg sett at den oppdatere både strøm og plassering samtidig, det gjorde ikke den gml, men av og til henger gml plassering igjen...

Nightmare ifht Tesla sin som er lynrask, men, men... En får det en betaler for kanskje, men synd at de ikke fikk orden på denne nå samtidig med ny bil.

Det som er bra er at du kan låse dørene og sette temp i bilen på appen med den nye Leafen. Spes det å se om du husket å låse er kjekt med app
Låse dørene?? Hvor finner du den funksjonen?

Kanskje det bare er i Usa? Har ikk fått bilen enda selv, men forstod dette var nytt på 2018 vs eldre Leafs

Zuexi

Fjernstyrt forvarming: Legger man inn starttidspunkt eller avreisetidspunkt? Hvor lenge forvarmer den før den slår seg av igjen?

Tungvindt at man ikke kan legge inn faste tidspunkt/dager.

Joltus

Du kan legge inn faste dager etc ute i bilen.....

Ruggen

Sitat fra: bjoris på onsdag 21. februar 2018, klokken 18:57
Sitat fra: Ruggen på onsdag 21. februar 2018, klokken 13:45
Sitat fra: bjoris på tirsdag 13. februar 2018, klokken 14:07
Syns appen er raskere enn før og ett par ganger har jeg sett at den oppdatere både strøm og plassering samtidig, det gjorde ikke den gml, men av og til henger gml plassering igjen...

Nightmare ifht Tesla sin som er lynrask, men, men... En får det en betaler for kanskje, men synd at de ikke fikk orden på denne nå samtidig med ny bil.

Det som er bra er at du kan låse dørene og sette temp i bilen på appen med den nye Leafen. Spes det å se om du husket å låse er kjekt med app
Låse dørene?? Hvor finner du den funksjonen?

Kanskje det bare er i Usa? Har ikk fått bilen enda selv, men forstod dette var nytt på 2018 vs eldre Leafs
Det er ikke mulig å låse dørene med appen. (Jeg har både bilen og appen)

Hodmaster

Kan man ha flere brukere på samme bilen eller må man logge inn og kaste ut den andre på samme brukeren? Har lastet ned appen på to iphoner og når jeg logger inn på nr2 blir nr1 kasta ut. Hvordan løser dere dette der det er flere brukere?

Dag_Erik

Sitat fra: Zuexi på torsdag 22. februar 2018, klokken 09:49
Fjernstyrt forvarming: Legger man inn starttidspunkt eller avreisetidspunkt? Hvor lenge forvarmer den før den slår seg av igjen?

Tungvindt at man ikke kan legge inn faste tidspunkt/dager.

Som nevnt over, skal man ha et program gjøres dette i bilen. Fjernstyring er kun for å starte der og da.
Uten strøm tilkoblet, går den i 15 min. Med strøm tilkboblet, 2 timer.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2018 Nissan Leaf 40Kwh

teslanor

Utrolig treg og dårlig app... Den gamle Carwings-versjonen var elendig, denne er ikke mye bedre. Hvordan er det mulig å lansere noe så dårlig med den nye Leafen? F.eks. er Volvos On Call system og Teslas app lysår foran hva gjelder hastighet og brukervennlighet. Selv BMW i-Drive app er rask sammenliknet med denne. I tilegg kan man ikke sjekke status på dørene eller låse bilen vha. appen. Det er jo en helt grunnleggende funksjon for en slik app.

Jansen

Når jeg starter appen 'Nissan EV' lukker den seg ned i samme sekund, og like etter åpner den en nettside med følgende tekst:

An invalid operation was detected against this application. The application cannot be used after an invalid operation is performed..

Jeg bruker en Nokia 8 med nyeste oppdatering til android 8.1.0.

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å i det heletatt få åpnet appen og logget inn?

Har prøvd reinstallering, restart av telefon osv osv..

musi78

Noen som får app til å funke nå? Får verken you+ eller app til å fungere...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA