Levering i april 2018?

Startet av eques, tir 30. jan 2018, kl. 12:24

« forrige - neste »

phoops

På final order hos meg sto det estimert levering 23.03, ennå ikke hørt noe om levering. Bilen har stårt i over 2uker på havnen i Belgia nå. Noen andre her som har fått estimert samme dato og hørt noe?
Bestilt mod s 75d Bergen.

mrdain

Sitat fra: Runaraa på man 26. mar 2018, kl. 23:20
Sitat fra: mrdain på man 26. mar 2018, kl. 21:15
Sitat fra: Amundmo på man 26. mar 2018, kl. 21:13
Nå har min Tesla stått i Belgia i over 14 dager. Noen som har erfaring med hva som er vanlig ventetid før den blir sendt videre? Kan jeg risikere å måtte vente enda 2 uker før den blir satt på et skip nordover?  :o
Min har stått snart en måned. De sliter voldsomt med logistikken...

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Min kom til Belgia med Oberon, dvs 27.feb. Går å venter enda. Foreløpig estimat pr nå er at den kommer til Trondheim tidligst 9.april..
Samme her, bare at jeg ikke har fått noe leveringsestimat i det hele tatt enda.

Amundmo

Jaja. Da ser det ikke så lyst ut for min del.... Må nok vente en stund før bilen er på plass i Norge da... Estimert levering er 28/3, så det skal holde hardt. Bestilt 7/12 hvor da estimert levering var mars. Når er det rimelig å kreve leiebil? Jeg står uten bil fra april og dette vil jo ta en del uker ser det ut til... ???
Ampera-e bestilt 29/9- levert juni 17.

mrdain

Sitat fra: Amundmo på tir 27. mar 2018, kl. 10:09
Jaja. Da ser det ikke så lyst ut for min del.... Må nok vente en stund før bilen er på plass i Norge da... Estimert levering er 28/3, så det skal holde hardt. Bestilt 7/12 hvor da estimert levering var mars. Når er det rimelig å kreve leiebil? Jeg står uten bil fra april og dette vil jo ta en del uker ser det ut til... ???
Tipper du må vente en stund før du kan kreve noe som helst. Vi som fortsatt venter fra september og oktober har akkurat fått tilbud om det.

De gjemmer seg litt bak at det bare er et estimat, og at det er 3-5 mnd som gjelder uansett hva de estimerer.

eques

Any news? Min er fortsatt "i produksjon"...

Flymodes

"i produksjon" her også... og intet nytt fra DS da jeg var i kontakt med dem for 10 dager siden. Jeg ba forøvrig også om bekreftelse på at bilen blir levert med ny MCU. Til det fikk jeg svar "bilen blir produsert med nyeste oppdatering". Litt usikker på om det er en bekreftelse eller ikke...

Nodland

Dere med biler i produksjon enda, dere har vell ikke estimert levering i april ? Det er jo senest oss som bestilte i januar som får bilene nå i april :p

Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

Flymodes

Sitat fra: Nodland på tir 03. apr 2018, kl. 13:55
Dere med biler i produksjon enda, dere har vell ikke estimert levering i april ? Det er jo senest oss som bestilte i januar som får bilene nå i april :p

Nei, det stemmer, estimert mai/juni. Når det er sagt ble min også bestilt i januar (bekreftet 30/1)

eques

Sitat fra: Flymodes på tir 03. apr 2018, kl. 11:52
"i produksjon" her også... og intet nytt fra DS da jeg var i kontakt med dem for 10 dager siden. Jeg ba forøvrig også om bekreftelse på at bilen blir levert med ny MCU. Til det fikk jeg svar "bilen blir produsert med nyeste oppdatering". Litt usikker på om det er en bekreftelse eller ikke...

Heldig du er... jeg har ikke fått svar en gang...  :-X

eques

Jeg bestilte i januar, og da var estimert levering i april... selgeren bemerket at kunne komme allerede i mars, men for oss april virket veldig bra, men... nå begynner jeg å tvile på absolutt alt siden de ikke svarer.

eques

På lørdag fikk jeg oppdatering på min tesla til levering mai/tidlig juni, men er fortsatt i produksjon. Opprinnelig skulle være levert nå i april, men det er ikke ferdig produsert ennå...

MS.RUUD

Sitat fra: phoops på tir 27. mar 2018, kl. 00:38
På final order hos meg sto det estimert levering 23.03, ennå ikke hørt noe om levering. Bilen har stårt i over 2uker på havnen i Belgia nå. Noen andre her som har fått estimert samme dato og hørt noe?
Bestilt mod s 75d Bergen.

Fikk også estimert utlevering 23. Mars. Har fått 2 avtaler om utlevering også, men begge avlyst av dem. Bilen er visst nok fortsatt i Gøteborg.

Runaraa

Sitat fra: eques på tir 03. apr 2018, kl. 15:49

Jeg bestilte i januar, og da var estimert levering i april... selgeren bemerket at kunne komme allerede i mars, men for oss april virket veldig bra, men... nå begynner jeg å tvile på absolutt alt siden de ikke svarer.

Jeg bestilte 12.10.2017 og vet fortsatt ikke om jeg får den i løpet av april. I bestefall +/- 28.04, i verste fall (foreløpig) første uke i mai.

lightningii

fikk vite av Delivery at bilen nå står i DK i påvente av trsp til Norge. Noen flere som har fått samme mdl?
Må innrømme at jeg tar det jeg får av info fra delivery med en relativt stor klype salt ::)

MS.RUUD

Sitat fra: lightningii på ons 18. apr 2018, kl. 09:20
fikk vite av Delivery at bilen nå står i DK i påvente av trsp til Norge. Noen flere som har fått samme mdl?
Må innrømme at jeg tar det jeg får av info fra delivery med en relativt stor klype salt ::)

Vet bare at min har vært i transport fra Gøteborg i 5-6 uker... vi har lånebil nå, så den kommer npr den kommer.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA