Verifiserte Homelink-mottagere for Tesla?

Startet av Chris Aurora, torsdag 01. februar 2018, klokken 10:04

« forrige - neste »

eDooku

Hvis du har prøvd min fremgangsmåte lenger opp i tråden er det litt viktig at det ikke går så lang tid mellom punkt 4 (testing i oppsettassistenten) og 5 (send signal manuelt). Du kan også forsøke å trykke på S på åpneren og sende to ganger fra bilen for å prøve å reprogrammere åpneren (altså punkt 3 + 5 + 5).
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Tors ham

Tusen takk for svaret. Har prøvd det du skrev flere ganger men hjelper ikke. Problemet er at jeg kan ikke koble noen ekstern enhet med jula som jeg er informert fra portmontøren.Har ringt direkte til de som lager hardhead de sier at den er kompatibel med homelink og har rullerende kode.men de vet heller ikke hvordan programmeres.produsenten sier også at det er ikke mulig å kopiere kode fra fjernkontrollen. Kanskje jeg må skaffe en ekstra fjernkol for å samme koble til bilen først deretter til motoren?

eDooku

Tror det overtenkes litt her. Alt du trenger for å sette opp HomeLink med Hardhead-åpneren er en fjernkontroll som allerede fungerer med portåpneren. Bilen lærer fra fjernkontrollen, og ting bare virker. Det eneste som avviker fra standardoppsettet til Tesla er at man må sende signalet til åpneren en gang til etter ferdig oppsett.

Veldig rart at du ikke har fått til dette. Det funket på første forsøk med både Model S og Model 3 for oss.

Tors ham

Du kan ikke vise dette vedlegget.Du kan ikke vise dette vedlegget. har fortsatt samme problem?

Mdah

Sitat fra: ew på tirsdag 25. februar 2020, klokken 17:10
Tror det overtenkes litt her. Alt du trenger for å sette opp HomeLink med Hardhead-åpneren er en fjernkontroll som allerede fungerer med portåpneren. Bilen lærer fra fjernkontrollen, og ting bare virker. Det eneste som avviker fra standardoppsettet til Tesla er at man må sende signalet til åpneren en gang til etter ferdig oppsett.

Veldig rart at du ikke har fått til dette. Det funket på første forsøk med både Model S og Model 3 for oss.

Måtte også dessverre bytte portåpner og landet på Jula sin siden den var rasende billig sent i høst. Får den heller ikke til å virke med min MS 2015 modell tross 100-vis av forsøk. Følger standard oppsett for modellen, dvs får bilen til å først kopiere fjernkontroll (virker typisk etter 8-10 forsøk), for deretter å få portåner til å lære nytt signal. Det er no-go. Trodde først portåpneren var defekt og slettet alle fjernkontroller, men den lærte de tre medfølgende fjernkontroller på ny umiddelbart. Nekter å ta noe signal fra bilen. Ga opp det hele og kjører rundt med fjernkontroll. Dessverre, som det sies, er det ingen mulighet til å koble til ekstern ebay åpner, Z-wave ell. Skal prøve mer til sommeren, har brukt nok timer på dette i kulden...
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

eDooku

Hvis man har gått gjennom HomeLink-programmeringen i bilen (dvs. kopiert og lagret signal fra fjernkontrollen), og Hardhead-portåpneren ikke fungerer kan man prøve følgende:

• Sjekk at portåpneren fungerer med vanlig fjernkontroll (dvs. den står ikke i en annen modus)
  • Trykk på S på portåpneren for å sette den i læringsmodus
  • Under HomeLink-symbolet i statuslinjen på skjermen i bilen, trykk på den lagrede innstillingen for å sende signal
  • Utfør punkt 3 en gang til (viktig!)
Etter det skal portåpneren pipe for å bekrefte at den er programmert, og du kan bruke HomeLink fra bilen til å styre åpneren, på samme måte som en fjernkontroll.

NB! Jeg har ikke testet dette selv, det er basert på HardHead sin fremgangsmåte for programmering av nye fjernkontroller. Man MÅ alltid sende signal to ganger for at læringen skal skje.

PS! Det å sende signalet gjøres ikke fra HomeLink-innstillingene (som vises på bildene som er lastet opp i det siste), men fra den øverste linjen på skjermen.

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA