7kw Nissan hjemmelader?

Startet av Hodmaster, lør 27. jan 2018, kl. 23:34

« forrige - neste »

Hodmaster

Hentet fra https://www.nissan.no/biler/nye-biler/leaf/rekkevidde-lading.html
FULLT LADET PÅ MINDRE ENN 7,5 TIMER***
HURTIGLADING HJEMME MED VEGGBOKS
Bruk Nissan sin 7 kW hjemmelader for å lade opp bilen fra du får batterivarsel til 100% på mindre enn 7,5 timer***. Laderen er designet for private elbileiere.
*** Krever 32 amp. kurs. Din lokale elektroentreprenør kan hjelpe deg videre.

Nå leste jeg også nettopp en test på https://www.motoringresearch.com/car-reviews/nissan-leaf-2018-first-drive-review/ at alle nye leafs leveres med gratis 7kw hjemmelader?! Hva skjer, noen som vet noe mer om dette?

Zuexi

Ikke hørt noe om det.
Kanskje de mener at alle biler har 7 kWh ombord lader, mens på 1 gen. så var det tilleggsutstyr?

Hodmaster

Jeg tenkte på det jeg og, men så viser jo Nissan på sin nettside en schneider veggboks. Får drømme litt om dette til over helgen :D

Trekkoppbil

Det finnes nok en del lokale støtteordnigner rundtomkring.

F.eks i en eller flere byer i Nederland, kan du bare kontakte myndighetene når du kjøper elektrisk bil, så kommer de og monterer ladestasjon i gata der du bor.

Det er nok støtteordninger i UK også:
Sitat fra: pod_Point link=https://pod-point.com/landing-pages/nissan-leaf-charging
Free home charger fully installed for Nissan LEAF customers: From July 1st, 2016 all new LEAFs (purchased with financing) or used LEAFs purchased through a Nissan dealership will get a free home charging point fully installed by POD Point. The offer only applies to standard home installations which are eligible for the OLEV grant.
A complete guide about what the OLEV Grant is, how you can benefit from it and how to claim £500 for a home charging point: https://pod-point.com/landing-pages/olev-grant

elhansen

Jeg spurte BNH om priser og evt rabatter og ferdig montert i deres pakke ble det ca 18.000,-  så gratis blir der ikke fra de i hvertfall

Joltus

I England følger det veggboks med bilen.

Ikke i Norge selvsagt......

elektrolux

Sitat fra: Frissy på søn 28. jan 2018, kl. 07:55
Jeg spurte BNH om priser og evt rabatter og ferdig montert i deres pakke ble det ca 18.000,-  så gratis blir der ikke fra de i hvertfall

Samtlige uavhengige tilbydere av ladeutstyr kan nok underby den prisen. Gjerne med mangfoldige tusen kroner. ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Joltus

Eg vet Opel/huyndai her i sandnes/stavanger solgte wallbox pulsar til 9000, denne skulle ålgård auto ha 10900 for.

9000 er jo en akseptabel pris for en fin ladeboks. Montering kommer jo da i tillegg. Men fastpris på montasje er jo stort sett noe tull. Å betale for en montasje som er spesifisert med et visst antall meter kabel og diverse gjennomføringer er det bare to utfall av: Enten sparer montøren masse penger fordi installasjonen blir billigere grunnet kortere kabel og enklere montasje, eller kunde får økt pris pga lengre kabel, mer komplisert montasje.

Få en pris i hvert tilfelle er nok det beste, evt å gå på timepris.

elhansen

NAF har godt tilbud på Wallbox ferdig montert. Jeg har bestilt en slik en. 14700. Jeg er da akkurat innafor det som er spesifisert for monteringen.

erikhje

Kjøpte ecolite fra ladespesialisten.no (begrenset den til 11kw), fikk lokal elektriker til å installere, kjempefornøyd

DonMartino

Sitat fra: Joar Øverland på søn 28. jan 2018, kl. 09:01

Også i Danmark, samt 3 års gratis strøm ude og hjemme til LE
Til de andre modeller 2 år.

jkirkebo

Sitat fra: Joar Øverland på søn 28. jan 2018, kl. 09:01

I Norge er det veldig mange kunder som har ladestasjon fra før eller bor i borettslag/sameier der de ikke kan installere eget utstyr. Derfor er det upraktisk om ladestasjon følger med gratis, siden det da er mange kunder som ikke får nytte av disse.

I England er det nok de færreste elbilkjøpere som har hatt elbil tidligere.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

hsa77

Ladestasjonen er ikke gratis selv om den er bakt inn i prisen på bilen... Regner med at Nissan UK tjener penger på å selge Leaf selv om hjemmelader følger med som en del av pakka! Jeg synes det er greit å betale for det jeg trenger og ikke tvinges til å kjøpe en pakke hvor jeg må betale for en masse ekstra jeg strengt tatt ikke har behov for.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Joltus

Ja selvsagt... Er man inne i "elbilverden" så trenger man jo ikke slike insentiver.

Eg fikk tilgang på et pilotprosjekt gjennom Lyse og fikk billig boks gjennom det. Men kunne jo veldig gjerne tenkt meg en billig ladeboks, selv om du og mange andre allerede har det.

Og det er rimelig tynt argument at norge har så mange elbiler. Bare å ta en kikk på trådene her på forumet og langs husene rundt om i det ganske land hvor mange som lader ulovlig.

Trenger ikke være gratis, men hadde vært veldig positivt med "rabatt" og frivillig. Men nå har jo eg montert det, så da kan eg jo skifte side til at det er bra det ikke følger ladestasjon med bilen.

har de ikke sameier og borettslag i danmark og england altså?

Edit: La til, "og frivillig"

Hodmaster

Sikkert litt spesielt, men en annen fordel med å få det med i prisen på bilen er jo at da kjøpes den eks mva!

Sendte spørsmål til nissan kundeservice om denne 7kw laderen, svaret var at de viste ingenting mer om den enn det som står på nettsiden og at det var lokal forhandler som viste mer om disse..

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA