Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Klimaanlegg blåser litt overalt uansett innstillinger

Startet av E_S, onsdag 24. januar 2018, klokken 00:14

« forrige - neste »

E_S

Har merket at klimaanlegget i min bil blåser litt både nede, opp på frontruten og i dysene på dashbordet uansett hva jeg stiller det til. Normalt har jeg pleid å tvinge luft kun ned på bena, da jeg ikke er interessert i å få varm blås rett i ansiktet og heller ikke vil ha varm luft på ruten om det ikke er nødvendig for å holde dugg unna. Det blåser like herlig både på frontrute og i dysene enda det er kun "ned-på-bena"-symbolet som er tent.

Noen andre som har vært borti lignende?
:)

Øggen

Sitat fra: E_S på onsdag 24. januar 2018, klokken 00:14
Har merket at klimaanlegget i min bil blåser litt både nede, opp på frontruten og i dysene på dashbordet uansett hva jeg stiller det til. Normalt har jeg pleid å tvinge luft kun ned på bena, da jeg ikke er interessert i å få varm blås rett i ansiktet og heller ikke vil ha varm luft på ruten om det ikke er nødvendig for å holde dugg unna. Det blåser like herlig både på frontrute og i dysene enda det er kun "ned-på-bena"-symbolet som er tent.

Noen andre som har vært borti lignende?

Ja, og det va rapportert i 2014 på første S`n. Det e likedan på X`n også.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

cra

Sliter med å få noe luft ned på beina, ja. Var slik i min 2014 S også. Varmeapparatet er i det heletatt litt bingo, synes jeg. Det er sjeldnere kaldt nå enn i den forige, men det hender seg rett som det er at det kommer varm luft selv om det er godt og varmt allerede. Men styring av luftstrømmen er veldig dårlig. :(
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lynet

Jeg kjørte tidligere alltid med resirc av og var plaget av dugg på rutene. I et forvirret øyeblikk satte jeg den på auto isteden! Og da ble duggen på rutene borte!
Mistenker sterkt at manuell setting overstyres!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Lynet

Luft kun ned gir også litt til frontruten.
Luft ned og til luftedysene stenger helt til frontruten.
Enn om vi kunne fått helt manuelle innstillinger 0-100%, de i California vet ikke helt hva som funker i snøstorm......
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

cra

Sitat fra: Lynet på onsdag 24. januar 2018, klokken 10:32
Enn om vi kunne fått helt manuelle innstillinger 0-100%, de i California vet ikke helt hva som funker i snøstorm......

Jeg trudde da vitterlig det var det vi kunen når vi velger manuelt ned/dyser/vindu??  :o
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Irriterende at det ikke går an å stenge fullstendig. Ble temmelig kald på føttene i sommer når vi kjørte i 30-35 plussgrader flere dager i strekk. Vi ønsket ikke kald AC-luft ned på beina, men det fantes dessverre ingen måte å unngå det.

cra

Sitat fra: Muffinman på onsdag 24. januar 2018, klokken 12:16
Ble temmelig kald på føttene i sommer når vi kjørte i 30-35 plussgrader flere dager i strekk.

Mitt "life-hack" for akkurat det er å ha liggende et par ullragger ved førersetet. Jeg liker å ta av skoene når jeg kjører langt, og blir nesten alltid kald på beina. Ullraggene gjør det mer utholdelig. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Tja, med kald AC luft må det jo i så fall være noe vindtett også. Jeg blir aldri kald på beina i bilen om vinteren, paradoksalt nok.

E_S

Jeg bruker aldri veldig "heftig" AC, om det er skikkelig sommertemperatur ute står klimaen normalt på 26-28 grader, eventuelt AC off slik at det ikke blir iskaldt uansett. Resten av året står det på 20-22 grader. men merker godt nå om vinteren at det blåser overalt selv om jeg har stilt luft til kun å blåse ned. Må være California-firmware på det klimaanlegget - helt utmerket i normale sommertemperaturer, over og under det litt bingo. :P
:)

Muffinman

Det fikk ihvertfall kjørt seg i fjor sommer på tur ned til sørlige deler av Europa. Her var det full pupp til tider. Ved en anledning steg temperaturen i skyggen til 39 grader. Duret og gikk mens det fosset ut kondens under bilen....

OlaM

Noen som merker forskjell hvis man setter luftstrømmen ned mot beina og så stenger for luften til baksetene?
'21 3LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA