ACTIA lader reparasjon

Startet av Georgie, torsdag 01. februar 2018, klokken 00:48

« forrige - neste »

Georgie

Hei, er ny på forumet her og er eier av en flott classic Think :D Eid den siden 2009. Og bilen har gått i underkant av 74 000 km. Men nå for en kort tid siden tok laderen kvelden. Utifra en kjapp titt på kretskortet til laderen ser det ut som fler av komponentene har tatt kvelden. Har også tatt en tur på forumet her for å se hva slags reparasjoner folket her har gjort på laderne sine. Men det er fremdeles en komponent som jeg sliter med å finne informasjon om og hvor jeg eventuelt kan få tak i ny. Det er denne "Inductoren" (bilde). Noen som kunne fortalt meg litt om denne? :D
2000 Think City

elektrolux

Enkleste er vel å ta den fra en annen lader?

Har en hel hylle med defekte ladere, og sender deg gjerne 2 defekte mot at du forsøker å fikse den ene. Den andre kan du bruke til deler. 
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

frank

Hva er egentlig galt med spolen? det ser ut som om kretskortet har blitt brent godt, men spolen kan i verste fall spoles opp igjen med samme tykkelse kobbertråd.
Det er klart at disse laderne har en formidabel oppgave som de har utført i mange år nå.
I tillegg til vannsamlingsproblemet, gamle vifter og generell aldring av kondensatorer og andre komponenter så varer ikke slik elektronikk evig.
Lykke til med reparasjonen.
Fana,Bergen, bruktimportert P106 1997, siden 2001,  116000km, nytt batteri på 14000km, 1 ny blokk på 52000km, hugget/skrapet Mars 2016
Zoe Life 7.3.2016
Think Classic 2002,  (prosjekt)
Think Classic 2001
Nikometer
Lithium pakke fra Trilling, til hyttestrøm, elbåt og trillebår

PerBear

Det er en vanlig drossel.
Laderen er veldig driftsikker hvis du holder den kald og tørr og sørger for å kun lade på 10A.

Du finner masse tips på reparasjon i gamle tråder her på elbilforum. Søk på actia.
Sandnes, Norway.
Podbike FRIKAR, TM3 AWD LR

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA