Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Verifiserte Homelink-mottagere for Tesla?

Startet av Chris Neumann Ruud, torsdag 01. februar 2018, klokken 10:04

« forrige - neste »

jokke

#15
oi

jokke

Sitat fra: M@rtin på fredag 25. januar 2019, klokken 12:35
Her kom et rimelig avklarende svar for min del fra serviceinnstilte portspesialisten.com:

"Liftmaster støtter kun Tesla produsert etter mai 2018 ut av boksen.
Er den produsert før dette vil du trenge et fjernkontrollsystem i tillegg: https://portspesialisten.com/artikler/hvordan-ta-i-bruk-Homelink-i-din-nye-bil "

Martin
Har 2017 X og liftmaster, har fungert smertefritt siden jeg fikk bilen

M@rtin

Er det lov å spørre om hva slags Liftmaster det er snakk om?

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

jokke


zbk

Til og med mine billigste HardHead portåpnere fra Jula fungerer helt uproblematisk sammen med bilen. Litt usikker på den eksakte modellen.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

M@rtin

Slik å forstå at Julas portåpnere programmeres på samme måte med Tesla som de andre homelink- portåpnere?

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

zbk

Fulgte oppskriften i bilen og brukte den eksisterende fjernkontrollen for å "pare" den med bilen, deretter kobla jeg bilen til portåpnerene på samme måte som alle andre fjernkontroller. Tok 2min for å sette ting opp i bilen, ca 6uker for å gidde å søke opp bruksanvisningen til portåpneren og deretter 2min for å koble bilen til åpneren. Antar det er ca det samme for andre åpnere (punktet i midten kan sannsylligvis kortes ned i tid).
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

M@rtin

2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

Cappu

Sitat fra: zbk på onsdag 20. februar 2019, klokken 07:51
Fulgte oppskriften i bilen og brukte den eksisterende fjernkontrollen for å "pare" den med bilen, deretter kobla jeg bilen til portåpnerene på samme måte som alle andre fjernkontroller. Tok 2min for å sette ting opp i bilen, ca 6uker for å gidde å søke opp bruksanvisningen til portåpneren og deretter 2min for å koble bilen til åpneren. Antar det er ca det samme for andre åpnere (punktet i midten kan sannsylligvis kortes ned i tid).
Prøvde dette på min Model 3 i dag. Fikk gjenomført første steg med å pare fjernkontrollen til bilen slik at den lyste, men når jeg skulle synke den opp mot portåpneren ville den koble seg til. Hvilken knapp eller modus må man ha på boksen får å synke ? 4 knapper på boksen som jeg har. P, S, så var det vel + og -.

olavxxx

Sitat fra: Cappu på fredag 22. mars 2019, klokken 11:03
Sitat fra: zbk på onsdag 20. februar 2019, klokken 07:51
Fulgte oppskriften i bilen og brukte den eksisterende fjernkontrollen for å "pare" den med bilen, deretter kobla jeg bilen til portåpnerene på samme måte som alle andre fjernkontroller. Tok 2min for å sette ting opp i bilen, ca 6uker for å gidde å søke opp bruksanvisningen til portåpneren og deretter 2min for å koble bilen til åpneren. Antar det er ca det samme for andre åpnere (punktet i midten kan sannsylligvis kortes ned i tid).
Prøvde dette på min Model 3 i dag. Fikk gjenomført første steg med å pare fjernkontrollen til bilen slik at den lyste, men når jeg skulle synke den opp mot portåpneren ville den koble seg til. Hvilken knapp eller modus må man ha på boksen får å synke ? 4 knapper på boksen som jeg har. P, S, så var det vel + og -.
Kanskje P for program (?)

Handyman

Sitat fra: zbk på søndag 17. februar 2019, klokken 10:16
Til og med mine billigste HardHead portåpnere fra Jula fungerer helt uproblematisk sammen med bilen. Litt usikker på den eksakte modellen.
Jo billigere og enklere og eldre portåpner, jo enklere er det å få det til å fungere mot Tesla (433mHz). Også enkle og hacke!
Nyere, mer påkostede åpnere bruker 868 frekvensen og har gjerne rullende kode. Disse er mye sikrere mot kopiering av signalet, og det gjør at TM3 får problemer.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

GOS

Sitat fra: Handyman på onsdag 27. mars 2019, klokken 15:36
Sitat fra: zbk på søndag 17. februar 2019, klokken 10:16
Til og med mine billigste HardHead portåpnere fra Jula fungerer helt uproblematisk sammen med bilen. Litt usikker på den eksakte modellen.
Jo billigere og enklere og eldre portåpner, jo enklere er det å få det til å fungere mot Tesla (433mHz). Også enkle og hacke!
Nyere, mer påkostede åpnere bruker 868 frekvensen og har gjerne rullende kode. Disse er mye sikrere mot kopiering av signalet, og det gjør at TM3 får problemer.

Hos oss er garasjeport systemet 'eldgammelt', men Model 3 homelink får den ikke til å funke. Funket fint på S'en.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

olavxxx

Jeg må koble opp den eBay dingsen for å teste den

Handyman

Sitat fra: GOS på onsdag 27. mars 2019, klokken 17:56
Sitat fra: Handyman på onsdag 27. mars 2019, klokken 15:36
Sitat fra: zbk på søndag 17. februar 2019, klokken 10:16
Til og med mine billigste HardHead portåpnere fra Jula fungerer helt uproblematisk sammen med bilen. Litt usikker på den eksakte modellen.
Jo billigere og enklere og eldre portåpner, jo enklere er det å få det til å fungere mot Tesla (433mHz). Også enkle og hacke!
Nyere, mer påkostede åpnere bruker 868 frekvensen og har gjerne rullende kode. Disse er mye sikrere mot kopiering av signalet, og det gjør at TM3 får problemer.

Hos oss er garasjeport systemet 'eldgammelt', men Model 3 homelink får den ikke til å funke. Funket fint på S'en.
OK, da tyder det jo virkelig på at det er en bug i TM3, hvis ikke din er så gammel at den går på røyksignaler da ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

RøedH

Har nå prøvd alle knep jeg kan komme på for å få Hørmann portåpneren til å fungere med Homelink på Model 3, har ikke fått det til ennå. S'en trengte riktignok noen repetisjoner i sin tid, så lurer jo på om dette systemet er forskjellig fra model S
Ellers er jo bilen "perfekt" ;)
P85-2013
MYP-kommer
(M3-2019)solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA