Felger til iPace

Startet av Sponzo, søn 14. jan 2018, kl. 18:29

« forrige - neste »

Counterpointer

Folk må gjøre det de synes er best

Om det er orginale til 35 eller brukte til 5 er helt uviktig for meg.

Jeg vil ha noe som passer bilen og fungerer bra.

Må si at jeg ikke skjønner de som kjøpte orginale 21 fra Tesla når de kostet 65 tusen og du fikk lettere og sterkere Vossen med samme gummi til mye lavere pris.

Tormod_Aas

Noen som husker hva kr-tillegget er for 22" på I-Pace? Noen som har en formening om hva en slik oppgradering reduserer rekkevidde med?

S.S

20k for opgradering til 22".
Kan ikke se at det skulle utgjøre noe på rekkevidda så lenge bredde og rullemotstand (mønster) er det samme.
På Tesla reduseres visstnok rekkevidden litt, men da er det vel og med bredere dekk.

lr-80

Må si den kler HSE 22"-erne!

Sent from my iPhone using Tapatalk
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

Orbit

Sitat fra: S.S på fre 19. jan 2018, kl. 11:14
20k for opgradering til 22".
Kan ikke se at det skulle utgjøre noe på rekkevidda så lenge bredde og rullemotstand (mønster) er det samme.
22'' blir oftest litt tyngre enn 20''. Siden dette er roterende masse, er en tommelfingerregel at gyroeffekten dobler dette. Så for eksempel 5kg ekstra per hjul, tilsvarer en 40 kg sandsekk i bagasjen. Det påvirker ikke rekkevidde (signifikant) i konstant fart, men hvor ofte er du alene på veien..... og regen er ikke perfekt.

Som eksempel, så er forbruket (NEDC) på i3 4% høyere på 20- vs 19-tommere, med eksakt samme dekkbredder og -fabrikat.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

mariowing

Så vidt jeg kan se så er dette 20" felgene som kun leveres til First Edition. Synes de så litt tamme ut på dette gråværsbildet (som er hentet herifra: http://www.dailymail.co.uk/news/article-5317969/Trump-hails-Swiss-2-6B-GE-buy-needs-U-S-sign-off.html)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Tormod_Aas

Se flere og bedre bilder fra I-Pace presentasjon i Davos. Jeg synes felgene ser bra ut. Legger ellers merke til at det ser ut som om "gjellene" i fronten på konseptbilen mangler på prod.bilen.

https://www.gettyimages.no/photos/jaguar-davos?family=editorial&phrase=jaguar%20davos&sort=best#license

HelectriC

Sitat fra: Tormod_Aas på lør 27. jan 2018, kl. 18:34
Se flere og bedre bilder fra I-Pace presentasjon i Davos. Jeg synes felgene ser bra ut. Legger ellers merke til at det ser ut som om "gjellene" i fronten på konseptbilen mangler på prod.bilen.

https://www.gettyimages.no/photos/jaguar-davos?family=editorial&phrase=jaguar%20davos&sort=best#license

Flott blåfarge under folien :)
ioniq 5

daktari

"Ett hjul i hvert hjørne" får ny betydning!
Veldig spent på innvendig plass. S'en vår er jo genial for en familie på 5. Synes i-pace sin bakluke er i overkant skrå, men samtidig ser det ut fra bildet at åpningen går dypt ned, ergo også gulvet? Visningen i Oslo var jo oppløftende, time will show.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Tormod_Aas

He he, dette er inkarnasjonen av "et hjul i et hvert hjørne" og gir bilen en ganske markant profil (mulig folien forsterker dette). Har noen sett testbiler med standard HSE-felger?

lr-80

Hei.
Jeg har aldri opplevd at en ettermarkedsfelg kler mine biler bedre enn originalfelg, men så har jeg aldri hatt «sportsbil». Stort sett bare Landrover, hvor totalomkrets med gummi noe over standard er viktigere enn felgstørrelse.
På Jaguaren synes jeg felgstørrelsen teller mer, men fremfor alt synes jeg 18" vinterfelgene har feil design i mine øyne. Derfor spør jeg her om noen har et crash course på ettermarkedsfelger, kvalitet, hva man bør styre unna etc. Jeg hadde altså kjøpt original 18" om jeg synes den så fin ut, men 35' for 20"er fra HSE er såpass dyrt at jeg vil se meg om etter alternativer.
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

S.S

Ut fra at I-Pace har F-Pace understell, går jeg ut fra at vi får 5x108 og rundt 40 innpress som original.  Hull i nav trolig 63,4.
Dermed passer mye fra Jaguar, LandRover, Volvo og Ford.

HelectriC

Noen som har bestilt 22'' og kan sjekke hva dekk det står i kontrakten at hjulene skal få. Hva jeg forstår har 20'' hjul dekk i dimensjon 245/50.
ioniq 5

Stikkkontakt

Sitat fra: HelectriC på søn 25. feb 2018, kl. 18:41
Noen som har bestilt 22'' og kan sjekke hva dekk det står i kontrakten at hjulene skal få. Hva jeg forstår har 20'' hjul dekk i dimensjon 245/50.

255/40.
20" fremstod som litt "mye gummi", men veiene jeg ferdes mye på er elendige så det blir ingen oppgradering til 22" foe min del.

Counterpointer

Sitat fra: Stikkkontakt på søn 25. feb 2018, kl. 20:40
Sitat fra: HelectriC på søn 25. feb 2018, kl. 18:41

255/40.
20" fremstod som litt "mye gummi", men veiene jeg ferdes mye på er elendige så det blir ingen oppgradering til 22" foe min del.
Jeg har fått opplyst 245/50-20 i mail fra Insignia.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA