Når starter levering av Leaf 2. LE i Norge ?

Startet av Trond.m, ons 17. jan 2018, kl. 21:09

« forrige - neste »

Trond.m

Når kan vi forvente at forhandlerne får demo-biler ?

Og når er det ventet at de første kundebiler kommer ?

Går ut fra at produksjonen er i full gang og det er jo ikke så langt fra England til Norge.

Joltus

Ålgård auto skulle få en demobil i mars sa de.

Trond.m

Sitat fra: Joar Øverland på ons 17. jan 2018, kl. 21:29
Mars ?...det synes jeg virkel veldig sent. Det står levering mars i min kontrakt og jeg håpet på  demobiler tidlig i februar. Har fått inntrykk fra forhandleren at levering faktisk kunne bli framskyndet.

Bondeknøl

Levering i mars ble sagt denne uken. Forstod det som at det ventes mange biler i mars. Får håpe det ikke tar knekken på de som holder på med klargjøring.

elhansen

DannyRS

Levering ca 22 februar her. Er visst første forsendelsen fra Sunderland.
'18 Nissan Leaf 40 kWh
'18 Tesla Model S 100D

Joltus

Sitat fra: TM på ons 17. jan 2018, kl. 21:37
Sitat fra: Joar Øverland på ons 17. jan 2018, kl. 21:29
Mars ?...det synes jeg virkel veldig sent. Det står levering mars i min kontrakt og jeg håpet på  demobiler tidlig i februar. Har fått inntrykk fra forhandleren at levering faktisk kunne bli framskyndet.
Ja det sa eg og. Men det hjalp ikke å kommentere, han sa fortsatt Mars.... hmmmm

AQN

Demo-bil: Birger Oslo har senest i starten av januar sagt at demo-bil kommer i januar.

Trond.m

Logistikken i Nissan systemet har jeg aldri forstått noe av. Det virker som om forhandlerne ikke har noen pålitelig informasjon om leveringsdato før bilen er i landet. Jeg mener også jeg har hørt at demobiler skulle komme i slutten av januar, og det er jo under 2 uker til. Da må de jo kunne vite ?  :o

hanjan

Snakket med min forhandler nå nettopp. Han sier at de første bilene kommer til dem neste uke, selv om de opprinnelig hadde fått en senere dato. Trykket på utlevering blir nok i mars - Nissan hadde visst som mål å slå Tesla sin rekordmåned med 3700 biler eller hva det var.

Ellers skulle forhandlerene på en mer detaljert visning og opplæring i Barcelona på onsdag til uken.

Trond.m

Mener du at det kommer kundebiler allerede i januar eller bare demobiler ?

hanjan

Sitat fra: TM på tor 18. jan 2018, kl. 14:02
Mener du at det kommer kundebiler allerede i januar eller bare demobiler ?
Kundebiler sa han...

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Pneg

Noen som vet hvordan utleveringen av biler fordeles på oss som har bestilt? Ut i fra tidspunkt på bestilling, eller logistikkmessig enklest?
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

steffeo

Jeg bestilte bil forrige uke på BNH Økern, han sa at det kunne komme kunde-biler i februar. Men det hadde jo vært gøy om de setter igang 2 mnd før tiden.

Håper bilene fordeles ut i fra tidspunkt på bestilling.

Bondeknøl

Slik ståa er hos andre elbilprodusenter er jeg knallfornøyd om nye Leaf kommer før mai. Virker jo veldig bra så langt, men erfaringer med nye bilmodeller sier jo at det ofte dukker opp noen kjepper i hjulene.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA