Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lade opp helt utladede batterier...HJELP

Startet av Buddy10, fredag 12. januar 2018, klokken 09:54

« forrige - neste »

Buddy10

Hei
Batteriene på min Buddy 2010 modell er helt utladet. Laderen som kommer med bilen "registrerer" ikke at batteriene er koblet til grunnet lav styrke. Har en 12V lader jeg tenkte å koble på hvert enkelt batteri for å få nok spenning til at "hovedlederen" kan overta.

Batteriene er enten seriekoblede eller paralellkoblet, (er usikker) hvordan lader jeg de? Må jeg koble fra "overgangene" før jeg lader eller kan jeg sette laderen rett på polene med overgangene mellom batteriene på? Dersom jeg kobler på batteriladeren uten å koble fra de andre batteriene, vil disse ta ladning også, eller må jeg flytte laderen rundt på de andre batteriene etter hvert?

På forhånd, takk for alle svar.

hanche

Hvorfor spør du på ny her når du allerede har stilt samme spørsmål i et annet forum, og har fått noen svar der? Håper du å få bedre svar her? (Jeg tror du får bedre svar i den andre tråden. Dette er ikke et «enkelt» batterispørsmål.)
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA