Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mine erfaringer med TMX etter to måneder

Startet av supaplex, torsdag 25. januar 2018, klokken 20:26

« forrige - neste »

Galleren

#15
Jaisus....

Jeg skal ihvertfall gå igjennom bilen nøye før jeg kjører den ut fra Teslasenteret. Skrekkhistorier dette her.
Model X 75D, 5 seter, Pearl white, oppgradert AP
Bestilt: 08.11.2017
Bekreftet: 15.11.2017

Nasatech

Det lønner seg tydeligvis å være «early adopter».

Har hatt min Model X siden juli 2016 og har VIN 00076. Har ikke hatt noe problemer med sensorer i dører, forover eller bakover. Alle oppdateringer har gått som de skal. Dørene fungerer optimalt og har aldri vært borti noe. Jeg har 4 barn og har i tillegg på auto på førerdøren.

Da jeg tok ut bilen var den helt fin. Ikke en ripe eller en plastlist med problemer.

De må ha byttet sensorer på et tidspunkt og den massive utleveringen de siste månedene må tydeligvis hatt innvirkning på kvaliteten til bilene.

Jeg er i hvert fall veldig fornøyd med min!

Bare sånn for å ikke skremme mulige fremtidige eiere ;)

DagfinnN

Sitat fra: Rasmus77 på lørdag 27. januar 2018, klokken 09:39
Høres helt vilt ut. Virker som det vil være det glade vanvitt av meg å bestille TMX når jeg bor 35 mil unna Teslaverksted...

Jeg har hatt en e-Golf i 9 mnd og 5000 km uten noen problemer, helt feilfritt.
Derfor frister Audi e-tron mer enn TMX. Men jeg må ha 7-seter.... :-[
Husk at Tesla Modell S topper consumer index i USA og X ligger på 8 plass. Hvis denne historien ikke unntaket, men regelen ville Tesla ha vært historie - men slik er det ikke:
https://www.dinside.no/motor/tesla-eierne-er-mest-fornoyde/68929566
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Oddaa

Sitat fra: DagfinnN på lørdag 27. januar 2018, klokken 11:11
Sitat fra: Rasmus77 på lørdag 27. januar 2018, klokken 09:39
Høres helt vilt ut. Virker som det vil være det glade vanvitt av meg å bestille TMX når jeg bor 35 mil unna Teslaverksted...

Jeg har hatt en e-Golf i 9 mnd og 5000 km uten noen problemer, helt feilfritt.
Derfor frister Audi e-tron mer enn TMX. Men jeg må ha 7-seter.... :-[
Husk at Tesla Modell S topper consumer index i USA og X ligger på 8 plass. Hvis denne historien ikke unntaket, men regelen ville Tesla ha vært historie - men slik er det ikke:
https://www.dinside.no/motor/tesla-eierne-er-mest-fornoyde/68929566
Og artikkelen linker videre til en britisk undersøkelse som viser Tesla på tredje siste plass. Så dette er ikke veldig entydig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

DagfinnN

Sitat fra: Oddaa på lørdag 27. januar 2018, klokken 12:03
Og artikkelen linker videre til en britisk undersøkelse som viser Tesla på tredje siste plass. Så dette er ikke veldig entydig.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er i hvert fall mye mer entydig enn fryktelig mye skrik fra de få stakkars uheldige. Tesla påstår jo selv av 97% av bilene er bra. Men her i forum får man nesten inntrykk av det motsatte.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Belloq

Sitat fra: supaplex på torsdag 25. januar 2018, klokken 20:26
Jeg gjør dette kort og greit

1. Ladeport lukker seg ikke helt
2. Cruise kontroll slår seg plutselig av under kjøring
3. Knirking fra bilen (mistenker at det er setene, har den nye syvseteren)
4. Dørhåndtak på passasjersiden er så hard å trykke inn at man må omtrent slåss med den for å åpne den
5. Bilens programvare oppdaterer seg ikke. Dette skyldes visstnok en sensor som tar inn vann ifølge Tesla.
6. Autopilot skrur seg plutselig av uten grunn
7. Får sporadiske feilmelding ved lading: "unable to charge" eller at "charging interrupted". Noe som betyr at hele ladeprosessen må startes på nytt.
8. Låsemotoren til frunken døde av seg selv. Ny motor er imidlertid bestilt.
9. Når man slipper gassen så skal bilens bremselys lyse, det skjer ikke, det vises heller ikke i selve displayet
10. Det er ikke mulig å skru på forvarming av kupe og batteri fra Tesla-appen fra mobilen. Knappen trykkes inn, men skrur seg fort av igjen.
11. Bilens sensorer er ikke til å stole på, falcon wing-dørene slår i tak og vegg og har laget hakk og riper i bilens lakk
12. Sporadiske meldinger om at "parking assist" ikke er tilgjengelig. Dette dukker opp når jeg kjører på motorveien
13. Passasjersetet foran lager en svært ulyd når man justerer det frem/tilbake

I tillegg til de punktene over kommer det de utallige skjønnhetsfeilene som bilen ble levert med.

nr 7 på listen din er nok defekt lader, hadde det samme . Ringte tesla vei support , de sjekket bilen mens jeg ladet, fikk konstatert feil i laderen. Tesla sendte mail til drammen , var bare å hente ny. Da funket alt som det skulle .
P85 2014

Råde

#21
Sitat fra: Rasmus77 på lørdag 27. januar 2018, klokken 09:39
Høres helt vilt ut. Virker som det vil være det glade vanvitt av meg å bestille TMX når jeg bor 35 mil unna Teslaverksted...

Jeg har hatt en e-Golf i 9 mnd og 5000 km uten noen problemer, helt feilfritt.
Derfor frister Audi e-tron mer enn TMX. Men jeg må ha 7-seter.... :-[
Ikke sett altfor stor lit til VAG konsernet, da. På det første året av eGolf eierskapet mitt skjedde det vel omtrent like mye som TS påpeker:
1. Feil montert bakluke. Inn til retting og lakk. Fremdeles skjev men skraper ikke mot fangeren lenger.
2. Dårlig montert sladrespeil som ristet og klikket. Inn til skift.
3. Klakking i dempere bak. Ingen feil å finne så klapringen er der vel enda.
4. Plutselig tom for kjølevæske. Inn å skifte ventil.
5. Full driftsstans i 17 minus. Viking og lånepegåyt i 14 dager. Kondensator som ladet ut (kjent feil). Byttet tingen.
6. Feil på 12V lading. Heller ikke ukjent. Fikset.

I tillegg er det bare å møte opp en gang i året og betale masse penger for at de skal sparke i dekkene og fylle spylervæske.

Så pass på å bo nær en møller, du.
e-Golf | X75D

Amatøren

Sitat fra: Rasmus77 på lørdag 27. januar 2018, klokken 09:39
Jeg har hatt en e-Golf i 9 mnd og 5000 km uten noen problemer, helt feilfritt.

5000 km på 9 måneder..... Jeg har kjørt 2140 km på 2,5 uker. Riktig nok med tur-retur Stavanger med 1116 km på en tur.


Sitat fra: Rasmus77 på lørdag 27. januar 2018, klokken 09:39
Men jeg må ha 7-seter.... :-[

Uff......
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Rasmus77

Sitat fra: Amatøren på lørdag 27. januar 2018, klokken 16:06
Sitat fra: Rasmus77 på lørdag 27. januar 2018, klokken 09:39
Jeg har hatt en e-Golf i 9 mnd og 5000 km uten noen problemer, helt feilfritt.

5000 km på 9 måneder..... Jeg har kjørt 2140 km på 2,5 uker. Riktig nok med tur-retur Stavanger med 1116 km på en tur.

Er bil nr 2 :)

Rasmus77

Sitat fra: Råde på lørdag 27. januar 2018, klokken 15:00
Sitat fra: Rasmus77 på lørdag 27. januar 2018, klokken 09:39
Høres helt vilt ut. Virker som det vil være det glade vanvitt av meg å bestille TMX når jeg bor 35 mil unna Teslaverksted...

Jeg har hatt en e-Golf i 9 mnd og 5000 km uten noen problemer, helt feilfritt.
Derfor frister Audi e-tron mer enn TMX. Men jeg må ha 7-seter.... :-[
Ikke sett altfor stor lit til VAG konsernet, da. På det første året av eGolf eierskapet mitt skjedde det vel omtrent like mye som TS påpeker:
1. Feil montert bakluke. Inn til retting og lakk. Fremdeles skjev men skraper ikke mot fangeren lenger.
2. Dårlig montert sladrespeil som ristet og klikket. Inn til skift.
3. Klakking i dempere bak. Ingen feil å finne så klapringen er der vel enda.
4. Plutselig tom for kjølevæske. Inn å skifte ventil.
5. Full driftsstans i 17 minus. Viking og lånepegåyt i 14 dager. Kondensator som ladet ut (kjent feil). Byttet tingen.
6. Feil på 12V lading. Heller ikke ukjent. Fikset.

I tillegg er det bare å møte opp en gang i året og betale masse penger for at de skal sparke i dekkene og fylle spylervæske.

Så pass på å bo nær en møller, du.

Sulland, ikke Møller. Myyye bedre. Kanskje.  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA