Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Varmer Think 2011

Startet av froland, fredag 24. juni 2011, klokken 22:40

« forrige - neste »

elektrolux

Gleder oss til å se bilder og monteringsannvisning på dette. ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Rezet

Må nesten prøve å dokumentere dette litt etterhvert ja.

Akkurat nå er jeg på utkikk etter noe med passe volum som kan fungere som dieseltank.
2CV, AK400, Impreza Sport, C5 og Think City.

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Lynet

Sitat fra: Rezet på onsdag 12. desember 2012, klokken 16:28
Må nesten prøve å dokumentere dette litt etterhvert ja.

Akkurat nå er jeg på utkikk etter noe med passe volum som kan fungere som dieseltank.

Braketten til ebern passer perfekt i bjelken foran hvis du bøyer de to øverste festene. Varmeren blir da mellom motorfestet og spylertanken. De originale slangene passer nesten rett på!

Tank fant jeg på et snøfreserverksted fra en skrotet snøfres.

Anbefaler eget tidsur/ fjernsyring eller bare bryter. Og i tilleg legg inn styring på vifterele 2 slik at vifta starter automatisk når vannet blir varmt.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

cra

Tør jeg foreslå så stor tank som mulig? Slik at du med rette kan si til skeptikerne at "Tja... Jeg fyller fyringsolje kanskje en gang hvert tredje år?" når de påpeker hvor lite miljøvennlig det er.;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Go-carter

Herregud nå fikk jeg lyst på dieselvarmer i tillegg til varmekolba. Er det noen penger igjen i januar, så kommer jeg til å ryke på en sånn! Fjernstyring nå om dagen hadde vært elsk.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Go-carter

Det var sikringen som hadde gått på min og. Flyttet over til AC, så skulle de sette opp en time etterhvert til å fikse hjernen.

Fikk se den nye varmeren de monterer og, en sexy liten sak fra Calix som varmer vannet direkte, istedet for å ha en akkumultatortank :) Pent!
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Elmo

Sitat fra: Go-carter på fredag 14. desember 2012, klokken 14:04
Fikk se den nye varmeren de monterer og, en sexy liten sak fra Calix som varmer vannet direkte, istedet for å ha en akkumultatortank

Bilder ???   Link til produsent ???   
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Go-carter

Tok ingen bilder, og calix er vel en rimelig velkjent motorvarmewr-produsent. Denne er visst utviklet i samarbeid med R&S.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

mohpet

Sitat fra: Go-carter på fredag 14. desember 2012, klokken 14:04
Det var sikringen som hadde gått på min og. Flyttet over til AC, så skulle de sette opp en time etterhvert til å fikse hjernen.
Den må tas ut og sendes vekk, tar ihvertfall en uke. Dette skjedde jo med min også :(

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Arnie

SitatKanskje det er en variant av denne PH varmeren?

Jeg har såvidt sett den nye varmeren fra R&S og den du linker til ligner svært.
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), BMW i3, Tesla X90D (lange turer og gratis strøm).

Rezet

Sånn, da er vannvarmeren på plass under "huven", og fører slipper å bruke skjerf og votter. :)
Siste rest av montering ble gjort i dag, så i morgen regner vi med bilen er "ute i produksjon" igjen. :D

Foreløpige testresultat viser at tiden det tar før varmluft kommer sivende er i alle fall ikke noe lengre enn med el-kolben. Det er positivt. Lufting av systemet var litt pes uten luftenippel el.l., men det er ingen mystiske luft-lyder lenger når sirkulasjonspumpa går nå.

Løsninger som ble valgt:
- Styrestrøm til vannvarmeren tok vi fra styrestrømmen til el-kolben. Enkelt.
- Siden el-kolben ble fjernet, og er ansett som død, så klippet vi ledningene og fikk "pellet" de ut av pluggen til PCUen. (Trengte pluggen for å slutte sikkerhetskretsen på PCUen, noe som sikkert også kunne vært gjort med en binders....men...).
- En liten sikringsboks ekstra for konstantstrøm og konstant + 12V til varmeren. (Fulgte med i kitet).
- Litt 18 mm kobber-rør med bend og slangeklemmer for å få best mulig passform på slangene.
- Rør-isolasjon for, nettopp, isolering.
- Dieseltank fra et gammelt aggregat, ca 5-6 liter (??)
- Beholdt den originale sirkulasjonspumpa.

Beklager dårlig kvalitet på bildene, de er et produkt av en gammel HTC-telefon...
De tre første er fra montering, og de to siste er etter montering.

Da krysser vi fingrene for at redskapen holder, lenge... :)

EDIT: Ja, og selvfølgelig så fungerer dette på bilens originale knapper og brytere... :D
2CV, AK400, Impreza Sport, C5 og Think City.

Lynet

Hvilken type eksospotte er det, og hvor har du ført eksosrøret?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Rezet

Eksosrøret fulgte også med i vannvarmer-kitet. Den er kappet ned en halvmeter på lengden, og går ned "langs" innerskjermen i front av motorrommet og litt bakover til bak fremakslingen der den er vinklet litt ned foran batterikassa sånn at eksosen går ned i bakken.
Viktig å merke at eksosrøret ikke er bilens laveste punkt... Det tar fremre støtfanger og batterikasse seg av. :)
2CV, AK400, Impreza Sport, C5 og Think City.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA