Agrol-avtale oppdatert nå, fortsatt rabatt på Leaf ZE1

Startet av oks, fre 19. jan 2018, kl. 12:12

« forrige - neste »

oks

Leaf - 40 kWh Launch Edition   9 %
New Leaf ZE1Visia 40 kw   På forespørsel
New Leaf ZE1 Accenta 40kw   6 %
New Leaf ZE1 N-Connecta 40kw   6 %
New Leaf ZE1 Tekna 40kw   7 %
e-NV200 - ME0 24 kw   10 %
e-NV200 - MEOB 2.ZERO 40kw   5 %
New Micra - K14   9 %
Juke - F15   9 %
New Qashqai - J11B   9 %
Qashqai - J11B (facelift)   9 %
X-Trail -T32 C   9 %
Pulsar- C13   9 %
NV200 - M20   11 %
NV300 - X82   14 %
NV400 - X62   14 %
Navara - D23   12 %

snoemann

Forstår fortsatt ikke hva "storkunde" betyr, eller hva som er kriteriene.

Dersom man melder seg inn og skal ha denne "agrol rabatten" , hvordan vet man at man er dekket inn under "storkunde" eller hva det kalles?

Kjedelig å gå gjennom masse arbeid med medlemskap osv inkludert kostnadene det medfølger dersom man uansett ikke får rabatten ... :)
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

Trond.m

Det kreves uansett 12 mnd. medlemsskap i en av organisasjonene før man tegner kontrakt. Det er nok et resultat av denne diskusjonen på Internett. Hyundai har nå sagt opp avtalen som gjør at medlemmene i de bedrifter og organisasjoner som har framforhandlet avtalen ikke lenger får rabatt lenger. Det er nok et tidsspørsmål før andre bilimportører gjør det samme. Folk må gjerne diskutere dette internt og i PM, men det egner seg ikke for et åpent forum. Hvis alle får storkunderabatt, så betyr det i praksis at ingen får rabatt.

Olemann

Ikke rart denne Agrol avtalen endres, tipper det er endel medlemmer der nå som verken har den grønn-gule Felleskjøpet kjeledressen eller vet hvordan man melker ei ku....men som er mer sugne på bil-rabatt enn rabatt på skurtresker og møkkaspreder..... :D

steffeo

Syns det er kjempe-fint jeg. Man kan kanskje si at det er et resultat av diskusjonen på internett, men det er vel heller i grunn ett resultat at folk har funnet ett smutt-hull og utnyttet det, og ønsket å tette dette; jeg håper det hadde skjedd uansett.

Derimot, så betyr det vel igrunn at forhandlerne tar seg litt for godt betalt; de tjener jo selvsagt fortsatt penger på disse prisene.

Dog, jeg skulle jo gjerne hatt litt rabatt på tekna'en jeg bestilte; men det slapp jeg :)

Bondeknøl

Sitat fra: steffeo på tir 23. jan 2018, kl. 08:31
Syns det er kjempe-fint jeg. Man kan kanskje si at det er et resultat av diskusjonen på internett, men det er vel heller i grunn ett resultat at folk har funnet ett smutt-hull og utnyttet det, og ønsket å tette dette; jeg håper det hadde skjedd uansett.

Derimot, så betyr det vel igrunn at forhandlerne tar seg litt for godt betalt; de tjener jo selvsagt fortsatt penger på disse prisene.

Dog, jeg skulle jo gjerne hatt litt rabatt på tekna'en jeg bestilte; men det slapp jeg :)
Så vår vi jo bare håpe at noen virkelig tar fatt i elbilfordelene slik at de også forsvinner sammen med agrolavtalen så blir det likt for alle hvis det er det viktigste.

Hdloop

Vil si det er totalt useriøst av Nissa å gjøre endringer på denne avtalen fordi folk benytter seg av den. Meningen med en slik avtale er vel at de ønsker flest mulig kunder. Blir litt som at rabatten kun gjelder de med rødt hår. Selvsagt farger alle håret før de går å kjøper en Nissan og får 10% rabatt.
At Nissan nå tetter dette hullet ser jeg på som grådighet. De har et produkt som har blitt svært ettertraktet, og derfor benytter de seg av kortsiktig gevinst på noen kr, fremfor å få mange nye kunder. Jeg har alltid kjørt VW og hadde aldri tenkt til å kjøpe noe annet. Det var denne rabatten som fikk meg til å velge Nissan.
Jeg var selv heldig å fikk benyttet meg av rabatten før de strammet til, men kan love de at dette blir siste Nissan for min del. Jeg ser på dette som å "kødde" med kundene.

Bondeknøl

Sitat fra: Hdloop på tir 23. jan 2018, kl. 22:30
Vil si det er totalt useriøst av Nissa å gjøre endringer på denne avtalen fordi folk benytter seg av den. Meningen med en slik avtale er vel at de ønsker flest mulig kunder. Blir litt som at rabatten kun gjelder de med rødt hår. Selvsagt farger alle håret før de går å kjøper en Nissan og får 10% rabatt.
At Nissan nå tetter dette hullet ser jeg på som grådighet. De har et produkt som har blitt svært ettertraktet, og derfor benytter de seg av kortsiktig gevinst på noen kr, fremfor å få mange nye kunder. Jeg har alltid kjørt VW og hadde aldri tenkt til å kjøpe noe annet. Det var denne rabatten som fikk meg til å velge Nissan.
Jeg var selv heldig å fikk benyttet meg av rabatten før de strammet til, men kan love de at dette blir siste Nissan for min del. Jeg ser på dette som å "kødde" med kundene.
Det er bondelaget som har forhandlet frem denne avtalen for sine medlemmer.
Agrol har veldig mange rabattavtaler med mange aktører.
Når enkelte her i forumet publiserer denne avtalen og gjør den offentlig så skjønner jeg godt at Nissan ikke kan fortsette med den.
Det er ikke Nissan som «kødder», men her i forumet det blir «køddet» til.

Joltus

Avtalen er da offentlig...

Det som er problemet her er måten bondelaget styrer medlemsmassen sin på.

Man kan bli medlem av bondelaget uten å være bonde. Hvorfor det? Eg fikk rabatt på bilen gjennom at eg jobber i et firma. Det blir feil at alle naboene mine får ansatt status i selskapet uten å jobbe der, for så å få samme rabatten som meg.

Bondelaget driter seg ut når de vil ha i pose og sekk. De vil ha medlemmer som ikke har noe som helst tilknytning til jordbruk, og de vil ha rabatt. Når det da oppdages at mange melder seg inn bare for å spare noen kroner på bilen så reageres det på dette. Og det er helt riktig.

Håper hele agrolavtalen skrotes eg. Slik det er i dag fungerer det hvertfall ikke slik hensikten er, at bønder skal få rabatt på biler, ikke hele norge.

Trond.m

Sitat fra: Joar Øverland på ons 24. jan 2018, kl. 07:18
Betingelsene i avtalen er ikke offfentlige lenger og man må logge seg inn med sitt personlige medlemsnummer / passord. Det er vel et tydelig signal på at man ikke ønsker at det skal publiseres til andre enn egne medlemmer. Når man gjør det her, så er det jo naturlig at de som ikke får disse rabattene reagerer.

Bondeknøl

Sitat fra: TM på ons 24. jan 2018, kl. 08:14
Sitat fra: Joar Øverland på ons 24. jan 2018, kl. 07:18
Betingelsene i avtalen er ikke offfentlige lenger og man må logge seg inn med sitt personlige medlemsnummer / passord. Det er vel et tydelig signal på at man ikke ønsker at det skal publiseres til andre enn egne medlemmer. Når man gjør det her, så er det jo naturlig at de som ikke får disse rabattene reagerer.
Helt rett!
Synes det er dumt at forumadministratorene har latt disse sakene stå. Dette forumet har jo vært ett tap for oss som har denne fordelen. Andre fordeler for andre kunder finnes fortsatt, men de henger vel også i en tynn tråd.....

For de som synes disse avtalene er urettferdige så vi jeg minne om elbilfordelene vi har, de er ekstremt mye mer urettferdige enn agrolavtalen. Kjemp heller for å fjerne elbilfordelene hvis det er så viktig at det skal være likt for alle.

Joltus

Ja skjønner.

Eg tror bondelaget kommer til å gå på en smell når forhandlerne oppdager at hvem som helst kan melde seg inn der.

moderator 2

Prinsipielt synes jeg det er uheldig med alle rabattavtaler:

Betaler du full pris er du jo en idiot fordi man må være medlem i en eller annen idiotisk klubb med et flott kort eller app for å få rabatt. Dette gjelder enten man skal kjøpe bleier på kiwi, roser på Plantasjen, jeans på Dressmann, fly fra Bergen til Trondheim, kjøpe planker på monter, leie en bil hos Avis, bytte eksosanlegg på dieselbilen, ringe med mobilen, kjøpe kaffe hos CircleK osv.

Da er jeg glad for at det finnes steder som opplyser om rabatter. Agrol avtalen er ikke unik på dette, men synes prinsipielt at biler skal selges til oppgitt pris, uten trynefaktor, så kan alle få en fornuftig pris. Her subsidierer Nissan kundene som får agrol rabatt og lar de andre kundene betale. Så lenge Nissan fortsetter med denne, etter min mening, uheldige ordningen har jeg ingenting i mot at interesserte blir opplyst om muligheten, på samme måte som jeg også kan opplyse om at COOP medlemmer får 55 øre i rabatt på bensin (til hos YX). Sikkert mange som melder seg inn i COOP bare for å få billig bensin uten egentlig å støtte den kooperative tankegangen, slik Petter Northug gjør. 

Lars
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

steffeo

Dere må da skjønne at det aldri var meningen at hvem-som-helst kan melde seg inn der...Så gratulerer til de som brukte smutt-hullet; dere er flinkere enn meg til å spare penger; håper dere får en fin ferie ut av det :)

At bilene har avgiftsfordeler derimot; _det_ var det meningen at hvem som helst kunne dra fordel av, for å få en høyest mulig andel miljøvennlige biler og å nå målet med 50% fossilfrie biler eller hva det nå var. Bilene er jo fortsatt ikke helt konkurransedyktige da en LEAF ville kosta over 400k.

Ipadjove

Enig med Lars, liker ikke rabattavtaler og pruting osv. Liker at priser står lett tilgjengelig og det er prisen.
F.eks Tesla, Skandiabanken osv.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA